Vraagje, ik ben nu al 3 dagen aan het rommelen met een preview van een form; users vullen hier hun antwoorden netjes op in en zouden ze eventueel (lees: als me dit lukt) kunnen previewen in een nieuw venster voordat ze via een submit mijn mysqldb ingaan, en krijg het niet voor elkaar! Javascripts, php, voorbeelden van alles, zelfs de voorbeeldjes van wat ik vindt op google lukken allemaal niet! ik baal als een stekker, en de onmacht omdat je iets nog niet beheerst!!! wordt er gek van!GRRR!!!
de mooiste en eenvoudigste oplossing leek me deze, gevonden in een post op tweakers
1-de code hieronder moet ik in mijn form stoppen, vraag wat is dan de "action" van mijn form? een ander php bestand of $php_self?
in form:
2-...en wat zet ik dan op de plaats van "bla" uit onderstaande code? (een voorbeeldje ofzo)
in php:
Bedankt alvast! Mochten jullie al een compleet uitgekauwd voorbeeld hebben vind ik het ook prima! Maar ik wil dit zo graag begrijpen!
de mooiste en eenvoudigste oplossing leek me deze, gevonden in een post op tweakers
1-de code hieronder moet ik in mijn form stoppen, vraag wat is dan de "action" van mijn form? een ander php bestand of $php_self?
in form:
code:
1
2
| <input type="submit" name="submit" value="verstuur"> <input type="submit" name="submit" value="preview"> |
2-...en wat zet ik dan op de plaats van "bla" uit onderstaande code? (een voorbeeldje ofzo)
in php:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <? if ($submit == 'verstuur') { bla } elseif ($submit == 'preview') { bla } ?> |
Bedankt alvast! Mochten jullie al een compleet uitgekauwd voorbeeld hebben vind ik het ook prima! Maar ik wil dit zo graag begrijpen!