Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[MP3 player maken van pc] muis en mp3 speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een paar dagen op zoek naar het antwoord maar ik kan het nergens vinden niet in de search en niet op internet. ik heb trouwens ook al costum key van winamp3 ge probeert maar dat werkt wel met een numpad en niet met een muis :(

Ik ben momenteel bezig aan een Mp3 speler van een oud Compaq beestje, dit omdat het gaat om een kleine en mooie kast (en omdat ik niets anders heb dan die pc en me eigen internet pc :+ ) de volgede hardware gaat er in...

Intel P 166MMX
16Mb sdram
2mb video onboard
geluid kaart onboard
hdd 300mb ofzo
cdrom speler
en voor de gein water cooling (maar hier niets over want dat zo off topic zijn)

Ik wil het dus als volgt gaan maken...
Op de harddisk komt windows 95osr2 en een mp3 speler die de opties moet hebben: 1 als ik een cd in de cdrom speler doe dan moet hij automatich gaan spelen 2 als ik op de linker muisknop druk dan moet er een mp3 trug gegaan worden (dus stel hij speelt numer 66 af en ik druk op de linker muisknop dan moert ie naar 65 overspringen) dit ook met de rechter muisknop maar dan een voor uit. snapie?

het moet dus een stand allone mp3 speler worden met alleen de kast en een muis.
Ik heb trouwens zelf al gevonden hoe ik me zelf laat weten dat ie opgestart is gewoon een geluidje in start > programmas > opstarten zetten

bij voorbaad al bedankt voor de reakties :>

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 08:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:12

Ibex

^^ met stom.

cd die automatisch start > autoplayfunctie van vinwdows zelf (als die al bij windows 95 zit :/ ) Voor de muistoetsen heb je natuurlijk een redelijk probleem, voor je het weet zit je met de muiscursor buiten je winampvernstertje en ben je de focus kwijt. Is het dan niet net dàt beetje makkelijker om bvb een extern numpad te kopen (nieuw/tweedehands) en dit aan je pc aan te sluiten, zo kan je direct heel wat meer functies oproepen.

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt maar ik vond het leuker om het met een muis te doen en ik wil gewoon een functie toekennen aan mijn linker en rechter muisknop ik ga niet lopen gokken of ik nou wel goed klik. dus waar ik ook op de desktop zit met de cursor hij moet gewoon voor of achter gaan met een liedje.... kan dit???

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 08:50 ]

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:35

Meneer aard

Porsche rulez!

Je kunt ook een joystick control laden en zo je joystick erop aan sluiten.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Topicstarter
met welk progje kan dat want ik heb nog een game pad liggen???

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben het progje aan het testen maar hij werkt niet met mijn sidewinder percision pro nu hoop ik dat ie wel werkt met mijn game pad alleen die heb ik hier niet die ligt bij mijn vader.....

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 09:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op jou link ook een ander progje gevonden namelijk: KeyControl_v1-0_beta.exe dit werkt wel met de muis en werkt altijd waar ik ook op klik dus klik links track back klik rechts track forward ook al klik ik op de pause knop in winamp dan nog gaat hij het volgende numer afspelen Nice!!!!

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11 20:01
kan je nie beter je toetstenbord slopen, en dan de toetsen zxcvb modden en die gebruiken?

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

Ik weet niet hoe goed je met solderen bent, maar je kan natuurlijk ook iets op je COM poort maken.
En doe iets aan je taal.

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben goed in soldeeren.
Wat betekend zxcvb.
en ik heb eigenlijk nog iets hoe moet ik 250 mp3's van een cd automatisch af laten speelen met winamp? (GEEN winamp3)

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 27 augustus 2003 @ 09:34:
Wat betekend zxcvb.
en ik heb eigenlijk nog iets hoe moet ik 250 mp3's van een cd automatisch af laten speelen met winamp? (GEEN winamp3)
Je kunt ook een aantal knoppen maken en via de compoort en een proggie werkend maken. Ik wil zoiets ook gaan doen.

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

RKD

Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 09:34:
Wat betekend zxcvb.
zxcvb zijn toetsen waaraan een functie verbonden is in winamp(standaard al) spoelen en next en previous

Wat betreft automatisch starten van de cd, kan je niet een playlist maken en die aanroepen in autorun.inf ?

[ Voor 4% gewijzigd door RKD op 27-08-2003 09:40 ]

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
okay maar is er dan ook een plugin voor winamp waarme ik com poort toetsen kan aanroepen? en een beschrijving welke pins ik dan moet hebben?

Als ie klaar is dan post ik foto's

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 09:57

freddifish

schnappi !

winamp shortcut maken met iets van C:\Winamp\winamp.exe /add D:\
(als d: je cd rom drive is. Deze voegt alles toe aan de playlist en begit dan te spelen)
je kunt ook /play proberen ipv /add

[ Voor 26% gewijzigd door freddifish op 27-08-2003 10:03 ]

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 09:57

freddifish

schnappi !

waar je ook naar kunt kijken is GIRDER, bedoeld voor afstandbediening maar eigenlijk heel algemeen om windows events (lees: het indrukken van een winamp knop) te koppelen aan windows inputs (keyboard, muis, afstandsbediening)
http://www.girder.nl/
Gebruik dit zelf om mijn siemens settopbox met de remote te besturen (winamp, mediaplayer)

[ Voor 10% gewijzigd door freddifish op 27-08-2003 10:09 . Reden: linkje naar topic ]

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Verwijderd

Topicstarter
en welke pins ik dan moet hebben op de com poort?

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-11 14:54
Of een echte afstandsbediening erbij kopen: http://www.tweakers.net/pricewatch/41673 en die dan met behulp van Girder programmeren.

Of zelf een infrarood ontvanger bouwen voor op de com-poort en dan kan je een willekeurige afstandsbediening gebruiken (ook weer samen met Girder): http://www.xs4all.nl/~ecommand/infraroodAB.htm.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Pagina: 1