Volgens mij heb ik zojuist een Gigabyte 7IXEH mobo (KT133) vermoord. Ik wilde er XP op installeren, maar kreeg telkens de melding 'IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL'. Geheugen getest met DocMemory 2.0: geen fouten. De bios teruggezet op 'fail-safe': zelfde foutmelding. Nieuwe bios: zelfde foutmelding. Dus toen maar eens de 'performance'-settings in de bios geactiveerd. Nu start het hele ding niet meer op. Je zet de pc aan en de monitor springt niet eens aan. De voeding, fans, cd-rom's werken wel, maar geen beeld. Aan de HDD-led te zien, start hij ook niet door. Maar wat nu het ergste is: ik kan op het hele mobo geen 'bios-reset' jumper vinden. Met andere woorden: is dit ding nog te reanimeren?
Nu heb ik hem van de stroom afgehaald en de batterij eruitgehaald, in de hoop dat hij zodadelijk alles vergeten is. Werkt dit? En zo ja, hoe lang moet ik hem zo zonder batterij laten staan?
Nu heb ik hem van de stroom afgehaald en de batterij eruitgehaald, in de hoop dat hij zodadelijk alles vergeten is. Werkt dit? En zo ja, hoe lang moet ik hem zo zonder batterij laten staan?