PC valt spontaan uit.

Pagina: 1
Acties:

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
Ik heb net een vage pc onder handen gekregen.

De pc reboot spontaan.
Eerst dacht in aan de bekende virussen, maar bij nader onderzoek sluit ik dit eigenlijk uit, (niets in taakbeheer, en valt ook uit in veilig modus en DOS)

Ik heb de pc al geformateerd maar hetzelfde probleem.
Ik had het idee dat het aan de temperatuur lag, maar de fan en heatsink zaten goed op zijn plaats.

Wel is het zo dat hij het bij intensief achter elkaar aanzetten steeds sneller uitvalt.

Ik ken deze pc al een jaar of 4 en heeft deze klachten nooit gehad (dus ik ga er niet van uit dat het de voedig of temperatuur is.)

Specs:

Pentium 2 350 mhz.
Quantum fireball hd 4.3
64 mb geheugen.

meer is niet zo bekend bij mij.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wordt dat ding niet te heet. Wie weet is de koeling ermee gekapt (of draait te langzaam) of is de voeding niet goed meer.
Meet de voltages eens na. Het kan mogelijk hier ook problemen bij geven.

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:55

JustDutch

was ambtenaar :)

FFF schreef op 26 August 2003 @ 23:25:
Ik ken deze pc al een jaar of 4 en heeft deze klachten nooit gehad (dus ik ga er niet van uit dat het de voedig of temperatuur is.)
Ik heb een aantal voedingen gehad die het minder dan vier jaar uit hielden. Het kan maar zo de oorzaak zijn. Maar goed, bij mij waren bad secotrs op een HD en op een andere pc brak geheugen ook eens de oorzaak van een dergelijk probleem.

Verder denk ik dat de volgende zoekactie http://search.gathering.t...5D=&data%5Bsearch%5D=Zoek verhelderend kan werken.

Forza Mucca

Verwijderd

probeer eens een nieuwe batterij voor je bios.

Verwijderd

Stomme vraag misschien,maar draait je cpu koeler nog wel snel genoeg??Bij die typen kunnen ze na zo lange tijd wel eens problemen krijgen met de lagering van de fan.Bij het opstarten hapert die dan,en heeft tijd nodig om op toeren te komen.Meerdere keren achter elkaar opstarten > fan start nog slechter > pc valt uit.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
Bedankt allemaal, de fan van de cpu is het volgens mij niet, dat id had ik ook maar dat ziet er goed uit en werkt ook goed.

Voeding is dnek ik idd wel een grote kans.

• ppotter10
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:27
bios instelling al eens op fail-safe ingesteld? En ja, een voeding kan idd rotten na 4 jaar ;)

Intel Q9550, 4GiB, 250 GB SSD, HD7770

Pagina: 1