Toon posts:

Welke surround speakerset te kiezen?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan binnenkort een nieuwe spaekerset aan te schaffen. Het moet in ieder geval een surroundset zijn (4 speakers + subwoofer).

Ik heb een paar sets gezien en ik zou graag jullie menig hierover willen:
- Labtec LCS 2514 (zie ook hier)
- Creative FPS-1000 4 point surround speakers + woofer (info)
- Creative FPS-2000 digital 4 speakers + woofer (info)
- Guillemot Maxi Subwoofer 4.1 (info)

Qua prijs verschillen ze nogal, maar ik ben vooral geïnteresseerd in geluids- en 3D kwaliteit. Mijn geluidskaart: Xitel Storm Platinum (Aurial Vortex2 kaart).

Het is voor zowel games als DVD-video.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Grtz,
Sander Prinsen

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:25
Fps2000 lijkt mij de beste keus.
Digitaal met goede speakers en subwoofer voor rond de f 400,-

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:10

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb sinds 2 dagen de FPS-2000.

Best wel okee ding. De subwoofer is duidelijk beter als die van m'n CSW100 (=zelfde subwoofer als 4PointSurround).

De sattelites zijn ook groter, dus dat zal wel harder kunnen.

Alleen jammer dat ik niets kan beginnen met de digital ingang (DIN wil niet op m'n S/PDIF toslink).

Verwijderd

Topicstarter
O ja, deze lijkt mij ook wel erg goed, maar wel een beetje duur:
- Creative Labes DTT2500 digital (info)

Is deze het geld waard?

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:51

botoo

💀 too old to die young

als geld geen bezwaar is zou ik voor de FPS 2000 gaan, zelf heb ik voor de FPS 1000 gekozen omdat ik toch geen digitale uitgang op mijn Live Value heb anders had het (een stuk) meer geld gekost, maar ik ben best tevreden over mijn huidige combinatie

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• hjs
  • Niet online

hjs

Heb goede verhalen gehoord over dat labtec setje en kost maar 160 gld ofzo, hij zag er wat degelijker uit als de fps-1000.
Bij M3dzone hebben ze een kleine review staan van die labtec en de 1000.

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik dat setje van Guillemot wel heel erg vet vond klinken (beter als die FPS2000 die ernaast stonden), waarom ga je zelf niet gewoon even in de winkel luisteren (kan vast wel ergens in de buurt, als je in de buurt van rotterdam woont hebben ze ze bij de MediaMarkt staan bijvoorbeeld)

Veel succes met uitzoeken!

Verwijderd

JA!!!
zeker weten is die het geld waard... al kijk je bijna nooit dvd's toch is dit een fantastisch ding!

Verwijderd

er is maar 1 oplossing als je goed geluid wilt..

losse dolby-prologic versterker met 4 goeie speakers en een goeie (losse, versterkte) subwoofer..

er is nog geen compu-speaker die ik goed genoeg vind klinken voor het kijken van een film of het luisteren naar muziek.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Inderdaad, maar the next best thing is om zo'n Cambridge Soundworks Dolby Digital-setje te nemen.
Wat de neuk heb je aan films als je een center-kanaal mist? Bij FOUR-point-surround heb je die namelijk niet.
Kaj.
Pagina: 1