[cgi] Path probleem

Pagina: 1
Acties:

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Ik heb een cgi photo gallery gedownload en nu moet ik een setup pagina openen. Nu doe ik dat maar er staat dit:

G:\Vakantie\cgi-bin\emAlbum_setup.plemAlbum\settings.cfg FAILED emAlbum cannot locate your configuration file ($config_file)

Nu wordt het pad verkeerd aangeroepen want het moet zijn:

G:\Vakantie\cgi-bin\emAlbum\settings.cfg

Is er nog een variabele waarbij hij alleen het cgi pad pakt??:

G:\Vakantie\cgi-bin\

Op got heb ik gezocht en ik heb zo'n documentroot gemaakt met ??env?? Daar stonden allemaal variabelen in maar niet de goeie. Ik heb ipv $cgi_path ook even $base_path gedaan maar die doet niks. Hier een stukje van de code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#Check for emAlbum.cfg
my $config_file = $cgi_path."emAlbum".$slash."settings.cfg";
unless (-e $config_file) {
    $error = 1;
    $status = qq~
  <tr valign="top">
    <td width="350" class="album">$config_file</td>
    <td width="75" class="albumred">FAILED</td>
    <td width="254" class="albumitalic">emAlbum cannot locate your configuration file (\$config_file)</td>
  </tr>~;
    &html;

$cgi_path."emAlbum".$slash."settings.cfg"; <=== dat is het probleem regeltje.

Kunnen jullie mij helpen?

Verwijderd

In die $slash zit het stukje "_setup.plemAlbum\", als je nu es uitzoekt waar die $slash gevuld wordt?

Heeft emAlbum (ik ken het verder niet) geen support forums ofzo? Je zul vast niet de enige zijn die tegen dit probleem aanloopt.

• WiNlUx
Als ik die slash weghaal dan gaat de \ weg voor de configfile. Dat is em dus niet. Ik maak trouwens gebuik van Perl in IIS @ win2k server

Verwijderd

Ik heb het over de waarde die $slash heeft. Ik weet niet waar je die variabele gevuld wordt?

En de oplossing staat hier:
http://www.emalbum.com/su...ction=display;threadid=33
onderste post :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 00:12 . Reden: mislukte link ]

• WiNlUx
Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 00:12:
Ik heb het over de waarde die $slash heeft. Ik weet niet waar je die variabele gevuld wordt?

En de oplossing staat hier:
http://www.emalbum.com/su...ction=display;threadid=33
onderste post :)
Dat is niet de goede oplossing want ik heb het probleem nog steeds :'(

Hij blijft de filename weergeven en dat moet niet. Alleen de map

Verwijderd

Probeer dan eens te achterhalen waar het probleem zit? Gewoon voor de bewuste regel de variabelen $slash en $cgi-path printen. Ook verkeerde waarden komen niet uit de lucht vallen, dus het is op te zoeken waar die waarde toegekend wordt. Gewoon standaard debug-werk :)

• WiNlUx
Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 00:25:
Probeer dan eens te achterhalen waar het probleem zit? Gewoon voor de bewuste regel de variabelen $slash en $cgi-path printen. Ook verkeerde waarden komen niet uit de lucht vallen, dus het is op te zoeken waar die waarde toegekend wordt. Gewoon standaard debug-werk :)
Kijk. Als ik voor die $cgi_path een andere werkende variable kan vinden is het goed. Maar ik heb er dus helaas niet kunnen vinden en daarom heb ik dit topic geopend of iemand wist hoe ik het anders moet doen :? Ik ben niet zo heel bekend met cgi, maar ik weet iig zeker waar het probleem ligt :) Maar ik moet een juiste variable hebben. ik heb G:.$slash."Vakantie".$slash."cgi-bin" ook al geprobeerd maar die werkt helaas niet :( Zou wel mooi zijn :D

[ Voor 3% gewijzigd door WiNlUx op 27-08-2003 00:38 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

WiNlUx schreef op 27 August 2003 @ 00:37:
[...]

Kijk. Als ik voor die $cgi_path een andere werkende variable kan vinden is het goed. Maar ik heb er dus helaas niet kunnen vinden en daarom heb ik dit topic geopend of iemand wist hoe ik het anders moet doen :? Ik ben niet zo heel bekend met cgi, maar ik weet iig zeker waar het probleem ligt :) Maar ik moet een juiste variable hebben. ik heb G:.$slash."Vakantie".$slash."cgi-bin" ook al geprobeerd maar die werkt helaas niet :( Zou wel mooi zijn :D
Je kan toch wel de filenaam er vanaf halen?? Zo moeilijk is dat nou ook weer niet. (sterker nog, dat is erg simpel). Mocht je dat niet kunnen of niet willen leren dan zul je toch echt de maker van je cgi script maar eens moeten lastig vallen ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1