Toon posts:

Help, Nieuwe mobo, Windows XP Houd op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het. dit word vast duizend keer gevraagd, maar ik moet bijna janke, mijn pc is door stroomstoring gesloopt, (me mobo, cpu, voeding en geheugen) de rest werkt nog

nu herkent windows xp mijn nieuwe mobo niet en geeft het een blauw scherm ( het gaat ook zo snel weg dak et niet eens kan lezen)

als ik opstart met een opstart schijfje van win98 kan ik alleen bij de c schijf..

zijn er programma's die via dos backup's kunnen maken?? ik moet het hebben want er staan ontiegelijk belangrijke bestanden op!

Groetjes!!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 00:52
Je moet Windows opnieuw installeren.

Verwijderd

Topicstarter
ja duh, maar als ik die opnieuw installeer moet ik me schijf leeggooien,

welkom in de wereld van WINXP :'(

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-05 00:29
Je xp is er mee opgehouden omdat er een andere IDE controller op je bord zit, dat vind ie niet leuk da's wel vervelend.
Een backup maken van de hele schijf lijkt het me het handigst als je een andere schijf hebt om naar te kopiëren dan doe je gewoon copy c:*.* d:

Overigens maak ik uit je post op dat je wel op c: kan komen met win98 heb je dus meerdere partities?

offtopic:
zo klein mogelijk... over die groetjes, dat hoeft op GoT niet zie _ergens_ in de FAQ ik kan het niet vinden... iemand :?

[ Voor 18% gewijzigd door cryforhelp op 26-08-2003 23:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja dat klopt, kan ik dan via "Ghost" kopieeren naar een andere partitie?

• cryforhelp
Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 23:02:
ja dat klopt, kan ik dan via "Ghost" kopieeren naar een andere partitie?
Nou, het hangt ervanaf of dat nodig is, heb je dan wel nuttige info op je c: staan? als je daar alleen maar je programma's en OS op hebt staan is het typisch gevalletje van jammer, maar dan moet je die ff formatten, alles wat op andere partities staan blijft dan wel bewaard.
Ghosten kan volgens mij slecht vanuit DOS.
Overigens kun je wel gewoon belangrijke dingen kopiëren zoals ik hierboven al zei.

edit:
BTW NTFS of FAT32 partitie?

En wat momania zegt is ook wel een aardige, je kan ook gewoon een XP install in een nieuwe folder gooien, vandaaruit je bestanden veilig stellen en vervolgens alsnog, voor het mooi, 2x XP op 1 partitie geeft een rotzooitje, XP reinstallen.

[ Voor 24% gewijzigd door cryforhelp op 26-08-2003 23:09 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:58

momania

iPhone 30! Bam!

Je hebt toch wel genoeg schijfruimte over denk ik :?
Je kan gewoon eerst een windows xp install naast je orginele gooien, backuppen en dan helemaal opnieuw installeren :Y)

Krijg je automagisch een dual boot tussen twee XP's waarvan er 1 wel werk en 1 niet. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door momania op 26-08-2003 23:08 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
tis een beetje een zooitje, 1 schijf is fat (c, d) een schijf ntfs(e,f)

maar kan je gewoon naast de oude installeren zonder dat je de bestanden op die schijf kwijt raakt?

waarom is het niet mogelijk om zoiets te fixen? want win98 bvb die pikte een mobo change ook...

Verwijderd

Je kan ook van je xpcd starten en dan repair installation kiezen. (Dus niet de recovery console, maar later in de setup)

Dit heb ik gedaan toen ik het moederbord van mijn 2e pc heb vervangen. (KT7-Raid naar ECS K7S5A). Deze computer werkt nu nog naar behoren

Verwijderd

Topicstarter
ja ik kom dan dus nadat ie dingen inlaad bij een keuze menu

of install
of repair
of exit

dan kies ik repair
dan vraagt ie of ie c:\windows moet doen

en dan krijg ik een vaag console idee...

als ik install doe vraagt ie op welke schijf
en wil ie die gaan formateren..

• Lambert
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je zou ook in veilge modus kunnen opstarten en ALLE hardware kunnen weggooien. Ik kan je overigens niet garanderen dat het werk in XP en als het werk of XP dan ook stabiel is. Maar proberen kan geen kwaad :).

Verwijderd

Topicstarter
kan niet, ook dan krijg ik een foutmelding over (volgens mij met me snelle oog gezien) de hardeschijf.. dit zou dan te maken hebben met et feit dat er een andere controller in zit

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 23:09:
tis een beetje een zooitje, 1 schijf is fat (c, d) een schijf ntfs(e,f)

maar kan je gewoon naast de oude installeren zonder dat je de bestanden op die schijf kwijt raakt?

waarom is het niet mogelijk om zoiets te fixen? want win98 bvb die pikte een mobo change ook...
tuurlijk kun je gewoon een wininstall ernaast gooien.
mocht je niet genoeg ruimte hebben zou ik zelf win2k gebruiken (die is 400MB kleiner dan XP). als je hem tijdelijk gebruikt maakt het toch geen donder uit.

of hang er tijdelijk een schijfje bij of hang je hdd even in een andere NT pc

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2003 @ 23:12:
ja ik kom dan dus nadat ie dingen inlaad bij een keuze menu

of install
of repair
of exit

dan kies ik repair
dan vraagt ie of ie c:\windows moet doen

en dan krijg ik een vaag console idee...

als ik install doe vraagt ie op welke schijf
en wil ie die gaan formateren..
(Hier had ik niet goed gekeken)

Als ik voor installeren kies krijg ik dit scherm te zien als er nog een vorige windows xp geinstalleerd is.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vrie4713/2.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 23:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
zijn er geen dos brand programma's ? :D

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Even iets heel anders en makkelijkers, kan je niet naar iemand gaan die een cd-brander heeft? Dan zet je jouw harde schijf in zijn/haar computer en alles wat je wilt bewaren zet je op cd of iets dergelijks. Dan kan je gelijk heel je schijf leeggooien en is wel een *verfrissend* idee. Suc6!

• cryforhelp
Op welke comp zit je dit te typen? Ik neem aan een andere? dan kun je dus makkelijk de schijf uit je niet werkende bak in deze bak hangen en zo ff alles veilig stellen.

Even voor de duidelijkheid; format c: helpt alleen data daarop om zeep, de rest blijft volledig onaangetast.
Maar een reïnstall is in bijna alle gevallen _echt_ het enige wat je kan doen bij een verandering van mobo. :'(

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 26 augustus 2003 @ 23:32:
zijn er geen dos brand programma's ? :D
Driveimage kan onder dos fikken (en support Ghost ook al direct naar cd schrijven?).

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb ook zo'n soort gelijk geval gehad, kon ook niet meer in m'n windows komen (ook niet in veilige modus enzo...) Het is volgens mij idd het beste om je schijf ff in een andere pc te hangen en alle belangrijke data eraf te halen en vervolgens ff formatten. In XP kan het wel af en toe wel lastig zijn om bepaalde dingen te vinden, maar ik geloof dat (bijna) alles terug te vinden is... :/ :Y)

Succes ermee!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hte net geprobeert in een andere bak hier thius
maarja die snapt weer geen 40 gig schijven :| wat een drama dit,
ik ga dat programma drive image wel proberen?? ik ben echt radeloos... hij zegt nou ook "not enough diskspace to install on this drive, please format" ofzo :@

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 23:01:
ja duh, maar als ik die opnieuw installeer moet ik me schijf leeggooien,

welkom in de wereld van WINXP :'(
Duhhh, hoeft helemaal niet, je kunt ook een repair doen of een herinstallatie over de oude heen.
Daarbij raak je niets kwijt.
En tijdens de setup kun je kiezen om de betreffende partitie ongemoeid te laten, dus formatteren is niet verplicht.

"Welkom in de wereld van WINXP"

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 00:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
drive image is 27 mb ofzo? hoe moet ik dat doen..? is het mogelijk mijn hardeschijf via een netwerk in dos te benaderen? of is dit te omslachtig? of ??

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 00:05 ]

Verwijderd

doe nou eerst wat Tagaeon zegt, dat moet echt je problemen oplossen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 00:02:
ik heb hte net geprobeert in een andere bak hier thius
maarja die snapt weer geen 40 gig schijven :| wat een drama dit,
ik ga dat programma drive image wel proberen?? ik ben echt radeloos... hij zegt nou ook "not enough diskspace to install on this drive, please format" ofzo :@
... schijfruimte tekort.. en nu denk ik ik delete wel wat temp enzo,

zit er geen deltree/del op een win98 opstart schijfje.. ??!?! |:( echt gekkewerk :)
Pagina: 1