[Laptop] UT lagged zwaar in Curse][

Pagina: 1
Acties:

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Ik heb een probleem,

Als m'n laptop een lokale Unreal Tournament server joined, en je een beetje door de map 'vliegt' of gewoon gamed, lijkt het alsof hij na een tijdje vast komt te zitten voor een paar seconden. Dit gebeurt de hele tijd zolang je in de map zit.

Als de laptop zelf server draait heeft ie daar geen last van, ook een Practice Session geeft geen probleem :?

In outdoor maps is dit wat minder, maar in Curse][ is het een ramp :(

De laptop is vrij recent (Dell Inspiron 8200 - P4 2 GHz, 512 MB DDR, Radeon 9000, WinXP)

Kan iemand me helpen met dit probleem?

[ Voor 17% gewijzigd door pSycho-Y2K op 26-08-2003 19:51 ]

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-02 23:39
ff als toevoeging op pSycho, het is niet zo zeer dat hij vast komt te zitten.

de laptop lijkt/gaat Sneller door de level heen en eens in de 5 - 10 seconden sta je dan een poosje stil om het verschill weer goed te maken

als je acter de laptop zit lijkt het wel alsof de gamespeed gewoon veel hoger ligt dan de rest van de clients

• pSycho-Y2K
*Schop*

• IceEyz
  • Laatst online: 12:06
Misschien is het handig dat je even meldt wat je al geprobeerd hebt en je kick was een 1,5 uurtje te vroeg :)

Denk eens aan drivers opnieuw installeren, kon idd wel eens moeilijk worden met een laptop maja. Al opnieuw geinstalleerd? DirectX? IRQ probleem met je NIC zou ook nog kunnen (?)...

edit:
@beneden.. We hebben op GoT trouwens ook een edit knop rechtsboven in je post :)

[ Voor 15% gewijzigd door IceEyz op 27-08-2003 19:17 ]

• pSycho-Y2K
Ik zal alles nog ff langsgaan, maar er is dus niet een simpele oplossing en verklaring voor dit probleem?

Heb de video en NIC drivers herinstalleerd, verder staat Speedstep e.d. uit (ook getest of het verschil maakte).

Verder draait de laptop in OpenGL @ 1280x960 vanwege de S3TC, ik zal 'm ff gaan testen in DirectX.

[ Voor 51% gewijzigd door pSycho-Y2K op 27-08-2003 19:10 ]

• pSycho-Y2K
Goed, het ziet eruit dat het aan OpenGL ligt, ik heb 'm daarvoor niet getest op DirectX aangezien ik niet van de S3TC textures af wou.

Ik ga nog ff verder klooien :)

• pSycho-Y2K
DirectX heeft niets geholpen :(
Vandaag een grondige test gedaan, en hapert nog steeds :(

Heeft iemand ervaring met dit probleem? :?

• eXcyle
  • Laatst online: 09-02 23:39
beter laat dan nooit ... en ik dacht het is altijd wel handig om in de search te hebben

wou vandaag een potje UT hosten waarna ik dit irritante probleem weer had, dus ik ben wat aan het zoeken geweest en heb (voor mij tenminste) de oplossing gevonden

Het Probleem is TOCH SpeedStep / PowerNow related

beetje uitleg :
Als ik me AMD 2200+ laptopie een poosje laat stilstaan draaid die op 800MHz
als ik vervolgens UT open gooi wacht tot hij is opgestart
UT weer sluit
en dan UnrealTournament.log open zie ik hier in staan
Init: CPU SPEED=802.384430 MHz
terwijl ik toch echt een 1800MHz heb
doordat UT dus een slomere CPU probeert aan te sporen en de CPU de data dus sneller verwerkt dan UT denkt zie je het spel dus in FFW mode (wat er dus voor zorgt dat je in multiplay om de zoveel tijd stil staat om het verschil gelijk te trekken)

dit probleem valt dus op te lossen door de CPU speed aan de UT exe mee te geven als je hem opstart

dit kan je doen door UT als volgt te openen door bijvoorbeeld de snelkopeling waarmee je hem opstart aan te passen (voor mij gelde de volgende regel)
"D:\Spellen\UnrealTournament\UnrealTournament.exe" -CPUSPEED=1800

hierdoor overschrijf je dus de waarde die UT detecteerd
(uiteraard wel het juste pad / CPU speed aangeven :P)

[geinmodes]
"D:\Spellen\UnrealTournament\UnrealTournament.exe" -CPUSPEED=10
is een aanrader voor iedereen ;)
[/geinmodus]

• pSycho-Y2K
:)
Pagina: 1