Progje dat al bij 80% van alle bestanden kan unrarren?

Pagina: 1
Acties:

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:35
Pasgeleden hoorde ik dat er een progje bestond dat als hij 80 procent van alle ingepakte rar bestandjes heeft, dat hij dan kan 'voorspellen' wat er nog bij moet komen en de overige 20% aan data gewoon genereert...
Bestaat dit progje of zoiets, en zoja, waar kan ik het vinden, want het komt nu erg goed uit (na de release van een bepaalde game ;) )

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
lijkt mij erg onlogisch :/ download dan gewoon een goede release :)

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
kon je zoiets niet met PAR2?

edit: meuktracker: QuickPar 0.6

[ Voor 48% gewijzigd door dingstje op 27-08-2003 11:34 . Reden: linkje toegevoegd ]

If you can't beat them, try harder

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:05

Klippy

Still Game

Ja, maar niet zoals jij het zegt :P

Zoek maar eens op PAR files. Programma's die daarmee raad weten zijn oa QuickPar en SmartPar.
PAr files moet je echter ook gewoon downloaden en met de informatie uit die files kunnen missende files gereconstrueerd worden en met PAR2 files ook kapotte files gerepareerd worden.

Voor elke PAR file kan 1 RAR file gemaakt worden en PAR files zijn uniek voor elke set.

Als je bijvoorbeeld een download hebt van 80 RAR files en er zitten 8 PAR files bij kan je dus 8 RAR files missen.

Best handig, maar zonder bijbehorende PAR files heb je er dus niks aan, je kan geen RARs toveren :P

Iig ik denk dat je dit bedoelt, verder nooit zoiets gehoord ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Klippy op 27-08-2003 11:37 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Misschien werd een recovery record bedoeld oid. Dan wordt een deel van de data dubbel weggeschreven, zodat je niet het hele bestand/alle bestanden hoeft te hebben.
Je kunt bij het maken van een RAR of ZIP bestand de grootte aangeven van die recovery record. Als je die maar groot genoeg maakt, dan heb je aan 80% wel voldoende denk ik. Waarbij je natuurlijk wel moet denken aan extra mbs die erbij komen, omdat die record wel ergens weggezet moet worden in dat bestand...

Uiteraard is het geen garantie dat het echt werkt, want corrupte bestanden ben ik ook wel tegengekomen, en te repareren waren ze nooit.

[ Voor 6% gewijzigd door Dr. Bean op 27-08-2003 11:39 ]

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:51

Freaked

..

Dat moet de maker van het rar bestandje, iets van 'Recovery Files' aanvinken bij het creëren van het rar bestand, dan worden die files ook gegenereerd... (volgens mij hoor ;) )

..

Pagina: 1