Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[muis] muismod

Pagina: 1
Acties:

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 18:25
hallo,

ik heb pas geleden een sweex 4D RF Optisch PS/2 Muis gekocht (linkje) , mooi ding werkt perfect (blabla)
nu d8 ik er een ledje bij te zetten bij het scrollwiel (aangezien die transparant is) maar er zit al een ledje naast (??) deze is echter niet functioneel en daarom is ook mijn vraag hoe ik deze mogelijk functioneel kan krijgen.
hier een plaatje van hoe het eruit ziet vanbinne:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bob.rijnaard/joon/MVC-488F.JPG

bedankt bijvoorbaat voor reacties :)

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Testen ofdat de led uberhaupt wel werkt dmv ander ledje tegen de voetjes van het niet functionele ledje te duwen. Werken ze bij andere exemplaren wel? (als je iemand kent die hem ook heeft).

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 18:21

sjorsfeenema

de mijne is mooier

heej vriend heb je als es je batt. leeg gehad van dat ding?
Nee? goedzo dan moet je dat maar es proberen :)

meer vertel ik lekker niet

die van hen is mooi....

Verwijderd

Dat ledje begint te branden / knipperen als je batterijen bijna leeg zijn. Dus het is echt wel een functioneel ledje. ;)

• joon
aha, daar was ik nog niet achter gekomen :) thx mensen. nu is dus de grote vraag hoe ik die (of een ander) kan laten branden als ik de muis beweeg (niet inactief dus)

nogmaals dank voor jullie reacties:)

Verwijderd

Is het wel zo handig om een led of exstra led er in te zetten want als die led aan staan verbruikt dat er veel stroom en dan is je bat van je muis op...

Verwijderd

Dat van het ledje is inderdaad belachelijk dat ze dat niet in de gebruiksaanwijzing zetten (of het moet op de doos staat :X).

Je kan er gewoon een ledje naast monteren. Neem alleen dan wel een andere kleur, zodat je het 'accuwaarschuwingsledje' nog kan waarnemen. Of je soldeert het 'accuwaarschuwingsledje' los en gebruikt die als modledje - als jij toch altijd je muis in de acculader/houder terug stopt en tot nu toe nog nooit het ledje hebt zien branden dan is dat ook een optie. De keus is aan jou.

Algemene Guides (als je het ledje permanent wilt laten branden), oplossingen en tips kun je vinden door te [search=led muis mod] en in de CME Faq: LedGuide. Voor PS/2 kun je dan bijvoorbeeld pin 3 (ground) en 4 (+5V) nemen.

Als je echt het ledje alleen wilt laten branden bij beweging, dan zul je nog een extra circuit moeten maken wat de bewegingspulsen omschakelt naar het ledje. Omdat dit om een optische muis is, zul je daarvoor eerst de specificaties / datasheets van het controller IC moeten opzoeken om te weten 'op welke pin staat xxx'...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 07:25 ]

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Ibex

^^ met stom.

mijn muis heeft de gewoonte om zodra ik niet beweeg, het rode licht te verminderen, en zodra ik beweeg het rode licht sterker te maken, dus, ik denk dat er al een soort bewegingsdetectie in moet zitten. Met een of andere transistor (die enkel schakelt als het ledje op zijn sterkst brandt qua stroomverbruik) kan je zo een andere schakeling (ledje) laten branden.

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 21:15
Ibex schreef op 27 August 2003 @ 08:31:
mijn muis heeft de gewoonte om zodra ik niet beweeg, het rode licht te verminderen, en zodra ik beweeg het rode licht sterker te maken, dus, ik denk dat er al een soort bewegingsdetectie in moet zitten. Met een of andere transistor (die enkel schakelt als het ledje op zijn sterkst brandt qua stroomverbruik) kan je zo een andere schakeling (ledje) laten branden.
Ik mag hopen dat er in je muis een bewegingsdetectie zit :X
Anders zal die niet zo goed weren :+

• joon
Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 07:19:
Dat van het ledje is inderdaad belachelijk dat ze dat niet in de gebruiksaanwijzing zetten (of het moet op de doos staat :X).

Je kan er gewoon een ledje naast monteren. Neem alleen dan wel een andere kleur, zodat je het 'accuwaarschuwingsledje' nog kan waarnemen. Of je soldeert het 'accuwaarschuwingsledje' los en gebruikt die als modledje - als jij toch altijd je muis in de acculader/houder terug stopt en tot nu toe nog nooit het ledje hebt zien branden dan is dat ook een optie. De keus is aan jou.

Algemene Guides (als je het ledje permanent wilt laten branden), oplossingen en tips kun je vinden door te [search=led muis mod] en in de CME Faq: LedGuide. Voor PS/2 kun je dan bijvoorbeeld pin 3 (ground) en 4 (+5V) nemen.

Als je echt het ledje alleen wilt laten branden bij beweging, dan zul je nog een extra circuit moeten maken wat de bewegingspulsen omschakelt naar het ledje. Omdat dit om een optische muis is, zul je daarvoor eerst de specificaties / datasheets van het controller IC moeten opzoeken om te weten 'op welke pin staat xxx'...
ik heb al naar specificaties/schema's gezocht voor deze muis, eigenlijk helemaal nix gevonden.. de mail functie op de site van sweex werkt ook niet dus zo kanik er ook niet aankomen iemand anders id'en? (google hebik gehad ;) )

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11 19:21
Als het ledje van je muis minder fel gaat branden als je je muis niet beweegt, dan kun je misschien van dit signaal even aftappen (dus gewoon bij de pootjes van de LED)
dan hoef je vervolgens alleen nog maar een schakeling eraan te hangen die het lage signaal naar 0 trekt en het hoge signaal naar +5v (á la max232 voor RS232) invertor erachter en klaar is kees.

• joon
[b][message=18603178,noline]
dan hoef je vervolgens alleen nog maar een schakeling eraan te hangen die het lage signaal naar 0 trekt en het hoge signaal naar +5v (á la max232 voor RS232) invertor erachter en klaar is kees.
even in ABN aub :9 ?

zo technisch ben ik nou ook weer niet kan natuurlijk wel solderen enz :)

Verwijderd

Je moet die signalen nog een beetje aanpassen. dat kan dus met zo'n ic'tje zodat de lage pool ( - kant) 0 volt wordt en de hoge pool (+ kant) 5 volt wordt. dan kan je daarna veilig een led erop aansluiten (met voorschakelweerstand!)
Pagina: 1