Toon posts:

[serial-ATA] raid0 set niet meer online te krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb 2 Maxtors 120 Gb S-ATA schijven als raid0 set aan elkaar hangen. Hoorde afgelopen zondag wat onheilspellende tikkende geluiden uit mijn case komen, die overduidelijk van de HD kwamen. Direct schijfcontrole gedraaid, maar geen problemen geconstateerd. In de loop van de dag (na opnieuw starten compu) miste ik dit schijfstation in de verkenner. Toen ik in WinXP pro in Computerbeheer->Schijfbeheer keek, stond daar dat de schijf off-line was. Pogingen om de schijf opnieuw on-line te brengen zijn niet succesvol geweest en leveren foutmeldingen in het System-log dat de schijf beschadigd is. Moet ik concluderen dat 1 van mijn serial-ATA disks overleden is? Is er nog een mogelijkheid om mijn gegevens (4 uur aan bewerkt videomateriaal :'( :'( ) te redden. Met Norton Ghost wordt de raidset nog wel herkend, maar ik heb niet nog zo'n grote schijf waar ik een back-up op kan schrijven. Alle suggesties welkom.

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-03 12:57

yGiDoRp

Sawasdee

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Met Norton Ghost wordt de raidset nog wel herkend, maar ik heb niet nog zo'n grote schijf waar ik een back-up op kan schrijven. Alle suggesties welkom.
schijf regelen. ik zou het zekere voor het onzekere nemen. wat heb je er aan als hij het in windows wel weer doet dan? als er 1 schijf brak is is hij toch niet meer te vertrouwen. ik bedoel dus: je kan in windows toch ook niet backuppen als je geen extra schijf hebt?