[exchange2000] agenda beheerders

Pagina: 1
Acties:

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:11
Mensen,

Volgende situatie:
een organisatie met zo'n 80 gebruikers en dus ook 80 mailboxen.
Nu wil ik graag dat onze receptioniste leesrechten heeft op alle agenda's.
Nu heb ik een heel leuk tooltje gevonden, genaamd look ( http://www.symprex.com/look/details.htm ) .
Hiermee heeft ze een heel erg makkelijk overzicht over alle agenda's.
Maar als ze wil kijken wat de desbetreffende persoon aan het doen is op dat moment krijgt ze de melding "No permissions".
Nu kan natuurlijk elke gebruiker me de hand de receptioniste permissions geven op de agenda.
Maar dit is natuurlijk geen werkbare optie.
Ik vroeg mij af of er een progje/tooltje is waarmee ik eenvoudig haar toegang daar tot kan geven.
Ik heb het hele microsoft KB doorzocht, maar helaas zonder resultaat.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:12

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Dat is een gebruikers instelling, en is natuurlijk niet zomaar met een leuk tooltje te omzeilen. Wet op de privacy.. wel eens van gehoord :?

Je kan op mailbox niveau aangeven dat deze receptioniste read rechten heeft, maar das ook weer overdreven ;) Bovendien kan zij dan ook in de Inbox, i.p.v. alleen in de agenda.

Ik zou zeggen, laat het toch aand e gebruikers over. Stuur een duidelijke mail, met de beschrijving hoe en waarom, en wat het voordeel ervan is. Naar mijn idee zijn er maar weinig mensen die daar problemen mee hebben.

Dan blijft er verder nog de vraag wat dit in hemelsnaam met PNS te maken heeft.. Het netjes aan je gebruikers vragen of ze een bepaalde instelling inde mailbox willen maken is toch niet Advanced Networking problemen ofwel :?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je zult toch echt de gebruikers de rechten moeten laten uitdelen, dat zijn nu eenmaal de beperkingen van het rechtensysteem.

Niemand kan andermans mailbox lezen, zonder dat hij daar zelf toegang toe gegeven heeft.

Move PNS > NT (twijfel tussen SA en NT eigenlijk)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als je 't persé zelf wilt regelen moet je een account user rechten geven op al je mailboxen (zie 262054) en dan òf handmatig die 80 mailboxen langs om 't te regelen òf een scriptje schrijven wat for i=1 to 80 een profieltje aanmaakt en dan de default rechten op de calendar folder op reviewer zet (zie 295558)

En misschien moet je de eindgebruikers gaan uitleggen hoe ze afspraken als "private" kunnen markeren. Je zou niet willen dat het hele bedrijf kan zien dat de directeur woensdagmiddag een anti-syfillis injectie gaat halen ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Brahiewahiewa op 27-08-2003 12:04 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:12

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Brahiewahiewa schreef op 27 August 2003 @ 11:57:
En misschien moet je de eindgebruikers gaan uitleggen hoe ze afspraken als "private" kunnen markeren. Je zou niet willen dat het hele bedrijf kan zien dat de directeur woensdagmiddag een anti-syfillis injectie gaat halen ;)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :+
* Equator heeft geen ander antwoord..