[Wi-Fi] @Home (meerdere ip's) + router

Pagina: 1
Acties:

• Mickos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2015
Het is een enigzins vreemde topictitle maar ik weet niet direct hoe ik het moet beschrijven. Ik heb gebruik gemaakt van de search op GoT en google maar ik weet niet hoe het goed samen te vatten :).

Ik ben van plan hier thuis dus een draadloos netwerk aan te leggen. Alleen het probleem is, ik wil op 2 pc's, een van mijn 3 @Home ip's kunnen instellen. Maar aangezien er meerdere computers in huis zijn moet ik dus ook een router hebben voor die overige pc's, aangezien ik geen zin heb om een pc continu aan te hebben, en die router kan dus het 3de @Home ip krijgen. Ik weet alleen niet hoe ik dit nu moet oplossen.

Voordat er reacties komen van wat doe je nou moeilijk je kan al die poortjes netjes fwden, etc :) daar ben ik niet naar opzoek, ik wil gewoon een apart ip voor 2 pc's en de overige pc's per router.

Bij voorbaar dank voor alle tips / suggesties / commentaar.

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

[kabelmodem]---[switch]---...
en op de switch zowel de 2 PC's aansluiten met een eigen @Home IPnr als ook de wireless router (met daarachter de resterende PC's).

• Mickos
rvm schreef op 27 August 2003 @ 00:30:
[kabelmodem]---[switch]---...
en op de switch zowel de 2 PC's aansluiten met een eigen @Home IPnr als ook de wireless router (met daarachter de resterende PC's).
Maar ik wil graag die pc's ook wireless :) (anders had ik dit ook wel bedacht), tenzij er wireless switches bestaan :P

Misschien

[kabelmodem]
|
[switch]
| |
[AP] [AP + routerfunctionaliteit]

Maar kan ik een bepaalde PC + wifi kaart aan een bepaald AP koppelen?

[ Voor 26% gewijzigd door Mickos op 27-08-2003 00:39 . Reden: een ideetje toegevoegd ]

• Mickos
Ik geef deze even een kleine schop, ik weet het van 24uurs regel maar ik heb hem pas na middernacht gepost en ik wil hem ook even overdag ff boven op het lijstje hebben aangezien er dan wat meer mensen op GoT zijn :). Hoop dat modjes het begrijpen.

sorry voor het ongeduld maar ik graag voordat ik weer druk met school bezig ben dit gedaan hebben :)

[ Voor 18% gewijzigd door Mickos op 27-08-2003 14:47 ]