capture kaart vraagje

Pagina: 1
Acties:

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08
ik ben op zoek naar een capture kaart die het volgende kan:

tv-beelden capturen. (nogal logisch)
maar waar het mij om gaat en ik niet met de search en google kon vinden.
een capture kaart die een tulp/cinch tv-out heeft.
hebben alle kaarten dat?? het staat echter bij geen enkele kaart bij de specs.

ik wil namelijk m'n pc gebruiken als videorecorder, en dan de opgenomen programma's bekijken op mijn tv via de tv-out van de capture kaart.

ik wil niet de tv-out van m'n geforce gebruiken omdat ik al 2 beeldschermen heb aangesloten.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 27-08-2003 13:09 ]

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-07 17:39

samo

yo/wassup

Ik ken eigenlijk geen capture kaarten met tv-out omdat ik geen tvkaarten ken die beelden out sturen. Het heet ook capture kaart, en niet video-out kaart.
Waar je misschien naast een capture kaart aan kan denken, is een pci video kaart naast je agp kaart om tv out te voorzien...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• job
daar heb ik inderdaad ook al aan gedacht.
maar dan zit je weer met het probleem van de beschikbaarheid van pci sloten.

ik heb het liefst een capture kaart met een tv-out. (ik weet niet of het wel mogelijk is)

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:03
Er is voor hoever ik weet geen tv kaart die een ingebouwde modulator heeft, en dus een coax uit heeft. Wat je wel kan overwegen is de hauppauge pvr 350, die heeft een eigen scart uit, en hoef je dus je gf niet te gebruiken. (is helaas wel een redelijk duur ding, +/- 200 euro).

Linkje naar de nederlandse hauppauge pagina

[ Voor 20% gewijzigd door amontillado op 27-08-2003 12:55 . Reden: linkje ]

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

• job
oeps foutje, ik bedoelde een tulp tv-out.

daar kon ik weinig over vinden.
behalve nu dan bovenstaande kaart :)
maar die vind ik eigenlijk te duur.
ik zat te denken aan zo'n 100 euro.

[ Voor 27% gewijzigd door job op 27-08-2003 13:08 ]

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:03
Voor hoever ik weet is er geen andere kabel/antenne tv kaart die ook een tv out heeft.
(zijn wel een paar dvb-s kaarten die het hebben)

Of je kan natuurlijk een kaart kopen die een triple head heeft (zoals de matrox pharelia, maar dat is niet echt goedkoper natuurlijk en gamen wil denk ik met je gf3 ook beter)

[ Voor 77% gewijzigd door amontillado op 27-08-2003 13:26 . Reden: bovenstaande post verkeerd gelezen ]

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
misschien dat je nog ergens een 2ehands kaartje kan vinden met VIVO (Video In Video Out) sommige 'deluxe' varianten hebben dat wel.

overigens zit je altijd met codec en dat soort dingen, tenzij je gewoon je vga-beeld op je tv wilt hebben. Ik zie niet helemaal het verschil tussen een TV-out op je videokaart en wat jij wilt. Je zou dus ook gewoon een extra pci-vga kaartje met tvout kunnen kopen en die gebruiken.

OF je zou ook bijvoorbeeld een Miro DC10 ofzo kunnen kopen (2e hands heel cheap) en die gebruiken. reken wel op heeel veeel hd-ruimte.

waarom niet gewoon een good old videorecorder? ;)

hoe zit het trouwens met je bestaande vga kaart? je hebt 2 monitors aangesloten? maar die zitten toch niet op de s-video uitgang? of heb je die niet?

[ Voor 16% gewijzigd door BuG2FiX op 27-08-2003 13:25 ]

• job
ik heb nu inderdaad 2 monitoren aangesloten op mijn geforce 4.
deze kaart heeft 2 ramdacs.
als ik dus de tv-out wil gebruiken, moet ik dus 1 van mijn schermen opofferen voor het beeld wat ik naar m'n tv wil sturen.

ik wil dus een aparte kaart met een tulp tv-out. zodat ik dus 3 verschillende beelden kan aansturen.
tevens ben ik op zoek naar een capture kaart.
als ik beide ineen (dus tv-out en capture) kan vinden heb ik liever dat dan twee aparte kaarten erbij kopen.

maar ik denk dan dat enige betaalbare oplossing 2 aparte kaarten wordt.
nou nog even ergens een pci videokaart met een tv-out zien te vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 27-08-2003 13:39 ]

• BuG2FiX
ga jij op 2 monitoren kijken EN tegelijk tv kijken? tjee.
Je zou ook een switch kunnen kopen voor VGA signaal oid dan hoef je niet steeds achter je kast te kruipen om de stekkers te wisselen.
pci kaart met tv-out: moeilijk maar bestaan wel. je zou die dan ook voor je 2e monitor kunnen gebruiken.

• job
nee, ik kijk natuurlijk niet tegelijk op 2 monitoren en tv. :)
maar tv-out wordt nog steeds niet goed aangestuurd door tvtool.

na het inschakelen van de tv-out en het uitschakelen blijft een of beide schermen vaak op zwart staan. of de boel crasht een reboot is dan de enige oplossing.
tvtool 8 is enigzins beter, maar nog lange na niet perfect.

daarom dacht ik als ik een capture-kaart (die wil ik toch al aanschaffen) kan vinden met een tv-out voor het weergeven van de opgenomen programma's of divx dan is het probleem opgelost.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 27-08-2003 14:02 ]

• BuG2FiX
waarom tvtool, nview werkt toch ook prima of is die kaart al wat ouder? ik heb geen problemen ermee, ook niet bij meerdere schermen. er blijft altijd 1 monitor aan.

• job
op de een of andere manier is het met nview niet mogelijk om kleuren op m'n tv te toveren.
en ja ik heb alles wel goed ingesteld.
tientallen topics afgestruind alle adviezen gelezen en opgevolgt.
het blijft zwart-wit. met tvtool lukt het wel.
tevens wordt bij nview de verkeerde monitor uitgeschakeld.
en tvtool is vele malen makkelijker in gebruik (moet het alleen nog even goed werken)

maar als geen goedkope capture-kaarten bestaan met tv-out, dan wordt het zoeken naar een andere oplossing.
toch bedankt iedereen.

[ Voor 42% gewijzigd door job op 27-08-2003 14:46 ]

Pagina: 1