photoshop 7 problem

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Cyborg-BG-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2025

Cyborg-BG-

Nu met random icon...

Topicstarter
heb net mijn compu opnieuw geinstalled... winxp erop en adobe photoshop 7.0 geinstalled... so far so good.

wil ik nu iets gaan doen met photoshop, kan ik bijna alleen de kleur roze gebruiken... en een miniscuul beetje zwart. heb al search hiergebruikt, maar nix te vinden.

als ik in het menu aan de linkerkant klik op het zwarte en witte blokje dan word het zwart met roze....

anybody advice?

Kunt u mijn Domeinnaam renamen??

Verwijderd

maak eens een screenshot, ik heb wel een vaag idee waar het aan ligt, maar dat kan ik 1-2-3 niet even uitleggen

• Cyborg-BG-

Cyborg-BG-

Nu met random icon...

Topicstarter
screenschot:

Afbeeldingslocatie: http://www.fioole.nl/zooi/photoshop.gif

Verwijderd

heb je al gekeken bij color settings ? ( ctrl+shift+K ) misschien dat je daar iets kunt vinden

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-08 15:43

ericding

Altijd de eerste.

Staat 'ie ingesteld op "Image > Mode > RGB color" ?

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
ericding schreef op 26 August 2003 @ 22:02:
Staat 'ie ingesteld op "Image > Mode > RGB color" ?
Zou je op zich wel verwachten, daar het color-palette rechts de kleur in RGB weergeeft.

@TS:
Hoe ziet een plaatje eruit als je 'm in PS edit?
Als dat ook zulke vage kleuren zijn, zou ik het gaan zoeken in een conflict tussen vga-driver en PS.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-08 15:43

ericding

Altijd de eerste.

Zou je op zich wel verwachten, daar het color-palette rechts de kleur in RGB weergeeft.
Dat doet 'ie ook als je een andere kleurinstelling geeft (zoals bv. CMYK of, wat ik eerder verwacht, een of andere custom-instelling).

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Ik heb zojuist maar ffkes gekeken in PS7 (lees: ik ben eigenwijs en moet het altijd zelluf zien) en bij mij staat het rechts in CMYK. Ik kan me heel goed voorstellen dat ik dat zelf een keer heb aangepast ('k werk liever in CMYK) maar kan me alleen niet meer herinneren waar. Het veranderd in elk geval niet mee met de colorspace van het plaatje.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Je hebt bij de eerste keer opstarten iets compleet verkeerd gedaan met je beeldscherminstellingen. Gewoon nog een keer opnieuw doen. Control-panel > Adobe Gamma. Should do the trick.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Cyborg-BG-

Cyborg-BG-

Nu met random icon...

Topicstarter
Ik had een vermoeden dat het iets te maken zou hebben met adobe gamma loader :) en inderdaad :)
thnx OzBoz

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:40

Pelle

🚴‍♂️

Cyborg-BG- schreef op 27 August 2003 @ 10:11:
Ik had een vermoeden dat het iets te maken zou hebben met adobe gamma loader :) en inderdaad :)
En dan ga je dat niet uittesten maar gewoon een topic openen om te wachten tot iemand je vermoeden bevestigt? Lui, heet dat in vaktermen. :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.