CMI8738 line-in wordt alleen door front-speakers weergegeven

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 19:40
Ik heb een 5.1 C-media CMI8738 geluidskaart in mijn PC zitten, en een TV-kaart waarvan het geluid wordt geregeld door een line-out->line-in kabeltjes (van de line-out van de TV kaart naar de line-in van de geluidskaart).
Het vervelende is alleen dat het geluid van de TV-kaart alleen wordt weergegeven over het front left/right speakers en niet door de rear left/right, center en sub... :|
Hoe kan ik het zo maken dat het geluid door alle speakers komt?
Ik heb verschillende drivers geprobeerd, alle instellingen geprobeerd etc...

Of is er een 3rd party driver/progje/etc, die de line-in realtime naar wave kan mappen en geluid zo over alle speakers laat horen?
(ik heb btw een PCI kaart, dus geen onboard audio met gedeelde line-in/rear-out en mic/center-sub)

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Toevallige een sweex 5.1 ?
Op de CD-rom zit wat software, waarmee dat ging. (kan het straks wel inbouwen, maar kijk eerst 's bij configuratiescherm, multimedia dacht ik).

[ Voor 4% gewijzigd door Brothar op 26-08-2003 20:51 ]

eagle

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 19:40
Het is idd een Sweex 5.1, maar het enige wat op de CD staat is de driver en de audiorack application (voor DOS t/m Win2K) verder nix.. :|

Ik kwam ergens tegen dat het aan de sensaura 3D driver lag dat de line-in niet over alle kanalen gemapt kan worden, kan dat?