[HL] Extra mouse buttons gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Ik heb sinds kort een nieuwe muis [Logitech MX500] en daar zitten wat extra knoppen op, nou weet ik dat het mogelijk om deze voor "binds" [snelknoppen] te gebruiken in HL

Nou werd mij vertel dat je deze knoppen in windows een andere naam moet geven,... maar kan nergens iets vinden waar ik dat kan doen...

Als ik mouseware installeer, kan ze alleen functies geven, zoals vorige en volgende... , maar ik wil ze in HL gebruiken

waarschijnlijk gebruiken mensen in CS het ook wel, kan iemand me hierbij helpen

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
je kan de knoppen aan toetsen binden met mouseware, dan kan je de knoppen (bijv. backspace) binden aan een functie

bijv.
bind "backspace" "lastinv"

je kan somige knoppen ook als mouse3 tot mouseweetikhoeveel gebruiken, dat zijn de knoppen die je in mouseware bind aan bijv. je auto scrolling

verder werken niet alle dingen goed, want bijv. dat popup menutje (wat je in mouseware kan instellen) popt dus gewoon door halflife heen

ik zou zeggen
probeer is wat

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Bedankt, het is gelukt,.... bij mouseware kun je een knop toewijzen met de functie "keystroke" ,... en vanaf daar kwam ik op het verhaaltje wat jij vertelde

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Kan je niet gewoon doortellen, met de knopnamen mouse4, mouse5 etc? Mouse4 werkt bij mij, da's de duimknop op mijn Logitech Dual Optical...

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• 7ouis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-01 12:06
BasieP schreef op 26 augustus 2003 @ 21:54:
je kan de knoppen aan toetsen binden met mouseware, dan kan je de knoppen (bijv. backspace) binden aan een functie

bijv.
bind "backspace" "lastinv"
wat heeft mouseware te maken met backspace ? en je hoeft helemaal geen mouseware te installen om die knoppen te kunnen binden.

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-02 15:52
NOxie schreef op 28 August 2003 @ 00:05:
[...]

wat heeft mouseware te maken met backspace ? en je hoeft helemaal geen mouseware te installen om die knoppen te kunnen binden.
Wat BasieP bedoelde was dat als je mousebutton 4 bijv de functie backspace geeft met mouseware dat je dan in HL (of CS) bijvoorbeeld zoomen kan binden met de knop backspace, omdat mousebutton 4 van je muis dezelfde funtie heeft zal mousebutton 4 ook zoomen ;)

En je hebt mouseware inderdaad niet nodig om die knoppen in HL (of CS) te binden, maar wel om functies toe te schrijven (zoals backspace) :)

[ Voor 13% gewijzigd door PeterSelie op 28-08-2003 14:09 ]

Pagina: 1