Toon posts:

Vingervlekken op TFT scherm (17 inch)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het verhuizen van mijn TFT scherm is deze waarschijnlijk te hard vast gepakt op het scherm zelf. Hierdoor zijn zichtbare vlekken ontstaan. Er is dus geen sprake van uitwisbare vingerafdrukken op dode pixels. Alles is nog goed zichtbaar. Echter bij een lichtere achtergrond zijn er een soort vieze vlekken te zien (in het scherm dus.) Zoals je zult begrijpen is dit erg storend, maar een 17 inch tft-scherm gooi je niet zo maar weg. Zeker niet na ongeveer een jaar. Garantie zal er echter niet meer op zitten. Of wel?

Heeft iemand een idee hoe hier af te komen? Zijn er mogelijkheden om dit te repareren of gaan de vlekken misschien na verloop van tijd vanzelf weer weg?

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 19:50

newpegasus

Hertog

kijk eens als de garantie nog geldt, zo ja probeer het eens. je weet nooit als je het misschien wel vergoed krijgt.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Garantie sowieso niet want dit is door het verhuizen gekomen :)

Reparatie lijkt mij niet mogelijk, dan zou gelijk het hele scherm vervangen moeten worden (en dan kan je weer beter gelijk een nieuwe kopen). Het kan na verloop van een paar dagen weer (gedeeltelijk) bijtrekken, maar dat is afhankelijk van hoe erg het beschadigd/platgedrukt is en door mij vanaf hier niet te zeggen, afwachten dus :)

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:09

d-motion

zow... en dan nu...

Heb je hem zelf verhuist? of is het gedaan door een verhuis bedrijf? Als je het zelf gedaan hebt kun je het wel schudden.

Als je het door een verhuisbedrijf hebt laten doen kun je dit gewoon opgeven bij schades en het dus verhalen op het verhuisbedrijf.

WWW.RC5.NL

Verwijderd

Als je het door een verhuisbedrijf hebt laten verhuizen is de oplossing makelijk lijkt mij. Gewoon om schadevergoeding vragen.

Anders zou ik gewoon een weekje wachten en kijken of de vlekken weggaan als ze dan niet wegzijn kan je altijd nog je garantie proberen te claimen.Afbeeldingslocatie: http://www.messengerjokes.com/top3.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.messengerjokes.com/vak.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 22:13 . Reden: typo's ]

Verwijderd

Topicstarter
Het ziet er niet enorm erg uit. Het is ook weer niet zo dat er een geheel zwarte vlek is ontstaan. Het is echter wel zo dat de vlekken er al een paar dagen inzitten. Helpt het misschien om het scherm een paar dagen aan te laten staan? Hij heeft namelijk na de verhuizing praktisch niet meer aangestaan...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem helaas zelf verhuisd (nou ja mijn vader.) Garantie of schadevergoeding is dus uitgesloten denk ik...

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 23:30
Probeer er eens met een schuim roller over het hele scherm te gaan mischien dat het dan weer beter wordt doordat je het hele scherm onder lichte druk zet en dan weer loos laat van elkaar zodat de vlekken verdwijnen.

(optie ff ter plekke bedacht wat ik zou proberen, dus geen garantie dat het werk)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook geen idee of dat een realistische optie is. Maar misschien toch de moeite waard om te proberen als ik toch geen hoop meer heb...

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je kunt in ieder geval de monitorfabrikant mailen/bellen of je er zelf nog wat aan kunt doen? Als je er maar bij vermeldt dat je hem niet terug gaat sturen als het je veel geld kost, anders ruiken ze misschien geld en willen ze je geen doe-het-zelf tips geven ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 26-08-2003 22:34 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1