Ipods hebben een veeeeel grotere capaciteit er gaan Gigabytes aan muziek op een Ipod, dus die kan je niet vergelijken. Ik doelde meer op de flash geheugen spelertjes. Ik ga zelf niet zo zachtaardig met mijn apparatuurspul om, en draaiende delen zijn funest bij mij, gaat altijd wel een radartje of iets kapot....
pardon? een MD schijfje kost 2 euro 10 en kan maximaal 5 uur en 20 minuten (!) aan muziek opgezet worden. Wat ? Schijfje vol? Andere schijfje er in. Schijfjes zijn dichtgelast met een kunststof wat ze superstevig maakt. Diskje vies en speelt niet meer? Was 'm es mee, dikke kans dat ie het weer doet.
Dat is nou juist zo achterhaald, elke keer schijfje verwisselen. Dan blijf je bezig.... 5 uur muziek? sja dan kan je net zo goed een casette speler nemen, is ook slechte kwaliteit (LP4) en je moet ook telkens verwisselen, maar nee dat is weer te weinig capaciteit, sja zo blijf je bezig. Met mp3 speler hoef je niet telkens schijfjes mee te sjouwen...... voor mij een groot voordeel. Aangezien deze dingen bij mij nogal es kapot gingen, en kwijt raakten op school.
waarom kan je een MP3-speler wel via die kabel aan een stereo hangen, maar een MD niet (terwijl bij de Sony MD's deze kabel zelfs wordt meegeleverd

)
Dat MD's uitwisselbaar zijn werd als voordeel genoemd. Niet zo zeer dat de MD niet aan te sluiten is, als wel dat de mp3 speler dat ook kan. Dus geen winnaar hier.
kom jij eens een 910 of N10 voelen, en pak een MP3 speler met de zelfde capaciteit én gebruiksduur qua batterijen. Dat laatste bestaat dus al niet door de niet bepaald energiezuinige MP3-decoder-chipjes die gebruikt worden, icm backlights, grote LCD's, etc. Als ik je vertel dat je met een 910 honderdtien (110) (!) uur kunt afspelen, kun jij me dan vertellen welk ontwerp beter is qua energiegebruik? Terwijl er toch bewegende delen inzitten?
Met die net-MD's zit je in een hele andere prijs categorie als een mp3 speler. 128 mb spelers heb je al vanaf 130 ero. Wat kost een net-MD? 300 euro? .....
Ik begrijp best dat MP3 leuk is, maar een systeem dat al 10 jaar geleden bedacht en uitgebracht is en sindsdien alleen maar successen heeft geboekt, praat jij niet zomaar de markt uit

Wat ik zelf niet praktisch vind is dat de LP functies de kwaliteit van wat je er op zit nog meer verslechterd, dus een 128 kbits mp3tjes zal nog slechter klinken, je zal dus altijd de originele ceedee willen hebben wil je de LP functie kunnen gebruiken. De MD's rekenen in minuten, de mp3 spelers in mb's. Op de LP functie kan je maar een X aantal minuten kwijt. Een mp3 speler kan veel nummers op lage kwaliteit bevatten en minder op hoge kwaliteit.
Mijn 'kritiek' heeft niks te maken dat MD de markt uitgepraat moet worden, ik probeer aan te tonen dat MD's zn beste tijd gehad hebben. Want wees nou eerlijk, mp3 speler staan nog in de kinder schoenen, en je zegt zelf de MD spelers zijn al 10 jaar bezig..... Het was revolutionair toen, kleine, herbruikbare mini ceedee.
Ik gun iedereen z'n MD speler, maar je moet zelf toegeven dat er niet veel revolutionaire onwikkelingen zullen komen uit het MD concept. En de megabyte based portable spelers zullen veel verder ontwikkeld worden, denk aan grote geheugen capaciteit, betere batterij duur, OGG support etc....