Toon posts:

Geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs een Dimm SDRAMM 100 mhz 64 Mb gekocht voor een Compaq deskpro 2000. Hierin zat een 16 Mb sdramm module. Wanneer ik de 64 Mb erbij plaats dan geeft het evaluatieprogje aan dat er 148 Mb totaal geplaatst is. Vervolgens klapt start de PC niet meer door naar windows door de check himem. Deze kan je wel uitschakelen in de config testmem :off in te schakelen.
Wanneer ik de 64 in de eerste bank zet en de 16 mb in de tweede start de pc helemaal niet op. Ook niet wanneer ik de 16 Mb eruit haal. Deze start alleen maar op met de 16Mb in de eerste bank.
De 64 Mb is wel goed, hij draait op ditmoment in mijn eigen PC.
Volgens de beschrijving en Compaqmedewerker en de verkoper bij Alternate moet deze dimm gewoon passen en draaien. Passen doet hij wel maar draaien ho maar.

Iemand raad op deze kerstdag

Verwijderd

Volgens mij heb je voor een compaq speciaal geheugen nodig :(

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Iddl, Compaq heeft eigen geheugen, da's maar 10x zo duur ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het om de duur ook geloven, maar de meningen zijn toch verdeeld. Als het zo is waar kan ik die krengen dan kopen? En kan ik de bios voor de gek houden?

Verwijderd

De nieuwere compaqs DeskPro (ja, wij verkopen dat spul, in massa's eigenlijk) hebben wel bepaalde eisen, maar is niet zo proprietary als vroeger. Kwaliteit geheugen van bijvoorbeeld Siemens (125Mhz) moet sowieso goed draaien. Moet je echt Compaq geheugen kopen, dan ben je in vergelijking met de zelfbouwer ge*****. Maar ja, wat voor keuze heb je anders. Dat is 't vervelende van specifiek merkspul.