[SUS] Software Update Services in NDS

Pagina: 1
Acties:

• spider
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Sinds onze laatste virus uitbraak, zijn we gaan bekijken hoe we de pc's makkelijk updaten. Wij draaien zfd4. Dit is opzich een mooi pakket, maar om voor elke update een applicatie object te gaan maken, is toch iets te veel van het goede.

Ik kwam toen aan bij Microsoft Software Update Services
Microsoft Software Update Services is een pakket wat windows.update vervangt in een netwerk. Nu werkt dit natuurlijk via Active Directory. Vraag, is dit werkend te krijgen via Novell NDS, dus zonder een active directory. Ik heb gegoogle en genovelled en naar ms geweest, maar niks kunnen vinden. Ik hoef geen oplossingen, enkel een paar richtingen waarnaar ik kan zoeken, het mag natuurlijk wel.

"Is your mother proud of you ?"

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:53

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

spider schreef op 27 August 2003 @ 10:23:
Sinds onze laatste virus uitbraak, zijn we gaan bekijken hoe we de pc's makkelijk updaten. Wij draaien zfd4. Dit is opzich een mooi pakket, maar om voor elke update een applicatie object te gaan maken, is toch iets te veel van het goede.

Ik kwam toen aan bij Microsoft Software Update Services
Microsoft Software Update Services is een pakket wat windows.update vervangt in een netwerk. Nu werkt dit natuurlijk via Active Directory. Vraag, is dit werkend te krijgen via Novell NDS, dus zonder een active directory. Ik heb gegoogle en genovelled en naar ms geweest, maar niks kunnen vinden. Ik hoef geen oplossingen, enkel een paar richtingen waarnaar ik kan zoeken, het mag natuurlijk wel.
Waarom gebruik je geen snapshot voor het uitrollen van je applicaties? Lijkt me net zoveel werk en die kun je onzichtbaar en zonder interventie van de gebruiker uitrollen.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 10:54

Arfman

Drome!

Windows Updates via een snAppShot vereisen een grote mate van homogeniteit onder je werkstations. Allemaal W2K SP4 bijvoorbeeld, het liefst met zoveel mogelijk dezelfde software erop. Daarnaast is het vrij veel werk en is het lastig, je zit o.a. met je DLLCache. Ik kan me voorstellen dat je dan naar SUS gaat kijken.

want volgens mij bedoelde TS de standaard WindowsUpdate updates, en niet zozeer applicaties.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• spider
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Dat zowat elke dag wel een update uitkomt, en dat onze werkzaamheden erg belasten. Maar ik neem aan dat je dat via een snapshot doe, Is dat via zen for desktop, en wat zijn je ervaringen hiermee

"Is your mother proud of you ?"

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je zou effe in Hoe gebruik jij SUS? (Software Update Service) kunnen kijken . . .

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:14

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Misschien heb je hier wat aan: Install Sus In Non Active Directory Environments... ( Vbscript )
http://cwashington.netrea...x=705&ScriptType=vbscript

Overigens kijkt Novell naar een mogelijkheid om patch management buiten snapshots om te kunnen doen.

[ Voor 24% gewijzigd door LePlatDuJour op 27-08-2003 14:10 ]

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-02 10:48

McMiGHtY

- burp -

Je moet je wau*.adm file gebruiken, die pas je toe op je clients. Hier geef je de update server etc en het werkt.

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

Verwijderd

In de SUS whitepaper staat dat je een client kan gebruiken of registry entries kan toepassen.

Wat je dus in jouw geval misschien het beste kan doen. is een app object aanmaken met daarin de registry entries die verwijzen naar je SUS server en dan aan de clients aanbieden die zullen dan de updates van de SUS server afhalen.

is dit misschien een id?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is hier nog hulp nodig? Ik heb het namelijk net aan de praat toen ik dit topic zag.

Je kunt SUS idd gewoon in een ZEN-omgeving gebruiken. Pas idd gewoon de wuau.adm (download wel ff de sp1-versie) op de 2000/XP/2003-werkstations toe met de verwijzing naar de SUS-server ("http://domein-of-ip-adres" geen '/' erachter!).

Velen zullen hier vast lopen als je géén Client voor Microsoft netwerken hebt draaien op de werkstations.
De Background Intelligent Transfer Service (BITS) (of eigenlijk de Service Control Manager) geeft dan een 7003 fout in de System Event Log:
The Background Intelligent Transfer Service service depends on the
following nonexistent service: LanmanWorkstation
Deze LanmanWorkstation-service wordt echter enkel gebruikt door BITS als hij UNC-paden aan moet spreken. Voor gewoon HTTP is de service niet nodig.
Wat je dus kan doen is de depency eruit 'slopen'.

Ga in regedit naar HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\BITS en bewerk daar de key "DependOnService" en haal de "LanmanWorkstation" regel weg.
Reboot daarna je PC en wacht 17 tot 22 uur :D

Dat wachten kan natuurlijk versneld worden:
• Voer uit: "net stop wuauserv"
• Ga met regedit naar "HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\Auto Update"
• Delete daar de sleutel "LastWaitTimeout"
• Zet "AUState" op "2"
• Voer uit: "net start wuauserv"

Ik hoop dat je er wat aan hebt en dat je niet zoals ik je eerst helemaal gek moet zoeken voordat je dit te weten komt ;)

Voor goede hulp en tools (zoals AUBehave, om te zien of de policies goed werken) kun je verder terecht op www.susserver.com (aanrader!).

[- het is nu een beetje laat, dus wellicht dat ik -]
[- hem morgen nog wat edit als ik een fout zie. -]

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 16-02-2004 03:36 ]

Lekker aan het fotograferen? 📸
Check mijn V&A voor een upgrade!

Pagina: 1