Listitems zijn lastige dingen zeker als je de optie Multiselect gebruikt (getuige de vele topics op GOT en elders). Onderstaand probleem heb ik nog niet kunnen oplossen na raadplegen van Help, MSDN, Knowledge base, Accessweb.org en Google. Is er een oplossing en weten jullie welke?
Ik heb een listbox gevuld met meerdere items. De gebruiker kan nu naar hartelust selecteren. Nadat deze op OK klikt kan ik de geselecteerde items gaan verwerken. MS heeft in zijn wijsheid voldoende gereedschappen aangeleverd om te bepalen of een item geselecteerd is en er vervolgens wat mee te doen:
dim Lbox as listbox
Lbox.Itemsselected.count
Lbox.Itemsselected.item(1))
Lbox.Itemdata
Ik wil de gebruiker de mogelijkheid geven om met een knop alle items in de listbox te selecteren.
De vraag is dus: "Kun je met code items in een listbox markeren als selected?"
Voor de persoon met het antwoord.
Ik heb een listbox gevuld met meerdere items. De gebruiker kan nu naar hartelust selecteren. Nadat deze op OK klikt kan ik de geselecteerde items gaan verwerken. MS heeft in zijn wijsheid voldoende gereedschappen aangeleverd om te bepalen of een item geselecteerd is en er vervolgens wat mee te doen:
dim Lbox as listbox
Lbox.Itemsselected.count
Lbox.Itemsselected.item(1))
Lbox.Itemdata
Ik wil de gebruiker de mogelijkheid geven om met een knop alle items in de listbox te selecteren.
De vraag is dus: "Kun je met code items in een listbox markeren als selected?"
Hans van Zijl