Ik heb een probleempje met een access database.
Vanuit de database wil ik:
- een excel-bestand op de harddisk openen,
- gegevens uit de database wegschrijven in dit excel bestand,
- het excel bestand "opslaan als" onder een bepaalde naam
- het excel-bestand sluiten
Dat laatste is dus het probleem:
Bovenstaande werkt, maar excel wordt niet afgesloten. Het lijkt goed te gaan, maar in NT's taakoverzicht blijft hardnekkig het proces "EXCEL.EXE" actief.
Pas als access in zijn geheel wordt afgesloten wordt het proces beëindigd. Het openstaande proces levert problemen op zodra een gebruiker probeert andere excel-bestanden te openen.
Iemand een idee hoe ik excel helemaal kan aflsuiten? Ik gebruik de volgende code:
De eigenschap visible van objXLS staat momenteel opzettelijk op True, voor debug-doeleinden, als alles straks goed werkt wordt deze ingesteld op False. De instelling heeft geen invloed op bovenstaand probleem.
Vanuit de database wil ik:
- een excel-bestand op de harddisk openen,
- gegevens uit de database wegschrijven in dit excel bestand,
- het excel bestand "opslaan als" onder een bepaalde naam
- het excel-bestand sluiten
Dat laatste is dus het probleem:
Bovenstaande werkt, maar excel wordt niet afgesloten. Het lijkt goed te gaan, maar in NT's taakoverzicht blijft hardnekkig het proces "EXCEL.EXE" actief.
Pas als access in zijn geheel wordt afgesloten wordt het proces beëindigd. Het openstaande proces levert problemen op zodra een gebruiker probeert andere excel-bestanden te openen.
Iemand een idee hoe ik excel helemaal kan aflsuiten? Ik gebruik de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Set objXLS = CreateObject("Excel.Application")
With objXLS.Application
.Visible = True
.Workbooks.Open "W:\sjabloon.xls" '(fictief)
End With
Set y = objXLS.ActiveSheet
***hier een hoop bewerkingen***
y.SaveAs "W:\resultaat.xls" '(fictief)
objXLS.Quit
Set objXLS = Nothing |
De eigenschap visible van objXLS staat momenteel opzettelijk op True, voor debug-doeleinden, als alles straks goed werkt wordt deze ingesteld op False. De instelling heeft geen invloed op bovenstaand probleem.