Toon posts:

Ansi-Lumen / Lux

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
We organiseren met de harmonie een filmconcert en nu ben ik op zoek naar een beamer.

Er is berekend dat we een beamer van 12000 Lux nodig hebben.

Kan mij iemand vertellen hoeveel Ansi-Lumen dat zijn en eventueel beamers die aan die eis voldoen?

Alvast Bedankt

SW

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 19:58
Eeeh: kan je deze info niet veel beter inwinnen bij de toko waar je je beamer gaat huren?

Beetje onzinnig als je allemaal tiepen krijgt aangeraden, die je niet bij je leverancier kan huren....

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil hem niet huren maar gesponsort krijgen (lenen) van het transportbedrijf waar ik werk. Aangezien ze daar niet echt technisch verstand hebben van die zaken vraag ik het hier, k moet natuurlijk wel weten waar ik mee aankom he.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

[google=lux ansi-lumen] (op nederlandstalige pagina's

derde hit oid:
http://www.elektromagazin...okt02/projectiescherm.htm
Welke projector moet ik kiezen?
Tijdens projectie hoeft het normale omgevingslicht niet te worden gedimd, als de lichtopbrengst van de projector in verhouding is met de grootte van het projectiescherm. Voor de bepaling van het minimum aantal benodigde ANSI-Lumen van de projector geldt de volgende vuistregel:

oppervlakte projectiescherm in m² x 400 (Lux) = minimum ANSI-Lumen projector

Bijvoorbeeld: u kiest een scherm met een afmeting van 123 x 160 cm (oppervlakte van 2m²), dan heeft uw projector bij normaal omgevingslicht minimaal 800 ANSI-Lumen nodig.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Joow Thnx