[DoD] Mouselag op internetgames

Pagina: 1
Acties:

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
ik heb dit probleem sinds kort. het is 'uit zichzelf' gekomen aangezien ik geen aanpassingen heb gedaan aan mijn systeem/config die dit hebben kunnen veroorzaken. als ik met Day of Defeat op internet speel lijkt het alsof ik een balmuis hebt waar zooi tussenzit (ik heb een dual optical). hij haperd als ik rond draai. het ligt dus NIET aan de muis want als ik CS of zelfs DoD LAN-create speel is er niets aan de hand. ik merkte ook dat ik op vrijwel iedere server Choke heb (ping en loss is goed) deze choke wil nog wel eens oplopen tot 60-70. mischien dat het hier door komt? (bij cs heb ik dit niet, de cs servers zitten dan op dezelfde lijn/machine als de dod server. Zoals bij Strikerz.Net
opnieuw installen heeft geen zin net als een config van iemand anders proberen.
ik heb Windows XP met geen firewalls. video kaart is Geforce 4 en ik draai in opengl mode.
edit: me internet is dus snel genoeg, daar ligt het niet aan: ADSL Advanced (1536/256)

[ Voor 8% gewijzigd door CU2morO op 27-08-2003 17:32 ]

Verwijderd

CU2morO schreef op 26 August 2003 @ 23:42:
bla...

video kaart is Geforce 4 en ik draai in software mode.

bla..
Waarom in DoD in softwaremode draaien, jouw GF4 kan DoD toch ook wel in hardwaremode aan.... lijkt me eerlijk gezegd redelijke performance boost :)

• CU2morO
omg... snap niet hoe ik dat heb kunnen posten. ik draai natuurlijk in opengl, 1280x960. dit verlagen heeft geen effect

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:03
Kijk eens naar de software van de muis... Hoe snel is je CPU? Als die 'te langzaam' is, kan de kracht die nodig is voor de muis wel een opgeslokt kunnen worden, alleen dan zou je NIC wel héél véél CPU nodig hebben...
Ook je ping zou de oorzaak kunnen zijn van de haperingen, maar ik denk eerder aan de drivers/software van de muis.
Aangezien je zegt dat het sinds kort is, zou ik ook ff een virusscan draaien sinds je geen firewall draait.

• CU2morO
ik heb al de tijd al NAV2003 installed gehad. die is gewoon lekker idle
ik kom er nu net achter dat het met HLDM ook het geval is (zelfs als ik hem op mn eigen 100mbit servers gooi) ik zie geen verschil tussen de config van cs en dod/hldm. de mogelijkheid van lag/loss/choke is dus ook uitgesloten.
heb het te maken met het routen van poorten? sinds kort ligt er bij mij een server thuis en aangezien mijn collega daar extern op werkt zijn alle poorten sinds kort naar die server ipv mijn eigen pc geroute. op zich moet dit nix uitmaken?

• CU2morO
Probleem opgelost denk ik:
wanneer ik een server joinde met HLSW had ik dit probleem. als ik een server handmatig join in de console heb ik er geen last van.
Pagina: 1