dvd en mp3's op cdrw

Pagina: 1
Acties:

• srvalasco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04-2022
ik heb gisteren een behoorlijk goedkope dvd-speler (provision) bij blokker gekocht en op zich ben ik er redelijk tevreden over. Immers voor weinig geld moet je ook niet te veel verwachten.

nu heb ik thuis een behoorlijk aantal cdrw's liggen met mp3's erop. Helaas worden deze met veel haperingen op de dvd afgespeeld (op mijn pc-cdrom zelf klinkt het prima), terwijl de fabrikant toch aangeeft dat dit type schijfjes afgespeeld moeten kunnen worden. Maakt overigens niet uit om welk merk cdrw (de ene is nog slechter dan de ander) het in dit geval gaat. Echter als ik diezelfde mp3's op een cdr zet gaat het wel goed. Ik zou dan alles moeten gaan overzetten

Ik weet uit ervaring dat cdrw's over het algemeen voor wat muziek betreft meer problemen opleveren dan cdr's. Nu heb ik zitten denken waar het aan kan liggen.

1) cdrw's zelf dus
2) geen foutcorrectie in de kop (laser) van de dvd
3) andere manier van branden met nero (heb al bijv een andere speed - disk at once / track at once geprobeerd maar maakt niet uit)

is het per definitie juist dat duurdere dvd-spelers wel die cdrw's aan kunnen ? Een verkoper in een audio-zaak zij dat bijv sony dvd-spelers hele gevoelig zijn en dus alles kunnnen lezen. Mag ik bijv van blokker eisen dat ze die dvd terugnemen (binnen 8 dagen) omdat ie cdrw's dus niet goed kan lezen ?

heeft iemand suggesties ?

alvast hartelijke dankjes !