Toon posts:

pentium 450 eerst unlocken?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde vandaag beginnen met het overclocken van mijn oude pentium 450. Ik ben begonnen met de fsb via de jumper op het moederbord op 103 mhz inplaats van 100 mhz te zetten.
Als ik het systeem nu opstart dan krijg ik deze error:

CMOS checksum error - Defaults loaded

Ik dacht eerst dat mijn geheugen deze fsb snelheid niet aan kon, dus heb ik geprobeerd om de multiplyer te verhogen van 4.5 naar 5.0, maar ook dan krijg ik dezelfde error.

Ik heb het boekje van mijn moederbord al doorgespit naar een antwoord, maar ik kan niets vinden.

Kan het zijn dat ik mijn processor eerst moet unlocken, voordat het mogelijk is om hem sneller te laten draaien?

Mijn systeem:

- asus 440bx flagship
- pentium III 450
- 256 sd-ram
- 6.4 ghz harde schijf
- tnt2 videochip

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-02 19:19

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Unlocken hoeft niet voor het verhogen van de bussnelheid.

Misschien flipt je geheugen omdat dat nu ook op 103 MHz moet draaien ipv 100 MHz.
Misschien flipt je videokaart omdat de AGP/PCI bus ook mee omhoog gaat

Blijkbaar zit er geen marge in je systeem en loopt hij bij 100 MHz al op de grens.

Je kunt eventueel nog gaan pielen met de voedingsspanning van je CPU. Maar de winst zal toch minimaal zijn, en mijn inziens het risico op schade niet waard.

This footer is intentionally left blank

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 00:31

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Een Pentium III kan je niet unlocken. Dit zal wel ergens in de FAQ staan.

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dude, wanneer leer je eens om éérst onder andere de FAQ van het probleem-gerelateerde GoT-subforum door te nemen eer je er een topic opent? Je hebt hierover zelfs een mailtje en een OW ontvangen :/

De FAQ van dit subforum dus: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Daarin staan alle antwoorden mbt jouw problemen .. Niet verder kunnen OC'en, multiplier niet kunnen veranderen, etc..

/overclocking basics

Dit topic is gesloten.