Toon posts:

EZ-flash probleem Asus P4P800 Deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de bios flashen van mijn asus p4p800 deluxe mobo. In de handleiding staat dat je tijdens het opstarten op alt + F2 moeten drukken om ezflash te starten. Zodra ik dit echter doe vindt er een reboot plaats.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 21:47:
Ik wil de bios flashen van mijn asus p4p800 deluxe mobo. In de handleiding staat dat je tijdens het opstarten op alt + F2 moeten drukken om ezflash te starten. Zodra ik dit echter doe vindt er een reboot plaats.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Hahahaha, da's toevallig. Ik zit me net me de k..... te zoeken waarom dat kreng nou reboot i.p.v. met EZFlash te komen.
Ik wilde even het nieuwe 1010 bios uit proberen, gebruik nu 1009.

Ik ondervind ook problemen met AFUDOS, dat roept dat het file kleiner is dan het te vervangen BIOS. Echt wel het goed BIOS gedownd......
Als iemand deze snapt ...graag.

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-07 23:11
Geen oplossing maar je kan toch ook vanuit Windows flashen? Met Asus Live Update. Linkje: meuktracker: Asus Live Update 5.15.01

Verwijderd

Over ASUS Live update gesproken, ik wilde gisteren mijn BIOS flashen, 1009 --> 1010 en dat lukte niet. ASUS Live sloeg gewoon vast.
Ik gebruik de nieuwste versie V5.16. Mijn moederbord is een P4P800.

Heeft iemand hier ook last van?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 12:51 ]

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-05 22:23
Als het de eerste keer niet lukt, moet je het gewoon nog een paar keer proberen.
Uiteindelijk flashed ie m wel goed, bij mij iig.

Verwijderd

Heb het gisteren avond toch een keer of 6 geprobeerd en elke keer sloeg Update vast na het laden van de BIOS file.
Heb toen XP opnieuw opgestrart, Update opnieuw geladen en toen bleek ik geen ASUS board meer te hebben.
Ik ben toen naar de BIOS gegaan maar daar bleek alles in orde te zijn. Bij het opnieuw opstarten van Update was alles weer in orde, maar ik kon nog steeds geen BIOS updaten.

• Sperenvanger
En als je nou een losse bios file bij Asus vandaan haalt en dan handmatig naar die file verwijst? Zo heb ik het ook een keer gedaan omdat de server steeds bezet of onbereikbaar was. Werkte in een keer. En hoe bedoel je dat ie nou zegt dat je geen Asus bord meer hebt?

Verwijderd

Heb ik ook al geprobeerd.

Als ik het programma Update opstart nadat een BIOS update is mislukt, na het opnieuw opstarten van XP, herkend Update mijn moederbord niet meer als ASUS zijnde.

• Sperenvanger
Het moederbord zoekt waarschijnlijk naar een parameter waar hij aan kan herkennen dat het een Asus bord is. Misschien is stiekem je huidige bios niet helemaal lekker? (EZFlash werkt niet, Live Update herkend het bord niet als een Asus) Probeer het anders eens met A(WD)Flash. Eventueel forcen (als dat kan) _alleen doen als je zeker weet dat je de juiste bios file hebt_. Anders gewoon RMA naar Asus denk ik.

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 18:09

IQM

Volgens mij moeten alle laatste versies van deze BIOSsen met het AFUDOS flashprogramma geflashed worden. EZflash schijnt met bepaalde versies problemen te geven. Zoek maar eens in de download pagina's van Asus.

Overigens ben ik wat voorzichtiger geworden nadat het één keer bijna mis is gegaan met flashen ! In de handleiding wat te doen als het echt misgegaan is. Je moet het bestand dan op een bootable disk zetten en naar een bepaalde naam hernoemen. Zo kan dan een automatische herstelprocedure de juiste BIOS terugflashen.

[ Voor 27% gewijzigd door IQM op 27-08-2003 16:23 ]

Pagina: 1