nokia 6610 data kabel werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Zojuist heb ik een datakabel gekocht voor mijn 6610 en deze aangesloten op de com-poort. Zodra ik echter de software de telefoon laat zoeken, gaat het scherm uit. Of, wellicht beter: het scherm wordt gedeeltelijk of helemaal licht. Net alsof het signaal uit de poort de telefoon stoort.

Hoe krijg ik nu de communicatie op orde?

• Syndicate
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-11 22:42
je heb niet de originele nokia kabel begrijp ik (die met usb)

en je gebruikt wel nokia software? dat werkt niet met de com-poort kabel

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Je kan helemaal niks met die seriele kabel. :)
Ik heb hem zelf ook gekocht, met de gedachte dat ik gebruik zou kunnen maken van de orginele nokia software.

Het enige wat je kan doen is hooguit een sms'je sturen. :P

• TromboneFreakus
Syndicate schreef op 26 August 2003 @ 23:02:
je heb niet de originele nokia kabel begrijp ik (die met usb)

en je gebruikt wel nokia software? dat werkt niet met de com-poort kabel
Maar ik kon nota bene tijdens de installatie kiezen voor gebruik van com1....

En waarom wordt me dan een kabel verkocht waar ik niks mee kan? De verkoper gaf aan allemaal kabels met seriele uitgang te hebben, dit was standaard.

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik hoorde bij Belcompany dat de officiele datakabel van Nokia 85 euro kost (!) het was ook meteen de duurste die ze hadden. Heb hem voor rond de 50 euro gevonden op internet maar dat is nog belachelijk duur voor een touwtje.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Tip; koop de ActiSys InfraRood USB bij Informatique; ik heb hem zondag besteld en betaald en kreeg hem vanmiddag binnen. Werkt geweldig :)

[ Voor 6% gewijzigd door Spider.007 op 26-08-2003 23:21 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Syndicate
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-11 22:42
precies spider.. ik heb zelf ook een 6610 + infrarood adapter usb..

en dat werkt perfect !!

• TromboneFreakus
Bedankt voor de tip.

Toch is het stom om 15 euro voor een kabel neer te tellen, waar je dan niks mee kan... :(

• TromboneFreakus
Die USB-IR convertor kost trouwens ook nog 50 euro, dat om adressen en meledietjes heen en weer te kunnen zenden....

• King
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 17:16

King

War. War never changes.

Ik heb sindskort een nokia 6100 gekocht. Toen heb ik er meteen een kabel bijgekocht.

De Nokia DKU-5 (USB)

Afbeeldingslocatie: http://www.nokia.nl/pics/phones/phone_models/enhancements/popups/enhancements_dku_5_pop.jpg

Hij was idd € 69,99 bij de Belcompany maar hij doet het perfect. Alleen de software ben ik niet tevreden over, maar dat is weer een ander verhaal...

edit:
Het is maar een idee, maar misschien helpt het om tegelijkertijd met je datakabel ook je lader op je telefoon aan te sluiten. Dat is overigens zowieso aan te raden, omdat die datakabeltjes je telefoon enorm leegtrekken

[ Voor 24% gewijzigd door King op 27-08-2003 16:31 ]

• TromboneFreakus
ik denk dat ik een andere oplossing zoek King, aangezien ik mijn moederbord altijd al wilde upgraden (zodat het systeem te upgraden is), zoek ik wel naar een moederbord met een IrDa optie (via drive bay of zo)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

TromboneFreakus schreef op 27 augustus 2003 @ 16:37:
ik denk dat ik een andere oplossing zoek King, aangezien ik mijn moederbord altijd al wilde upgraden (zodat het systeem te upgraden is), zoek ik wel naar een moederbord met een IrDa optie (via drive bay of zo)
Een keer raden wat je neerlegd voor een IrDA kabel voor je mobo :/ Voor mij was de ActiSys een stuk beter.... Overigens wel cool hoor; ik leg mijn telefoon neer op mijn PC en hij synced automagisch :) De Nokiasoftware vindt ik ook in orde

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Spider.007 schreef op 27 August 2003 @ 16:58:
[...]

Een keer raden wat je neerlegd voor een IrDA kabel voor je mobo :/ Voor mij was de ActiSys een stuk beter.... Overigens wel cool hoor; ik leg mijn telefoon neer op mijn PC en hij synced automagisch :) De Nokiasoftware vindt ik ook in orde
Een IRDA module kan je zelf maken voor een euro of 10. Je kan ook setjes kopen en die kosten 25 euro.

Linkje naar de pricewatch
Actisys IRDA Controller (Intern)

[ Voor 3% gewijzigd door _Rayman_ op 29-08-2003 11:05 . Reden: pricewatch link toegevoegd ]

Pagina: 1