Harde Schijf opberg probleem

Pagina: 1
Acties:

• Bas_zip
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-03 21:53
Ik ben de trotse bezitter van een HP Pavilion 7965 computer. Leuk ding ( pc prive project :P), alleen erg compact van binnen, waardoor het moeilijk is om extra hardware toe te voegen.

Nu ben ik van plan om een extra harde schijf aan te schaffen. Maar ik heb geen id hoe ik dat ding in me kast zal proppen. Ik heb nog een extra rek over, maar aangezien dat er weinig ruimte is, is het zeer moeilijk om de schijf hierin te plaatsen.

Nu heb ik een beetje lopen klooien met een oude schijf, om tot een oplossing te komen alvorens ik die nieuwe schijf ga kopen. Ik kom niet veel verder om deze gewoon los te laten hangen.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~groo3949/DSC01434.JPG

Nu wil ik weten of er betere oplossingen zijn dan dit (moet haast wel). Het vrije rek is te lastig om de schijf erin te bevestigen, of ik moet me gehele kast leeghalen, wat mijn kennis een beetje te boven gaat.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Toverwoord: Meccano :)

Neem vier staven en bevestig ze op de 3,5" bay aan een andere HDD/FDD/oid en schroef je nieuwe HDD eronder :Y)

Of neem een 5,25" >> 3,5" bracket, indien je nog ruimte over hebt in je 5,25" bays.

[ Voor 26% gewijzigd door BalusC op 26-08-2003 20:53 ]

Verwijderd

tja... ik heb jaren lang een pc op deze manier gehad. Perfect. Maar er zijn denk ik genoeg anderen die daar.... anders.... over denken. :Y)

Vond je dat stickertje eerst maar nix en heb je hem uiteindelijk toch maar laten zitten? >:)

Verwijderd

Je kan er heel goed bij: front eraf, schroefje onderin aan de voorkant los, hendel aan de zijkant naar voren trekken en hele cd/hd rack schuift naar voren....

Met 4 stripjes met ieder 2 gaatjes, hang je de extra hd makkelijk onder de huidige.
// Balus was me voor.... maar wist vast niet hoe dat rack naar voren kan. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 20:55 ]

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-03 12:23

ericding

Altijd de eerste.

Je hebt het over een vrij rek. In die Pavilion-kast kan je het rekje met harde schijven toch gewoon naar je toe draaien als je het hendeltje bovenaan indrukt? Dan moet je er toch bij kunnen...

Verwijderd

tjah je kán em zo laten hangen en als die pc daar gewoon blijft staan en er nix bijzonder gebeurt kan (en zal) het waarschijnlijk ook jaren goed gaan MAAR zo is het natuurlijk niet de bedoeling. Misschien kan je aan een kennis met IT-achtergrond vragen je HDD in te bouwen of anders bij je lokale computerboer tegen betaling (ongeveer €20 - €25 schat ik zo (wat best duur is)).

• 215821
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-05-2020

215821

pro lurker

Volgens mij kun je die witte plastic kap er eenvoudig afhalen, dan heb je volgens mij genoeg ruimte om de schijf er in te hangen (snap trouwens niet waarom die er op zit).

Anders kun je de harde schijf er ook vanaf de voorkant inschuiven. Haal hiervoor het plastic plaatje weg (en eventueel het stukje metaal dat met 2 puntjes vastzit). Shuif de schijf er dan van de voorkant in.
(de foto is een beetje onduidelijk, maar zo te zien heb je 3 3,5" bays, dat is precies genoeg voor 1 floppy en 2 harde schijven).

kun je anders een foto maken van recht opzij en/ of schuin van achter, dan zien we meer dan de voorkant...

2-0-2-2-0-2-0-0-12-12-12-0-2-0-2-2-0-2-0-0-12-12
-----------------------------------------------------------

Verwijderd

Ben je nou tweaker of niet?.:)
Er is toch plaats voor drie HD`s 5min werk en hij zit erin.
Anders kun je nog op de supportpagina van HP,
Daar staan alle handleidingen over het vervangen van onderdelen.
Kop op ff doorbijten en gewoon doen.

Edit:Hier is een link naar een PDFje naar HP Usermanual en op pagina 7 staat hoe je de fan duct moet weghalen.

http://h200004.www2.hp.co...ual/bph06379/bph06379.pdf

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 21:14 ]

• ericding

ericding

Altijd de eerste.

Die plastic kap zit daar waarschijnlijk omdat de CPU passive koeling heeft en gekoeld wordt door de casefan? (Doet HP vaker)

• Bas_zip
- Sorry maar heb me Meccano al een tijd geleden de deur uit gedaan :)

- Dat stickertje moet ik er nog steeds een keer afhalen ja :)

- Die witte kap is idd eenvoudig los te halen, maar zelf als die weg is, is het rek zeer moeilijk te bereiken door als die kabels en een grote fan.

- Die hendel heb ik nog niet geprobeerd (wist niet dat, dat mogelijk was)

Morgen zal ik er weer mee verder gaan kloten. Even kijken of het me dan lukt om het front eraf te halen...

Hier nog ff een duidelijkere foto:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~groo3949/DSC01436.JPG

Verwijderd

Heb je dit helemaal alleen gedaan?

;)

Verwijderd

Volg nou gewoon ff mijn linkje naar die PDF, er staat precies hoe je de kap weghaald en het rek eruit trekt. :P

Bijna net zoveel werk als wat je al hebt gedaan(je kast naar voren geschoven en de zijkant eraf halen. 8)7

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-03 15:47
Kijk nou eens naar dat hendeltje boven je HD-rek!
Zie je dat ding? Dat hendeltje bedoelt ericding en dan kun je het hele rek er uit draaien. Dan kom je er makkelijk bij. En als het dan nog niet past haal dan die fan-duct (dat witte ding) er uit en zet er een betere CPU cooler op.

* dreamscape heeft die bakken nog gebouwd (nou ja, gerefirbishd) bij HP
edit:
ben alleen even vergeten of er niet ook nog een extra schroefje op zat...

[ Voor 13% gewijzigd door dreamscape op 26-08-2003 21:53 ]

Punctuality is the politeness of kings

• ericding

ericding

Altijd de eerste.

Het hierboven beschreven PDF-je rept niet over extra schroefjes...

Verwijderd

Wordt het niet erg warm als je alles zo dicht op elkaar propt.
Zeker met de moderne snelle harde schijven van tgenwoordig.

Wellicht kan je een extra casefan platsen(hddfan is het te krap voor denk ik) Afbeeldingslocatie: http://www.messengerjokes.com/top3.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.messengerjokes.com/vak.jpg

Verwijderd

ericding schreef op 26 August 2003 @ 21:54:
Het hierboven beschreven PDF-je rept niet over extra schroefjes...
.......en op de foto hieboven zie je ook geen schroefjes kan wel trouwens maar je kan het ook klemmen.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Als je meer "ruimte"nodig hebt, haal je je floppydrive los en zet je daar je hd in en laat je je floppy op de bodem rusten.Ik heb dat jaren zo gedaan, die floppydrive heb je toch bijna nooit nodig.Maar dat was echt een systeem waar geen muis meer tussenkon en bij jou kan die hd er nog makkelijk in :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• IceQb
  • Laatst online: 25-01 11:35
die voorkant draf hale, dan kan je zo je HDD rekje eruit schuiven :) ze hebben het geprobeerd handig te maken, is het voor geen meter, maar beter als mecanno (trust me!)

• Bas_zip
Die PDF is idd erg handig. (zocht al zoiets op hun site maar kon ik niet vinden 8)7)
Denk dat het hier wel mee moet lukken!

Verwijderd

Of je koopt gewoon een grotere kast. Vooral te overdenken als je verwacht in de toekomst nog meer in te willen bouwen. Wat kost een bigtowerkast hedendaags... je hebt ze al voor 60 euro.
Wat ik zelf ooit gedaan heb, weliswaar niet met een harde schijf, was de bovenkant er af schroeven, en hem bovenop leggen. Maar niet bij alle kasten kun je zomaar de bovenkant er af krijgen, daarnaast is je kast volledig open.

Verwijderd

als je aan de onderkant van je hd schroefgaatjes zijn mss aan de bodem vast schrijvenK? :p is maar een ideetje of met aluminiume lat een U vorm maken (heb ik gedaan voor hier wat extra opslag)

• Bas_zip
In ieder geval gaat de volgende pc wel een bigtower worden ja :) Had destijds de mogelijkheid om deze goedkoop te bestellen dmv een pc prive project. Geen moeilijke keuze denk ik zo. Nog steeds tevreden erover alleen met dit zulk dingen best lastig....

Verwijderd

Bas_zip schreef op 27 augustus 2003 @ 01:23:
In ieder geval gaat de volgende pc wel een bigtower worden ja :) Had destijds de mogelijkheid om deze goedkoop te bestellen dmv een pc prive project. Geen moeilijke keuze denk ik zo. Nog steeds tevreden erover alleen met dit zulk dingen best lastig....
Je kunt altijd de hele boel zo overschroeven in een bigtower. Kost je zestig euro voor een bigtower en een paar uur schroefwerk. Nog meer euro's als je de boel kapot maakt :P , eh.. oppassen dus.

• Bas_zip
Ja ja mensen het is me gelukt :*) Ik gewoon die stappen gevolgd als in dat PDF-je beschreven werd. Die witte kap eraf, ide kabels eruit, knopje indrukken en draaien maar...

Dank u allen voor uw hulp _/-\o_
Pagina: 1