Toon posts:

compressed *.iso maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren wilde ik een kopietje maken van een recovery cd waar een soort pre-install opstaat met allerlei tools om je pc te redden. van dos tools tot linux tools etc. anyway, dat kopieren ging erg lang duren want het leek of het proces bleef hangen. Dus alle data die op dat cd'tje staat op de hd gezet om vervolgens op een cd'tje te fikken. blijkt al die data bij elkaar zo'n 1,36 Gb te zijn. :?

hoe kan ik nou al die bestanden tot een iso/image maken zodat het weer op een cd'tje past?

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 11:43:
Gisteren wilde ik een kopietje maken van een recovery cd waar een soort pre-install opstaat met allerlei tools om je pc te redden. van dos tools tot linux tools etc. anyway, dat kopieren ging erg lang duren want het leek of het proces bleef hangen. Dus alle data die op dat cd'tje staat op de hd gezet om vervolgens op een cd'tje te fikken. blijkt al die data bij elkaar zo'n 1,36 Gb te zijn. :?

hoe kan ik nou al die bestanden tot een iso/image maken zodat het weer op een cd'tje past?
probeer eens met clonecd of blindwrite een volledige één-op-één copy te maken

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is het probleem. die vriend die dat schijfje heeft is weer terug naar huis en woont ongeveer aan de andere kant van nederland dus dat is niet de snelste oplossing. Ik hoopte op een oplossing die ik zelf kan uitvoeren met die files.

edit: ik heb trouwens al geprobeerd om met clonecd te copieren middels een image bestand maken/schrijven. en dat proces duurde extreem lang.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 12:54 ]

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 17:44
heb je nou een iso file gemaakt of gewoon alle bestanden gekopieerd? als het van een CD komt (dus niet van een DVD) lijkt het met bij de laatste optie sterk als het totale bestandgrootte 1.3 gig is! dan zou er een probleem kunnen zijn met je FAT of iets anders.

weet je zeker dat je em niet per ongeluk 2x heb gekopieerd?

Verwijderd

Topicstarter
ok nog een keer:

gisteren was een vriend bij mij met dat recovery cd'tje. Dat probeerde ik te copien middels een image maken en daarna te schrijven met clone cd. het maken van de clon-cd image duurde dusdanig lang dat ik alle files op de recovery cd naar een directory op mijn hd heb gezet. Nu wilde ik dus in nero, of whatever welk fik programma, die bestanden op een cd'tje fikken. helaas: al die bestanden bij elkaar zijn +/- 1.36 gig. En daar wil ik nu een compressed iso-tje van maken zodat hij alsnog op een cd kan.

En nee ik heb hem niet twee keer gekopieerd en nee het was geen dvd schijfje. het kopieren naar de hd duurde overigens ook bijzonder lang. (alsof er een hoop ge decompressed werd)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 13:49 ]

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:07
We kunnen allemaal je begin topic lezen, dus het heeft geen zin om 2 maal hetzelfde verhaaltje te tikken ... Als jij een image maakt van een cd dan wordt er een exacte image gemaakt en wordt er dus NIET gedecompressed.

Dus denk dat het schijfje beschadigd is geweest of het bevatte een soort van kopieerbeveiliging waardoor je systeem een beetje van slag is geweest.

-

Verwijderd

Topicstarter
het zou inderdaad een kopieer beveiliging kunnen zijn, maar het schijfje wat hij had was al een kopie dus zou hij er ook last van gehad moeten hebben. En als het beschadigd zou zijn had ik ook niet alle losse files kunnen kopieren toch?

Maar niemand die hier een progje voor weet om iig te proberen. Na 5 schijfjes verkloot te hebben kan de 6e er ook nog wel bij....

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:15

momania

iPhone 30! Bam!

Waarom maak je niet gewoon met nero de image dan :?

Als brander even de "image recorder" kiezen en dan gewoon een kopie maken.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 09:41

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

volgens mij heb je het origineel nodig, fily copy werkt nooit goed om een cd te imagen. 1.3GB lijkt eerder op dummy files. De "originele" kopie was misschien gemaakt met bv CloneCD.

[ Voor 5% gewijzigd door Max|Burn op 27-08-2003 14:04 ]

ma ma ma ma ma macron one

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:25

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Zou je even de properties van die directory op kunnen geven?
Dus:
-totaal hoeveelheid aan bestanden.
-hoeveel bytes die bestanden zijn
-EN hoeveel bytes die bestanden op schijf innemen.

Als de laatste 2 een groot verschil oplevert en je hebt veel bestanden kan het gewoon zijn dat je gigantisch veel overhead hebt.
dwz bij veel kleine bestanden die totaal misschien 600 mb zijn kun je overhead creeeren waardoor het lijkt alsof het 1.3 gig is. En ook zoveel inneemt op schijf.

Nu zijn er verschillende methodes om daar een iso'tje van te maken, bv met winiso.
Maar er komt denk ik nog een probleem bij kijken, als het een recovery cd is dan zal je er waarschijnlijk ook vanaf kunnen booten, en als je dat gedeelte mist heb je er weinig aan.
Met gewoon kopieren van files cd->hd neem je dat nl niet mee.
Oplossing, pak die cd en maak alsnog een image.
Als het geen bootable cd is, maak dan een image met een image tool die al meerdere keren genoemd zijn.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:35
Ik denk dat deze recovery cd zo'n zelfde soort is als de 4-in-1, 6-in-1 of 8-in-1 cdtje is waar een bepaalde versie van Windows opstaat. Er is een tooltje (ben even de naam kwijt) dat een iso file maakt waarin alle duplicate files maar 1x op de cd komen te staan met de juiste referentie in de fat..

De files staan er dus maar 1x fysiek op de cd, maar een aantal keren in de FAT.. als je nu de complete inhoud kopieert naar een HDD kan het idd voorkomen dat je een dir krijgt wat groter is dan de grote van de cd.

Maw.. je had dus gewoon een ISO van moeten trekken; doordat er crossreferences zijn gemaakt duurt het idd wat langer dan een normale rip.

[ Voor 3% gewijzigd door Krypt op 27-08-2003 14:14 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
er stonden een 3 tal preinstalls op plus een hele zooi shareware recovery tools, dus dat klinkt dan logisch van die duplicate files.
Maar zou het dan kunnen dat ik middels "beyond compare" ofzo naar die files zoek en dan alle bestanden die er meer dan 1x op staan eruit kieper? maar dan moet ik waarschijnlijk weten welke files als reference gebruikt worden zeker?

hmm lastig dat recoveren, het cdtje recoveren is al een opgave op zich...
Pagina: 1