Teckna schreef op 28 August 2003 @ 09:35:
[...]
Dat zou betekenen dat ik een first post zie, deze mod als firstpost. hierna edit de persoon het bericht en is deze een +3 waard op dit moment zou de metamodbot in actie komen en mij minpunten geven van een foute moderatie terwijl deze in eerste instantie wel goed gemodereerd was. naar mijn idee is er uit dat specifieke draadje ook niet een uitkomst gekomen maar bleef deze met twee partijen hangen, hetzelfde als de M$ troll bedeling.
Zonder een dergelijke discussie opnieuw te willen aanzwengelen (we gaan geen dubbel werk doen als het tot niets leidt...

), vind ik dit wel een sterk punt van
* Teckna . Als je écht punten wilt verdienen, dan denk je maar in één keer goed na over je reactie. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat zo'n poster én de schijn opwekt dat hij direct een goeie reactie plaatst, (wellicht met informatie uit latere posts), én iemand die de post juist gemod heeft vóór de edit een penalty bezorgt.
De uitkomst van wat de metamodbot doet, is het berekenen van je
penaltyratio. Of wel: straf. Hoe kun je nu iemand die goed modt straffen, omdat een andere aap iets doet, wat naar algemeen gevoelen niet echt door de beugel kan?
Als je stelt dat ieder moet modden naar het niveau van het moment van modden, dan neem je dus het risico dat nogal wat mensen onterecht penalties krijgen. 'k Geloof niet dat ik daar de voorkeur aan zou geven.
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.