[Access VBA] items selecteren in listitem

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 09:07
Listitems zijn lastige dingen zeker als je de optie Multiselect gebruikt (getuige de vele topics op GOT en elders). Onderstaand probleem heb ik nog niet kunnen oplossen na raadplegen van Help, MSDN, Knowledge base, Accessweb.org en Google. Is er een oplossing en weten jullie welke?

Ik heb een listbox gevuld met meerdere items. De gebruiker kan nu naar hartelust selecteren. Nadat deze op OK klikt kan ik de geselecteerde items gaan verwerken. MS heeft in zijn wijsheid voldoende gereedschappen aangeleverd om te bepalen of een item geselecteerd is en er vervolgens wat mee te doen:

dim Lbox as listbox
Lbox.Itemsselected.count
Lbox.Itemsselected.item(1))
Lbox.Itemdata

Ik wil de gebruiker de mogelijkheid geven om met een knop alle items in de listbox te selecteren.

De vraag is dus: "Kun je met code items in een listbox markeren als selected?"
_/-\o_ Voor de persoon met het antwoord.

Hans van Zijl

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:17

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ja, dat kan. Heb een voorbeeldje op mn werk liggen.

* bookmark topic * kom er morgen op terug *

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Boss schreef op 26 August 2003 @ 21:15:
Ja, dat kan. Heb een voorbeeldje op mn werk liggen.

* bookmark topic * kom er morgen op terug *
En die code laat je daar lekker liggen omdat het anders wel heel erg op een scriptrequest van de TS gaat lijken??? :+

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
jwpmzijl schreef op 26 augustus 2003 @ 19:20:
De vraag is dus: "Kun je met code items in een listbox markeren als selected?"
_/-\o_ Voor de persoon met het antwoord.
Ja , dat kan.

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.