Moviebox USB

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Ik heb de search gebruikt, maar hierover kon ik niks vinden. Ik heb een laptop zonder tv in of tv out. Ook heb ik een videorecorder met heeel veel aansluitingen waaronder s-video out. Ik wil graag tv kunnen kijken op mijn laptop en wat divx filmpjes afspelen op tv die ergens anders staat (deze heeft ook s-video in). Dat de s-video uitgang van die moviebox gewoon werkt geloof ik wel.

Als ik nu zo'n moviebox usb koop, wil ik dus de videorecorder als tv tuner gebruiken, dus een coax kabeltje erin. Dit signaal dan via de s-video out naar de s-video in van de moviebox. Ik neem aan dat dit allemaal mogelijk is. Het probleem is echter, Ik heb dit al geprobeerd bij een andere pc met s-video in. Dit is zo'n medion pc, dus hier staat powercinema op. Ik vind dit een nogal onhandig programma.... zijn er dus nog andersoortige programma's waarmee ik het s-video in signaal kan bekijken (full-screen)? En nog een vraag, zou het allemaal werken zoals ik het in gedachte heb?

alvast bedankt....

• Double J
Is er niemand die hier iets van weet?

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

wat is een moviebox usb. Geef eens een linkje...
Probeer je vraag eens wat helderder te forumuleren, ik begrijp vrij weinig van je verhaal...

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:10
Double J schreef op 27 augustus 2003 @ 12:42:
Is er niemand die hier iets van weet?
We zitten hier allemaal met spanning op je vragen te wachten, vandaar dat we normaal ook binnen een milliseconde na het stellen van je vraag antwoord hebben gegeven ...

Aub niet kicken binnen 24 uur, lees even de FAQ.

En je vraag is een standaard vraag die waarschijnlijk zo beantwoord wordt in de TV out FAQ.

-

• Double J
Sorry voor het 'kicken'. dit is een Moviebox: http://www.pinnaclesys.co...oduct_ID=1172&Langue_ID=6
Het is een videobewerkingskaartje, extern.

En het gaat niet om een tv out vraag, maar tv in.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
In de C't (van F&L) stonden wat tests maar echt fantastisch waren de kritieken niet.
Met USB1 werkt het gewoon niet zoals bv een TV-kaart. De bandbreedte van USB leek de beperking te zijn.

Als je zoiets koopt zou ik persoonlijk altijd de afspraak maken dat je het terug kan geven indien het niet naar behoren werkt. Het zijn namelijk erg veel marketingpraatjes maar weinig prestaties. :)

Ik weet niet of er al USB2 versies zijn maar voor dit soort toepassingen komt dat beter in de buurt. Maar dan moet je notebook wel USB2 hebben of een USB2-PCMCIA kaartje hebben.
De pagina kan niet worden weergegeven.
Linkje werkte hier niet?

[ Voor 27% gewijzigd door -=bas=- op 27-08-2003 13:23 ]

Senile! Senile Oekaki

• Double J
Sorry dat de link niet werkt, bij mij werkt hij wel. Het is een product van Pinnacle en staat op de site www.pinnaclesys.com. Het is wel een USB2 versie en ik heb al een USB2-PCMCIA kaart. Op de site staat ook dat het met deze bandbreedte wel gaat. Weet iemand dan wel of wat ik wil doen kan werken met de Pinnacle moviebox USB? En welk programma kan ik dan gebruiken?

bvd

• Double J
iig alvast bedankt voor de reacties, ik heb het inderdaad wel een beetje onduidelijk uitgelegd. Maar het is eigenlijk heel simpel. Wat ik wil doen is: Kabel (essent) ----> vcr coax in ----> vcr s-video uit -----> pc s-video in. Dit is een korte omschrijving, laat dat van dat usb maar zitten, het is een extern kaartje maar dat is verder niet belangrijk.

Wat ik wil aansluiten kan allemaal, maar ik zoek dus nog een programma waarmee ik het signaal van de s-video ingang kan bekijken op full-screen formaat. Ik heb al gezocht naar allerlei ander topics. Ik kan het niet vinden, en op download.com staan zoveel programma's, daar kan ik door de bomen het bos niet zien. Ik zou dus graag wat gebruikers ervaringen willen horen/weten.

Verwijderd

Ik gebruik zelf Hauppauge Win TV 2000 voor het kijken van TV via een TV-kaart. Het ondersteunt ook S-video in, maar ik weet niet hoe dat precies zit als je geen TV-kaart hebt.
Best lekker programma, maar soms ook wel wat kuren met opstarten (oftewel niet opstarten, maar dat ligt denk ik meer aan mij dan aan de software(niet erg goed in updaten)).
Moet je anders even op de website kijken van Hauppauge.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 01:06 ]

Verwijderd

De Moviebox USB is rotzooi, Pinnacle claimt dat het USB 2.0 is, maar bij de specs staat MPEG2 Data rate 1-12 Mbit(maximale snelheid USB 1.1
De MovieBox DV daarentegen is wel erg leuk speelgoed door de veel hogere bandbreedte

• Double J
Ooh ja, bedankt Tweakhoer, nu zie ik het ook. Ik heb er helemaal overheen gekeken... Dan ga ik natuurlijk voor de Moviebox DV.
Waar zou ik dat Hauppage kunnen krijgen? Op de site staat namelijk alleen Hardware en dan krijg je de software erbij. En weet toevallig nog iemand een programma?

Verwijderd

Double J schreef op 29 augustus 2003 @ 10:23:
Ooh ja, bedankt Tweakhoer, nu zie ik het ook. Ik heb er helemaal overheen gekeken... Dan ga ik natuurlijk voor de Moviebox DV.
Waar zou ik dat Hauppage kunnen krijgen? Op de site staat namelijk alleen Hardware en dan krijg je de software erbij. En weet toevallig nog iemand een programma?
Ik heb hier een MovieBox DV. Hij werkt prima....
.....op een klein puntje na. Laat dit nu precies zijn wat jij wilt berijken. :(
Ik heb hier namelijk een videorecorder aan de analoge/composite ingang van de MovieBox hangen. De DV-Uitgang hangt dan weer aan mijn laptop. Geen enkel programma wil echter de output van de MovieBox 'herkennen'.
De composite uitgang van de MovieBox werkt wel want die geeft gewoon beeld als hij wordt aangesloten op een TV.

Ik ben hier nog mee bezig met Pinacle want, ik weet gewoon zeker dat dit moet kunnen. Dus of mijn MovieBox is kapot of aan de software kant moet nog iets gebeuren.
Ik zou dus nog even wachten met de eventuele aanschaf van een MovieBox. Voor het geval het toch niet kan wat jij wil met een MovieBox.

Je zou natuurlijk ook voor een USB versie van een TV-kaart kunnen gaan zoals al eerder werd geopperd. Echter de meeste TV kaarten hebben geen TV-out.

Verder denk ik dat de TV-Software niet zal gaan werken met een MovieBox. Maar dat wil ik nog wel voor je testen als ik mijn MovieBox op een fatsoenlijke manier aan de praat heb gekregen.

Als ik iets meer weet zal ik dat hier nog wel even posten.

• Double J
Ik wil inderdaad een alles in een kaartje... dat is waarschijnlijk wel het goedkoopsten het handigst.
Maar jou moviebox DV word dus ook niet herkend door pinnacle studio? Dat lijkt me niet echt de bedoeling. En als het goed is kun je toch bij het menu: installatie ---> videobron instellen, uitkiezen welke tv-kaart (in dit geval de moviebox) je in wil stellen?

En Oh ja, hoe zit het trouwens met dat ie automatische conversie toepast zodat de films meteen een formaat van 720 * 576 op je pc hebben?

Maar ik zal dus nog wel even wachten met aanschaf. Bedankt voor al die nuttige info cartler!

• Double J
edit:
Dat van hoe je het in moet stellen is bij mij bij pinnacle studio version 7

Verwijderd

Double J schreef op 29 augustus 2003 @ 10:23:
Met een beetje zoeken op de site kom je hier uit. Vanaf daar zou je het toch echt zelf moeten zoeken ;)

Verwijderd

Double J schreef op 29 augustus 2003 @ 14:15:
Maar jou moviebox DV word dus ook niet herkend door pinnacle studio? Dat lijkt me niet echt de bedoeling. En als het goed is kun je toch bij het menu: installatie ---> videobron instellen, uitkiezen welke tv-kaart (in dit geval de moviebox) je in wil stellen?
Ja inderdaad. Dat is 'echt niet' de bedoeling! Dat zou zo moeten zijn echter wordt heel mijn MovieBox niet herkend in windows en is die dus ook niet beschikbaar in Pinnacle Studio :(
En Oh ja, hoe zit het trouwens met dat ie automatische conversie toepast zodat de films meteen een formaat van 720 * 576 op je pc hebben?
Hoe bedoel je? Dat is nu eenmaal het PAL DV formaat. Waarschijnlijk doel je op het feit dat bij bron materiaal wat niet dat formaat heeft er wat vertekening ontstaat? Maar goed ik heb eigenlijk geen idee wat je vraag is :?

Van pinnacle heb ik tot nu toe alleen de volgende erg nuttige reactie gekregen:
Heeft u in studio 8 ook aangegeven dat u vanaf de moviebox opneemt en ook nog eens vanaf
composite?

In studio 8 moet u naar installatie en dan videobron gaan en dan moet daar staan Moviebox DV.

Als u uw handboek bij pakt staat op pagina 3 of 4 aangegeven hoe u composite kunt
selecteren.
En dit na een zeer uitgebreide beschrijving van de situatie en het probleem waaruit volgens mij toch zeer duidelijk naarvoren kwam dat ik de MovieBox juist niet kan selecteren in Studio 8 :?

Nou doe ik zelf in het dagelijks leven ook aardig wat 'support werk' en weet ik dus uit ervaring hoe lastig het kan zijn om 'op afstand' te troubleshooten. Maar ik vond dit toch een wat magere reactie (punt!).

Maar dit gaat een beetje teveel offtopic. Sorry ik moest het ff kwijt!

• Double J
quote: En Oh ja, hoe zit het trouwens met dat ie automatische conversie toepast zodat de films meteen een formaat van 720 * 576 op je pc hebben?
Ik heb hier op de pinnacle site iets gelezen:
quote: Resultaten met de allerbeste kwaliteit
Analoog en digitaal videomateriaal dat is vastgelegd met Studio MovieBox DV, is gecodeerd in DV-formaat: de garantie voor professionele kwaliteit bij bewerken en afspelen.
Dus het word automatisch geconverteerd tot het formaat 720 * 576? Ook als je iets opneemt vanaf een analoge videoband?

Hij werkt dus nog steeds niet je moviebox DV, cartler?

Verwijderd

Dus het word automatisch geconverteerd tot het formaat 720 * 576? Ook als je iets opneemt vanaf een analoge videoband?
Ja dat is wat de MoiveBox doet ;)
Hij converteerd alle bronnen die je er op aansluit, en die weer via de DV-Uitgang naar je PC gaan, naar DV. En DV-PAL is nu eenmaal 720 * 576.
Hij werkt dus nog steeds niet je moviebox DV, cartler?
Nee inmiddels ben ik er achter dat mijn MovieBox terug moet naar Pinnacle om een nieuwe firmware te krijgen :( Dat schiet weer lekker op! Ik denk dus dat ik voorlopig niet kan testen of wat jij wil ook kan. Het zal wel een paar weken duren voordat ik hem terug krijg denk ik:(

Verwijderd

Dit is de usb 2 tv tuner van Hauppage , de Wintv PVR USB http://www.hauppauge.com/html/wintvpvrusb_datasheet.htm . Heeft iemand hier al ervaring mee en hoe is deze tov de pinnacle.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 18:18 ]

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:33

star-saber

Ryzen

ik heb zelf ook die moviebox maar de usb2 versie.
werkt prima.de uitgangen heb ik nog niet gebruikt.
Pagina: 1