DVD-rom speler is ineens erg traag

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik heb de Samsung DVD-rom speler SD-616F, hij was altijd erg snel tot vandaag, ik wilde een DVD-backup maken, maar toen zag ik dus dat de DVD-speler maar constant 2,** MB/s aanhield terwijl dit normaal steeds sneller gaat tot 6,** of hoger.

Wat ik ook opmerkte is dat er nu ook meer CPU gebruik was, dat kon niet dus want ik heb altijd gehad dat ik nog gewoon naast video encoden nog andere programma's kon doen, sinds vandaag dus niet meer, omdat ik HT heb ingeschakeld wordt de CPU maar voor 50% gebruikt als ik video ga encoden (programma heeft geen support voor HT).

Wat ik heb bekeken is dus in BIOS of DMA aanstond dat was dus zo, dus er is iets anders aan de hand.
De DVD speler weigert sinds vandaag op hoge snelheid DVDs af te spelen en te rippen. Hiervoor heb ik dit spul niet aangeschaft.

Even voor de duidelijkheid: Er is dus niets veranderd in de tussentijd dat de PC uit was.

De overige specs kan je in mn sig vinden als dat relevant mocht zijn ;)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Staat DMA in windows aan ( onder apparaatbeheer, IDE controllers )

Misschien is DMA uitgeschakelt!

There is no place like ::1

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed onder Windows" B)

• UTP
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10-2025

UTP

Unshielded Twisted Person

Ik heb bijna dezelfde DVD-rom speler van Swamsung en mijn probleem is omgekeerd: DVDs worden gewoon goed afgespeeld en geript. Alleen CD-RWs leest hij niet eens meer in. Sommige CD-ROMs (originele) een beetje...

Gebruikt zo'n drive 2 lasers? 1 voor cd en 1 voor dvd???

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik heb gekeken met de info-tool van Nero en ben erachter gekomen dat ie dus DMA sinds gisteren heeft ingewisseld voor PIO mode 4, hoe kan Windows dit zomaar doen?

Hiervoor is het altijd DMA geweest.
Ik heb in een ander topic gisteren gekeken en daar stond een tip dat je in je register een key moet veranderen zodat er 'forced' DMA is dat is dus gelukt maar ik moet wel iedere keer de key opnieuw instellen bij een cold boot.

@BalusC: Ik ben dus al eerst in de FaQ wezen kijken... ;)