Ik heb alle computers in huis in de kelder staan (kelder loopt onder het hele huis door) en ik zat erover te denken om de Linksys WAP54G te kopen zodat ik met mijn laptop lekker draadloos kan internetten bv op mijn slaapkamer (ook in de kelder) of beter nog: buiten in de tuin
Ik gebruik de laptop ook als DivX speler (aangesloten op de beamer, wederom in de kelder) maar nu moet ik continu CD'tjes fikken want de afstand tot de switch is vrij groot en me ma wil geen kabels door de kelder hebben lopen... Wi-Fi lijkt mij dus de ideale oplossing!
Echter, mijn grote vraag: gaat dit lukken mbt het bereik? De kelder is namelijk van nogal dik beton en binnen in de kelder heb ik 0,0 bereik met mijn mobiel en verschrikkelijk slecht bereik met bv een FM-radio (zo'n btje 10/90% signaal-ruis verhouding)
Over binnen in de kelder maak ik mij niet zo zorgen, maar vooral over buiten. Aangezien de AP dus in de kelder komt en af en toe de laptop buiten wil ik wel een verbinding hebben
(Ik had als Wi-Fi kaartje voor in mijn laptop trouwens de Linksys WPC54G in gedachte)
Echter, mijn grote vraag: gaat dit lukken mbt het bereik? De kelder is namelijk van nogal dik beton en binnen in de kelder heb ik 0,0 bereik met mijn mobiel en verschrikkelijk slecht bereik met bv een FM-radio (zo'n btje 10/90% signaal-ruis verhouding)
Over binnen in de kelder maak ik mij niet zo zorgen, maar vooral over buiten. Aangezien de AP dus in de kelder komt en af en toe de laptop buiten wil ik wel een verbinding hebben
(Ik had als Wi-Fi kaartje voor in mijn laptop trouwens de Linksys WPC54G in gedachte)
Rookworst zonder R is ook worst.