[TV] Ruis bij normale zenders

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Ik heb vandaag een nieuwe panasonic tv gekocht, en bevalt zeer goed. Ik zit alleen met 1 klein probleempje wat ik heel storend vind.

Bij normale tv zenders ruist de tv heel irritant, zo'n beetje om de 30 seconden. Dit duurt dan een paar sec en dan is het weer voor ongeveer 30 seconden normaal. Bij het bekijken van een DVD heb ik hier geen last van, alleen bij uitzendingen via de kabel. Ik neem dus aan dat het een kabelprobleem is, alleen ik heb de kabel al vervangen door een andere, maar nog geen succes.

Weet iemand misschien wat dit kan wezen? Ik heb de search al gebruikt, alleen hier geen oplossing gevonden :(

[ Voor 7% gewijzigd door shorty op 27-08-2003 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43565

Bij het lezen van de topictitel dacht ik aanvankelijk aan een zeer lange kabel in je huis naar je tv, waardoor de kwaliteit van de ontvangst verslechterd. Zoiets zou je kunnen oplossen door aan het begin van de kabel een signaalversterker te plaatsen.

Nu ik echter lees dat het een paar seconde duurt en dan weer een tijdje normaal is, krijg ik het vermoeden dat er ergens een apparaat vlak bij de kabel naar je tv toe staat die het signaal verstoort. Misschien een apparaat wat een paar seconde actief is en dan niet... Mobiele telefoon die verbinding zoekt? Of iets anders van zendapperatuur. Of de koelkast als ie aanspringt?

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 27-08-2003 00:30 . Reden: ticfautuh ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Zou misschien kunnen, ik heb de volgende apparaten bij de tv staan:

- versterker op ongeveer 10 cm;
- cd speler op ongeveer 10 cm;
- dvd speler op ongeveer 10 cm;
- luidspreker op ongeveer 10 cm;
- monitor op ongeveer 1 meter.

Ik weet niet of 1 van deze apparaten kan storen? De rest van de apparaten zoals de koelkast etc staan op meer als 10 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60477

Kabelmodem?
Is het een 100Hz tv?
Op alle kanalen?

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 60477 op 27-08-2003 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Geen kabelmodem, maar wel een 100hz tv. Hiervoor had ik een 50hz tv maar daarbij had ik er geen last van.

En ja, het is op alle kanalen zo. Heb ook al zitten prutsen met fijnafstemming enzo, maar helpt niks.

Ik probeer morgen ook even dat verdeelkastje van radio en tv zegmaar te vervangen, misschien dat daar de storing vandaan komt.

[ Voor 59% gewijzigd door shorty op 27-08-2003 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het gaat er denk ik meer om welke apparaten er in de buurt van de kabel staan die van de atene ingang achterin je televisie naar het atene-kastje in de muur loopt.
Of komt de atene binnen in je dvd of video speler en wordt hij vervolgens doorgekoppeld naar je tv. In dat geval zal ik eens kijken wat het effect is als je de atene direct op de tv aansluit.

Zit de atene direct op de tv aangelosten (atene is dus kabel,. maargoed, allebei coaxkabeltje), volg dan even het draadje en kijk welk apperatuur er naast staat. Zet die apparatuur eens uit en kijk eens of het is opgelost. Zet je mobiele telefoon ook eens uit om te controleren of die niet stoort.

P.S. Als je groene vlekken op je beeld krijgt, luidspreker verder wegzetten, maar waarschijnlijk zal het magnetisch veld van je luidspreker wel afgeschermd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Anoniem: 43565 schreef op 27 August 2003 @ 00:38:
Het gaat er denk ik meer om welke apparaten er in de buurt van de kabel staan die van de atene ingang achterin je televisie naar het atene-kastje in de muur loopt.

Zit de atene direct op de tv aangelosten (atene is dus kabel,. maargoed, allebei coaxkabeltje), volg dan even het draadje en kijk welk apperatuur er naast staat. Zet die apparatuur eens uit en kijk eens of het is opgelost. Zet je mobiele telefoon ook eens uit om te controleren of die niet stoort.

P.S. Als je groene vlekken op je beeld krijgt, luidspreker verder wegzetten, maar waarschijnlijk zal het magnetisch veld van je luidspreker wel afgeschermd zijn.
Ik leg even de situatie uit zoals wij het hier hebben. De kabel komt in de woonkamer binnen, daar zit een verdeelkastje met 3 uitgangen. Eentje gaat naar de slaapkamer, eentje naar de woonkamer en eentje naar mijn kamer.

In mijn kamer zit het antenne kastje achter mijn pc, en een meter verder staat nog een pc te draaien. Maar na mijn weten storen pc's het signaal niet. Tenminste niet bij mijn vorige tv.

Mobiele telefoon heb ik nu uitstaan, maar de storingen zijn er nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus, op het verdeelkastje gaan drie snoertjes weg, eentje naar de slaapkamer, eentje naar de woonkamer, en eentje naar jouw kamer. Die laatste stoort.
Als je nu die naar jouw kamer verwisseld met die naar de woonkamer. Gaat dan de tv in de woonkamer storen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je ook 1 van de tv's aangeloten op de pc via audio of tv-kaart?
Of staat er ergens een (politie)scanner in huis.
GSM mast op het dak?
Dect-telefoon?
En als je netwerk-kabel eruit trek?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 60477 op 27-08-2003 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien is je buurman een fanatiek zendamateur. Dat kun je meestal herkennen aan megaatenes op of rond het huis van je buurman. Wees voorzichtig met het uiten van beschuldigingen.
...ooit een buurman gehad die het hele blok zonder tv kon krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan zal het eerder een 27 Mhz bakkie zijn met lineartje van 30 watt en een spriet van 5,5 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:55

ericding

Altijd de eerste.

Om ruis langs de coax-kabel uit te sluiten: zet je nieuwe TV eens dicht bij het antenne-kastje. Als de storing is begonnen tegelijk met de aanschaf van een nieuwe TV, dan denk ik toch eerder aan een storing in het tuner-gedeelte van die TV. (DVD via de SCART gaat niet door de tuner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
ericding schreef op 27 August 2003 @ 00:59:
Om ruis langs de coax-kabel uit te sluiten: zet je nieuwe TV eens dicht bij het antenne-kastje. Als de storing is begonnen tegelijk met de aanschaf van een nieuwe TV, dan denk ik toch eerder aan een storing in het tuner-gedeelte van die TV. (DVD via de SCART gaat niet door de tuner).
Is begonnen bij de aanschaf van de nieuwe tv ja, hij staat ongeveer naast het antenne kastje nu, maar nog steeds last.

Ik ga even de kabel vanuit het antenne kastje naar de tv vervangen, kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26576

Zet hem eens in een andere ruimte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
zal ik zo even doen ja, is nog al een grote bak dus moet even wachten tot iemand kan helpen tillen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06 16:26
Laat die TV maar's nachecken. Lijkt erop dat je tunerblikje, middenfrequent de geest aan het geven is. Ws is de AGC naar z'n flikker aan het gaan (defect condensatorje).

Neem aan dat je met je vorige TV geen last had van periodieke (30sec/on/off) ruis. Controleer iig je antenne aansluiting met hulp van een (geleende) portable. Is dat goed, dan llinea recta terug met die nieuwe TV.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Ok, heb hem nu in een andere kamer neergezet, waar m'n ouders z'n tv staat.

Op hun tv heeft zowat elke zender stereo geluid, zet ik mijne er neer, heb ik _nergens_ stereo geluid, en stoort hij alsnog. Dit doet hij zekerweten niet op m'n ouders tv, op dezelfde plek.

Bij de functie MPX in het geluidsmenu geeft hij "geen functie" aan. Als hij dit aangeeft is het geluid goed, maar mono. Op het moment dat hij automatisch overschakeld naar stereo, komt dat ook achter de kollom MPX te staan, en dan stoort hij heel erg. De kollom achter MPX veranderd dus steeds tussen stereo en "geen functie". Ik denk hierdoor dus dat het een probleem met de tv is, en niet met de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Vanmiddag ff gebeld en een nieuwe tv opgehaald. Nu werkt het weer perfect, denk dat die tv toch niet helemaal in orde was. Tis nu iig opgelost :)

Bedankt allemaal voor jullie hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91239

had goed gekunt dat de sterkte van je tv-signaal te laag was, maar ach het probleem is nu toch opgelost
Pagina: 1