Toon posts:

[VB] Data uit locale DB naar Online DB *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als onderdeel van een project in mijn opleiding ben ik bezig met het ontwikkelen van een website voor een bedrijf. Deze website moet nauw samenwerken met de programmas die locaal gebruikt worden voor administratie ed.

Mijn plan was om een applicatie te maken(VB) waarin door de werknemers gewoon gewerkt kan worden, de gegevens worden locaal in en database opgeslagen(access).

Een deel van deze gegevens, dus niet alle tables, zouden naar een database die op een IIS server staat en waar met ASP gewerkt wordt geplaats worden.

Ik heb echter nog nooit gezien dat dit gebeurd is en of het uberhaupt mogelijk is. Die vraag wil ik dus voorleggen.

I.v.m. met licenties is het erg moeilijk om met ander programmas en methoden te gaan werken.

Ik hoop hier meer van te horen en alvast bedankt.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
Je kunt toch een soort van synchronisatie programma schrijven? Wat wel even belangrijke informatie is: is de lokale db altijd de enige bron van informatie of zijn er ook nog anderen. Als er namelijk maar 1 bron is, kun je gewoon alles inserten. Anders moet je aan een soort van versiebeheer e.d. gaan doen. Dan kun je beter gewoon online werken.

Wat ook belangrijk is, hoe up-to-date moet de info op de website zijn?

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Waarom hou je het niet op 1 database, en laat je zowel de VB app als de IIS server met deze database praten?
Heb je ook geen problemen met verouderde gegevens, en problemen als timestamping

If you choose to criticise you choose your enemies

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Vergeet niet dat het simpel plaatsen van je .mdb bestand op de webserver het niet zomaar een database server maakt :) Je zal daarvoor een fileshare voor moeten maken op je server of misschien dat het met ODBC kan. Beter lijkt mij dan te kiezen voor een echte database server. Dat hoeft niet duur te zijn, want er zijn genoeg freeware alternatieven zoals MySQL (of niet als het commercieel is?!) of FireBird (freeware Interbase) om er maar een paar te noemen.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Verwijderd

Topicstarter
Fijn dat er mensen zo snel reageren. :)

Even een situatieschets update: Er wordt gewerkt met één programma dat gekoppelt is aan één database waarmee één persoon werkt op één computer ;)

Als testomgeveing gebruik ik op het moment mn eigen webserver. Werken met één DB lijkt me een beetje moeilijk(tenzij iemand weet hoe het makkelijk kan). De gegevens die lokaal opgeslagen worden kunnen vertrouwelijk zijn, een deel van deze gegevens moet online gebubliceerd worden. Ik wil deze data graag in de online DB zetten(weet nog niet precies hoe). Is het dus mogelijk om bepaalde tabellen uit DB1(op C:\db.mdb) te kopieren naar DB2(http://www.domein.com/db.mdb)? Voor de site heb ik in elk geval toch wel een DB nodig om gebruikersdata in op te slaan... :?

• argi
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:13
Ik heb geen verstand van Access i.c.m. ASP ofzo, maar ik weet dat het in Access mogelijk is om tabellen te koppelen.

In dat geval zou je op je 'web-db' een koppeling kunnen maken naar de 'locale-db'. In dat geval werk je ook altijd met de nieuwste gegevens. Dit gaat met:

bestand --> externe gegevens ophalen --> tabellen koppelen

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! :*)

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Zoals ik al zei gaat http://www.domein.com/db.mdb niet werken. Je zal een fileshare moeten aanmaken op die domein.com server en zorgen dat er een VPN verbinding gelegd wordt. Voor dit soort dingen kan je toch echt beter een echte database server nemen aangezien die gewoon communiceren via tcp/ip sockets. Als alternatief zou je zelf een client/server constructie kunnen maken via SOAP of je eigen frutsels.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Pagina: 1