Antec Truepower gebruikers gezocht. Lawaai/warme pc

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb het volgende systeem.

Xp2000+
256DDR 333
Hercules R9500 Pro
30 Gb Maxtor
Chieftec Dragon series miditower
300 Watt Chieftec PSU
100Mbit Nic
Creative 5.1 Digital
Nforce 2 mobo (A7N8X)
1 casefan outtake (papst)
CPU cooler Zalman 5100Cu

Mijn systeem is wel stabiel maar maakt onzettend veel lawaai. Terwijl pc´s met dezelfde configuratie vaak veel stiller zijn (de merkpc´s). Ook mijn CPU word ontzettend warm. Ik heb hem tijdelijk maar even op 100 gezet (FSB) anders word ie idle al snel 50 graden. Nu loopt m´n pc op 1250 Mhz en word de CPU idle zo´n 45 graden. Mijn behuizing temperatuur is 35 graden.

Al die warmte die onder me bureau vandaan komt zorgt ervoor dat ik na een paar uur zweet als... :X

Het geluid is irritant omdat ik ´s avonds niet gewoon kan spelen, laat staan de pc aan laten staan om te downloaden...

Ik zat te denken aan een andere voeding. Een Antec Truepowe 330 of 380. Ik heb al verschillende reviews gelezen en kom er niet echt uit. Is dit echt een stille voeding? Gebruikers-ervaringen dus gewenst.

Iemand anders nog tips? Ik heb trouwens nog wel een Zm80HP liggen, maar ik weet niet ofdat ik die op mijn R9500 kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een antec 480 truepower en die is echt superstil.
deze heeft een variabele toerental voor zijn 2 ventilators, ja 2 dus!

ik heb een ati 9700pro, 2hds, amd 1700@ 2300@2V :9 en de antec draait dan op het minimum: 1500tr/min.

als je cpu een palomino core is dan is het een normale temp (indiens stressed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Denk dat je hier wel wat aan hebt ;)
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1841
http://www.tomshardware.com/howto/20030609/index.html

Zelf ben ik heel er tevreden met m'n Antec TruePower 430Watt.

Wat mij opviel toen ik van m'n 350 noname voedinkje overstapte was dat de Antec gewoon veel cooler was/bleef, ook met aardige belasting, denk die ander nogal opz'n tenen moest lopen en het daardoor erg warm had.

De Antec is erg stil, maar dat was m'n voorgaande voeding gelukkig ook al wel.

Klein nadeeltje is dat een van de fan's (de 92 intern) als het heeeeeel erg warm is op de zolderkamer de fan op een toerental laat draaien waarbij het lager licht resoneert/fluit. De meesten met een enorme cooler op de CPU zullen het absoluut niet horen, maar met mijn WC setupje is dat soms een geluid dat dan ineens net doorklinkt. Maar dat zal wel exemplarisch zijn en ik heb denk een beetje té goed gehoor :). Ik mod dat ding wel 's zodat ie net zo stil is als de rest van m'n setup. Maar wat luchtruis betreft issie echt lekker stil.

[ Voor 129% gewijzigd door _XipHiaS_ op 26-08-2003 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuipman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 10:26
Als je echt een stile voeding wil moet je naar een nexus of een zalman kijken.
ik heb zelf een nexus 300 Watt en die hoor je alleen van heel dichtbij......

Pc gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:52
Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 18:51:

...
same here :)
daarnaast zijn de waardes ook nog eens superstabiel
ze zijn z'n geld dus meer als waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of knutsel zelf een andere fan in je voeding :)

Heb hier 2 Fortron Source 235 watt voedingen en die hoor je helemaal niet (Temp. geregelde fan), in tegenstelling tot die 2 noname 300 watt voedingen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 augustus 2003 @ 19:05:
of knutsel zelf een andere fan in je voeding :)

Heb hier 2 Fortron Source 235 watt voedingen en die hoor je helemaal niet (Temp. geregelde fan), in tegenstelling tot die 2 noname 300 watt voedingen :X
Alleen dan wel goed de temperatuur in de gaten houden, als je voeding het begeeft neemt ie de rest van je PC misschien mee, niet wat je wilt. Je ziet in de reviews (de link's die ik net poste) dat de stillere voedingen meestal ook de hoogste temperaturen hebben, niet onlogisch natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Niet online
Zelf aan me voeding zitten ga ik niet doen. Ik wil wel nog wat blowholes maken (Ter hoogte CPU en Videokaart) Ik ga denk ik wel de Antec Truepowe 330 kopen. Hopelijk kan ik me cpu nog een keer op de normale 1667 laten lopen. Ik denk dat het de warmere versie van de AMD XP is...

Ps: scheelt het als je een dual-fan voeding hebt tegen over een single?

[ Voor 12% gewijzigd door Joe-star op 26-08-2003 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb een antec solution serie 300 watt en die gaat een takke herrie maken naarmate hij heter wordt.

ik zweer tegenwoordig bij target voedingen. goedkoop en weinig uitval tot nu toe. dan spreek ik dus over grote aantallen.

forton source klinkt heel stoer trouwens, maar is gewoon aopen. (nou omgekeerd dan, fs maakt voedingen voor aopen) die voedingen zijn wel goed trouwens, maar ook duur.

[ Voor 67% gewijzigd door smvs op 26-08-2003 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Niet online
Ik heb meerdere voedingen gehad. Ik heb nog een Q-tec liggen. Die ging na een tijdje steeds harder draaien. Dat was niet echt gezond. Daarvoor had ik een goedkope wannabee 350 watter. Het vermogen kwam niet boven de 330watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indigo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-09 22:35

Indigo

NEE, ik ben niet blauw!

Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 18:51:

ik heb een ati 9700pro, 2hds, amd 1700@ 2300@2V :9 en de antec draait dan op het minimum: 1500tr/min.

als je cpu een palomino core is dan is het een normale temp (indiens stressed)
Ik heb ook een antec 480 truepower ook een ati 9700pro ook 2 hds, amd 2400.
Hoe snel die draait weet ik niet, maar op warme dagen draait hij nog steeds langzaam en ontzettend stil :). Echt een aanrader, als je er wat voor over hebt. :9

De LabVIEW Guru

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Mijn Antec Truepower 330 draait prima met een Ati radeon 9500pro, Athlon XP2100+, tvkaart, 7200 rpm seagate hdd (ook met twee en zelfs drie erin gehad een tijdje, die twee extra zijn er uit vanwege de herrie die ze maakten), cdrw en dvdrom etc.

En het draait prima en stil, de Zalman 92mm cpu-koeler maakt meer "herrie" dan de Antec koelers lijkt het wel... Overigens heb ik er ook een Antec PerformancePlus 660 kast omheen, met twee koelertjes die beide op de 'fan out' van de voeding aangesloten zitten en die draaien daardoor ook slechts op 1500rpm.

Ik hoor het geheel iig nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Niet online
ACM schreef op 26 August 2003 @ 20:33:
Overigens heb ik er ook een Antec PerformancePlus 660 kast omheen, met twee koelertjes die beide op de 'fan out' van de voeding aangesloten zitten en die draaien daardoor ook slechts op 1500rpm.
Antec PerformancePlus 660, nooit van gehoord. Mijn HD is trouwens ook maar een simpele Maxtor. Tja, ik blijf aan het kopen |:(

Tegen de tijd dat mijn systeempje op en top is, is het alweer verouderd. Hoe lang schat je dat een Xp2000+ nog mee gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joe-star schreef op 26 augustus 2003 @ 21:04:
[...]

Antec PerformancePlus 660, nooit van gehoord. Mijn HD is trouwens ook maar een simpele Maxtor. Tja, ik blijf aan het kopen |:(

Tegen de tijd dat mijn systeempje op en top is, is het alweer verouderd. Hoe lang schat je dat een Xp2000+ nog mee gaat?
een computer gaat zolang mee als je wilt (of hij moet stuk gaan). Als jij 'm te traag vind is ie voor jou verouderd, voor een ander is het nogsteeds overkill (m'n buurman werkt nog steeds op een P90, omdat het ding doet wat ie moet doen en ook redelijk vlot -duivenadministratie voor een duivenclub in DOS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:04

LopeZ

Too much is never enough

Ik vind je vraagjes eigenlijk allemaal zoek vragen. Er zijn genoeg reviews over die voeding, over je processor temp is genoeg te vinden op dit forum.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.