Draadloos netwerk vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:35
Ik heb thuis een PC staan met @Home verbinding. In deze PC zit een netwerkkaartje voor het internet te delen met de PC van me zusje. Nu heb ik een laptop aangeschaft en hiermee wil ik ook kunnen internetten. Nu wilde ik mijn laptop een Wireless LAN 54Mbit D-Link PCMCIA kaartje zetten en in mijn PC een Wireless LAN 54Mbit D-Link PCI Kaart. Gaat dit werken. Houd mijn zusje dan ook gewoon internet via het gewone netwerkkaartje? Of komen er conflicten?

Verwijderd

Errrr... Niet dat ik je aankopen wil afkraken, maar kon je niet net zo goed 1 router nemen en daar de 3 computers aanhangen? Nogal maffe oplossing. Ik bouw in mijn computer ook niet even 16 netwerkkaarten vlak voordat ik naar een LAN-party ga :)

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
ik heb een configuratie die bijna gelijk is aan dat wat jij wil, en dat zou in principe foutloos moeten werken.

• Stewie!
  • Laatst online: 13:58

Stewie!

Keen must die!

Dus zonder access point, werkt dat dan wel?

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
DaMorpheus schreef op 27 augustus 2003 @ 01:37:
Dus zonder access point, werkt dat dan wel?
2 draadloze nics werkt prima.
Bij een derde heb je en acces point nodig.

• Razer
Ik hoop dat iemand van jullie me nog kan helpen, ik krijg het netwerkje niet aan het lopen. Op me zusje's PC doet internet het nu niet meer en op me notebook krijg ik ook geen internet. Ze hebben wel verbinding met elkaar.

Op de pc van me zusje staat WinXP Pro, op de server Windows 2000 en op de notebook WinXP Home. Als ik op mijn PC kijk en kijk dan onder LAN Verbinding 1 (@Home aansluiting) kan ik maar kiezen voor 1 verbinding te delen en dan kan ik kiezen uit Lan 2 (zusje) of Lan 4 (Notebook). Is er misschien een beter programma voor internet te delen?

[ Voor 45% gewijzigd door Razer op 27-08-2003 13:52 ]

Verwijderd

gateways goed ingesteld op de laptop en op de pc van je zusje?
Anders internet delen opnieuw configgen, ander routertje aanschaffen :)

Verwijderd

mmm wat je moet doen is voor alle netwerken dezelfde instellingen te gebruiken.
wanneer je dat gedaan hebt kunnen de twee netwerken elkaar zien etc... maar volgens heb je dit al draaiend...
dan komt het... je moet een bridge aanmaken met de drie netwerkverbindingen zodat de netwerkverbindingen elkaar kunnen 'gebruiken' en dan kan je overal internetten...

mmm k ben nu een beetje gaar... dus zou kunnen dat ik wat over t hoofd zie...

• hennink
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 19:50
ga naar een winkel en koop een router met wireless ondersteuning. Bijvoorbeeld bij Funprice de router van sweex, kost ongeveer 99 euro en je bent af van al het gelazer.

alles wat aan kan, gaat kapot. De vraag is alleen wanneer.

• Razer
Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 19:46:
mmm wat je moet doen is voor alle netwerken dezelfde instellingen te gebruiken.
wanneer je dat gedaan hebt kunnen de twee netwerken elkaar zien etc... maar volgens heb je dit al draaiend...
dan komt het... je moet een bridge aanmaken met de drie netwerkverbindingen zodat de netwerkverbindingen elkaar kunnen 'gebruiken' en dan kan je overal internetten...

mmm k ben nu een beetje gaar... dus zou kunnen dat ik wat over t hoofd zie...
En hoe doe ik dit? Ben niet zo goed in netwerken :)

• chris
  • Laatst online: 11-03-2022
stel op elke pc een ip-adres in de range 192.168.0.1 tot 192.168.0.255 in. wel allemaal verschillend natuurlijk. dan zou het volgens mij moeten werken.

• hennink
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 19:50
Razer schreef op 27 August 2003 @ 21:31:
[...]

En hoe doe ik dit? Ben niet zo goed in netwerken :)
Des te meer redenen om zo'n ding te kopen.

alles wat aan kan, gaat kapot. De vraag is alleen wanneer.

• laurens0619
  • Laatst online: 00:01
zijn diverse beteren programma's om internet te delen. zie hiervoor de faq

Maar wat Dilliedilster klopt (geloof ik) niet helemaal. Je mag namelijk nooit 2 netwerken in 1 pc in dezelfde ranges gooien.

Ik denk dat het zo moet werken als:
Lan verbinding1: @home
Lanverbinding2: Wireless (192.168.1.1) (255.255.255.0)
Lanverbinding3: UTP (192.168.0.1) (255.255.255.0)

Lanverbinding1 delen met UTP
Een bridge maken tussen Wireless en utp (deze 2 selecteren en kiezen voor: verbindingsbrugmaken)

Op laptop 192.168.1.2 adres met gateway en dns 192.168.0.1
Op pc zusje 192.168.0.2 met gateway en dns 192.168.0.1

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1