Toon posts:

[MySQL] Info over het gebruik van joins e.d.

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij hier vertellen hoe "joins" werken en hoe ik een relationeel database model op moet zetten?

Ik heb er wel wat over gelezen in de PHP-bijbel - over het koppelen van tabbelen e.d. - maar daar werd ik niet veel wijzer van :?

Hoe moet ik bv. het volgende voor elkaar krijgen (ik neem aan dat dit een voorbeeld is van een relationeel database-model?);

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
tabel: user_info

id    name
1     pietje     

tabel: user_properties

id    eye_color
1     blue

Hoe kan ik nu doormiddel van een join de kleur van Pietje´s ogen te weten komen als ik zijn naam weet??

Verwijderd

Hier staat wat meer info over joins. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:49

ripexx

bibs

Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 01:05:
Kan iemand mij hier vertellen hoe "joins" werken en hoe ik een relationeel database model op moet zetten?
Denk dat je hier meer dan genoeg kan vinden over mysql: P&W FAQ - MySQL ;)
En een mooi verhaal over joins: P&W FAQ - SQL :)

Over het maken van een relationele database kan ik je verwijzen naar normaliseren. Volgens deze methode bouw je een relationel database. Alleen is mysql niet helemaal relationeel. :o ;)
Ik heb er wel wat over gelezen in de PHP-bijbel - over het koppelen van tabbelen e.d. - maar daar werd ik niet veel wijzer van :?
Je moet ook de MySQL bijbel hebben :+ Maar serieus kijk eens in het manual van MySQL, zeer uitgebreid en volstaat echt voor deze vragen. :)
Hoe moet ik bv. het volgende voor elkaar krijgen (ik neem aan dat dit een voorbeeld is van een relationeel database-model?);

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
tabel: user_info

id    name
1     pietje     

tabel: user_properties

id    eye_color
1     blue

Hoe kan ik nu doormiddel van een join de kleur van Pietje´s ogen te weten komen als ik zijn naam weet??
Niet, lees je eerst eens in de materie en probeer het een en ander uit. Succes :)

buit is binnen sukkel

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

FAQ dus :z

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.