(P4PE-X) bios probleem

Pagina: 1
Acties:

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-07 23:31
Hier op mijn werk gisteren een Asus P4PE-x bios geflasht, met de onboard flash util(alt+F2). Dit leek goed te gaan, hij gaf keurig aan dat het bios van 1003 naar 1005 ging. Ik druk op Y, en alles lijkt goed te gaan.

Maar, halverwege het flashen gaat het de mist in, en is het bios corrupt. Nu valt dat wel weer te recoveren met de bijgeleverde cd van Asus, maar hierna is het bios niet meer te flashen naar een nieuwere versie. Dus ik zit nu met versie 1001 Beta3 op het bord.

Ik heb het flashen ook geprobeert met AFUdos en met Aflash, met versie 1003, 1004 en 1005, ook op een ander bord (wel een P4PE-X natuurlijk). Ook met het bios op de standaard instellingen en met het bios op safe.

Voor de goede orde de specs:

Asus P4PE-X
P4 2.4 533
DDR 256 333 noname
TNT2 32 MB
en een 3Commetje

Zijn er medetweakers met dezelfde problemen?, want de search leverde niets op. Ook de Site van Asus biedt geen uitkomst.

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-07 23:11
Asus Live Update al geprobeerd? meuktracker: Asus Live Update 5.15.01

• Teddy
Nope, ik ben altijd een beetje huiverig voor flashutils onder Windows. Maar ik ben nu bezig XP te installeren, en we zullen zien.

• Sperenvanger
Tja, ik heb het 1 keer gedaan, op een Asus CUV4X en ik was ook een beetje terughoudend. Maar als het flashen klaar is vraagt hij of je wilt herstarten. Als je het niet helemaal vertrouwd kan je je BIOS nog een keer flashen. Maar dan moet je computer/Windows niet vastlopen natuurlijk. Maar daar heb je zo'n mooie cd voor. In principe heb je niets te verliezen. Het is namelijk al een keer niet goed gegaan en dat heb je kunnen herstellen. Succes iig.

• Teddy
Nou, lekker hoor. Die Link naar liveupdate werkt niet, en als ik hem bij Asus download kan winzip 8.0 en 9.0 het niet uitpakken, vaag.
Nog andere plekken waar het staat?

Edit: De hele FTPserver van Asus ligt er uit, feest.

[ Voor 15% gewijzigd door Teddy op 27-08-2003 11:48 . Reden: K*T Asus ]

• Sperenvanger
Ik zie bij de Asus site deze link: ftp://ftp.asuscom.de/pub/...SH_UTILS/asusupd51601.zip

Ik kan zelf niet testen of hij werkt, hij wilt de link wel downloaden, maar ik heb geen winzip en zit op stage op iemand anders zijn computer. Ik zal wel even verder surfen op de site of ik een andere link kan vinden.

• Teddy
Deze link werkt inderdaad, maar dan het volgende probleem. Aangezien de FTP plat ligt, kan LiveUpdate geen nieuwer bios downloaden. Ik denk dat er niets anders op zit als wachten.

Herstel: De FTP heeft gewoon te veel users en geeft het niet aan.
Maar het is gelukt. Mijn dank gaat naar SilverMaster.

[ Voor 26% gewijzigd door Teddy op 27-08-2003 12:01 ]

Verwijderd

liveupdate staat toch ook op de bijgeleverde cd? ik heb al een paar keer de bios van mijn p4pe-deluxe geupdate via liveupdate en geen enkel probleem geconstateerd.

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 17:32
Hoe komt het dan dat het de mist in is gegaan..??
Ik loop zelf nu stage bij Computerland in Haarlem,
en daar heb ik al heel wat Asus P4PE-X bordjes geflashed...
Zonder problemen eerlijk gezegd...

Er zijn trouwens veel geheugen problemen met de P4PE-X,
want er kan maar 1 geheugenmodule in van 256 mb (van de meeste merken)
In sommige gevallen heel misschien een 512 module, maar meer niet.

Wij kwamen er achter toen we 1024 (2x 512) moesten installeren en het niet werkte.
Toen hebben we in het boekje gekeken en in de .pdf van het moederbord,
en op die manier kwamen we er achter, best wel een slechte zet van Asus :?

iRacing Profiel

• Teddy
Het probleem zit hem in de flashutil, ik gebruikte nog een oudere versie, met de nieuwste versie gaat alles goed, er wordt ook aangegeven dat het type flashgeheugen wordt herkend. Wel vaag dat de onboard versie niet werkt, je zou denken dat deze is geoptimaliseerd voor dit type bord.

Verwijderd

Was de diskette niet corrupt of iets dergelijks? Ik heb mijn P4PE van 1001 naar 1003 naar 1005 geflashed met de onboard flasher, die je met Alt-F2 kunt oproepen. Ik heb echter wel steeds de diskette VOLLEDIG geformatteerd, en een Scandisk met oppervlakte controle eroverheen gedraaid voordat ik de diskette gebruikte.

• Teddy
nee, ik heb wel een paar verschillende diskettes geprobeert, en er zijn meer asus borden met dit probleem. Ik had er gisteren nog eentje ik weet alleen niet meer welk type dat was.

Verwijderd

De A78NX had in zijn allereerste BIOS een fout zitten, waardoor de onboard flasher niet goed werkte. Dat staat in de FAQ van het bord. De eerste BIOS moest van diskette worden geflashed. Zover ik weet heeft de P4PE dit probleem niet. Ik heb er nog nooit een gezien die het heeft...

(Het kan dan wel in de FAQ staan, maar de meeste mensen zullen die niet lezen. Als ze de handleiding volgen, gaat het nog fout... zeer frustrerend. Dit had Asus allang moeten testen en verhelpen voordat het bord uitkwam.)
Pagina: 1