Toon posts:

ADSL-ethernetmodem +100Mbit switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis 2 pc's staan, en een laptop. Deze staan allemaal op 100Mbit, en zitten in een switch. Nu heb ik sinds kort ADSL. Ik had eerst een Cross-cable direct van mijn switch in het adsl-modem zitten (een Ethernet-modem van xs4all). Mijn switch maakt het niet uit of het UTP of Cross-link is dus.... Toen werkte alles gladjes. Maar de mooiste oplossing is uiteraard een kabel trekken door de muur heen. Ik dus een UTP-kabel door de muur getrokken... Connectortjes erop gedrukt, kabel in de switch. En ineens werkt het niet meer!!!! Als ik diezelfde kabel direct in mijn NIC steek, en de snelheid van 100Mbit naar 10Mbit/HalfDuplex zet, dan werkt het wel. Dus de connectortjes zijn goed geknepen (ik zit nu ook op internet dus...). Kan het dan zo zijn dat die utp-kabel over die 10 meter zoveel interferentie ondervindt dat hij niet meer op 100Mbit kan draaien? zodat ik mijn switch niet meer kan gebruiken?

Een oplossing, dacht ik, was om STP-kabels te gebruiken. Goed idee? Of heeft iemand een ander idee?

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef hem nog effe een schop... Want ik wil eigenlijk wel weten of iemand er iets op weet!

Verwijderd

twisting van de adres goed gedaan ? Als die niet goed is doet ie het vaak op 10 Mb wel maar niet op 100 Mb !

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja toch verkeerd geknepen .. hapening all the time

wat hieronder staat goed lezen hé

pootje 1 en 2 moet op een twist
3 en 6
4 en 5
7 en 8

Iperf