Zwart beeld na paar minuten

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• paulman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-07 10:41
Een paar dagen terug heb ik UT2003 opnieuw geinstalled, vanwege een paar kleine problemen. Toen ik UT2003 wilde gaan spelen, ging dit in eerste instantie goed, totdat na een minuut of 4 het beeld compleet zwart werd, geen reboot, geen foutmelding o.i.d., gewoon totaal uncontrollable.

Ik heb gereboot, en probeerde het vervolgens nog een keertje, weer na enkele minuten een totaal zwart scherm, niks mee te beginnen...

Ik dacht dat het een probleem was in de nieuwe installatie van UT, en zou hem vandaag wel opnieuw installen. Ik heb echter eerst nog een ander spel geinstalled, te weten: Warrior Kings. Aan het eind van de installatie echter hetzelfde probleem. Na rebooten gebeurde het zelfs al direct na het inloggen in Windows. Ik heb na het rebooten meteen in m'n bios gekeken of mijn systeem te warm was geworden, maar dit was niet het geval

mijn pc: Athlon 2100+, 512MB DDR, MSI KT-3 Ultra 2, GF ti4200 128MB

alvast bedankt......

• paulman
weet er echt niemand iets??????

Verwijderd

zo snel kicken mag niet, wordt hier niet echt op prijs gesteld.
Wees gerust er zijn zat mensen die komen met antwoorden.

Wat heb je precies al gedaan? heb je de faq al bekeken. gezocht op dezelfde
problemen hier op tweakers?
check is even of je video kaart niet te warm wordt.
Deinstalleer en herinstalleer je video kaart drivers

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 19:20 ]

• paulman
sorry, ik ben best wanhopig....

heb al gecheckt of de temperatuur erg hoog is, maar is juist erg laag, omdat m'n pc pas net aanstaat. Voor het deinstalleren moet ik wel in windows kunnen, en tegen die tijd is mn beeld alweer compleet zwart, zou ik misschien in DOS de drivers kunnen de-installeren?

FAQ en Topics al doorgezocht, echter niets gevonden

nogmaals sorry........

Verwijderd

welk os heb je?
XP> draai dan de repair op de install.cd

• deiktisch1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Misschien heb je hier wat aan. Controleer de contact punten van je grafische kaart, als je een reserver kaart hebt probeer die dan, Update je bios.

Sommige dominees zijn zo blij met het eeuwige leven, dat ze de lengte van hun preek erop baseren

Verwijderd

Je zegt dat je wat kleine probleempjes had en daarom de boel heb gedeinstalleerd... Wat voor probleempjes waren dat, misschien heeft dit ermee te maken? Kun je de klacht wat duidelijker maken? Wat heb je gedaan toen je die probleempjes had?

• paulman
de kleine probleempjes waren dat er enkele maps misten, en de online-speel optie was weggevallen.

heb trouwens net nog 2x gereboot met zelfde resultaat. De laatste keer lukte booten wel, windows opstarten ook, kreeg een melding van windows dat het waarschijnlijk video-drivers waren, toen ik die echter wilde uninstallen, kreeg ik een blauw beeld met de melding dat windows was afgesloten en ik de BIOS configuratie zou kunnen moeten aanpassen (memory caching uitzetten)

mijn OS is win XP pro build 2600

[ Voor 10% gewijzigd door paulman op 26-08-2003 19:43 ]

Verwijderd

hmmm als je dus opstart zet de computer je
beeldscherm dan in standby modus?
dan zou het dus best aan je moederbord kunnen
liggen dat bepaalde onderdelen (lees elco's) kapot zijn.

Had ik nl met eem msi kt266. Die deed het ook
om de haveklap. Heb em 5 keer moetenna kijken door
die eikels bij de service daar, terwijl ik zelf al aangaf waar ze moesten kijken.
Toen de computer afgekoeld was deed hij het weer even. :(

Maar goed check je mobo dus goed op opgeblazen
elco's of, probeer een andere video kaart. Check je geheugen
in andere computer.

en jah. geef is aan wat je allemaal al geprobeerd heb :/

• paulman
ik heb een stuk of 20 keer gereboot, wat me opvalt is dat als ik m'n pc een tijdje met rust laat, (en dus kan afkoelen, zoals jij beschreef) hij het daarna weer even doet. Mobo probleempje dus? maar waarom krijg ik dan een fout bij het willen de-installen van mn video-kaart.

Nu doen gewone applicaties het wel weer, gewoon inloggen in Windows en surfen, maar als ik een spel (elk spel) of een install procedure doe, houdt hij er na een tijdje mee op: zwart beeld, en tijdens de-installatie van video-drivers krijg ik dus blauw scherm met system failure en de melding BAD_POOL_CALLER

Verwijderd

en als je da de bsod (blauwe sherm) opnieuw opstart krijg je dan geen
foutmelding met een aantal codes? volgens mij wel. zoek deze codes
dan op in microsoft database of via google.

zou goed kunnen dat je mobo kapot is. heb je je video kaart al is
ergens anders getest of een andere video kaart bij deze mobo?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:40

-ET-

Phone Home

probeer eens de default instellingen voor je BIOS te laden. Misschien helpt dat

Verwijderd

Al geprobeerd xp opnieuw te installeren..? Er kunnen natuurlijk niet zomaar mapjes verdwijnen, toch? En hoe hoog staat de frequentie van je monitor? Wat voor harde schijf heb je, misschien deze even testen (in ander systeem desnoods)?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Als je die foutmelding nog een keer krijgt, post hier dan ook even de Stop-code (die kun je vinden bij 'Technical Information' onderaan dat blauwe scherm).
Meestal zijn die codes iets in de trant van 'STOP: 0x000000C2' en dergelijke.

Je kan natuurlijk ook nog die code plus 'BAD_POOL_CALLER' intypen bij http://www.google.com.
Daar komen dan vast wel de nodige Microsoft URL's uitrollen... :)

Succes.

[ Voor 9% gewijzigd door Rone op 26-08-2003 20:07 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• paulman
heb net m'n mobo gecheckt op kapotte elco's, niets te zien, ff m'n video-kaart eruit gehaald, computer aanzeget, uitgezet, video-kaart er terug in mobo,

onderaan bij technical info in het blauwe scherm staat: STOP: 0x000000c2 (0x00000007, 0x00000cd4, 0x020f0001, 0x82d84d10)

ik heb een seagate 80gig 7200RPM harddisk, en helaas geen reserve video-kaarten, en m'n geheugen is DDR, dat op deze pc SD

default BIOS-settings gedaan, maar helaas zonder resultaat

monitor frequentie? 75Hz geloof ik

Waar vindik de repair op de xp cd?

Pc doet het dus wel alleen niet als ik de video-drivers wil un/re-installen krijg ik het blauwe scherm of een tijdje een spel speel krijg ik een zwart scherm

[ Voor 21% gewijzigd door paulman op 26-08-2003 20:48 ]

• paulman
is er niet een manier waarop ik de drivers handmatig (zonder device manager), gewoon de .dll kan deleten?

Verwijderd

ik zou het niet weten. andere kaart is oplossing.
ik heb ff gezocht op de foutcode

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;314492

Dit kun je proberen;

You cannot "disable" the driver but you can "rollback" to the previous driver. You can uninstall the drivers and reboot and XP will attempt to install its own.

Ook lees ik dat het kan komen door net nieuw geinstalleerd software. Deze
kan dus ook voor conflicten zorgen. Dus je kunt ook software die je
recent geinstalleerd verwijderen.

• paulman
ik had met m'n stomme hoofd alleen in device manager de drivers proberen te uninstallen, kon bij add/ remove software ook, dat werkte gelukkig wel. Daarna gewoon de overgebleven filetjes gedelete (Nasty file remover -> www.guru3d.com) en opnieuw drivers geinstalled...

helaas is hiermee het probleem van het wegvallende beeld niet opgelost

Tha_stinger zegt dat het kon komen door recentelijk geinstalleerde software.

Maar als ik deze verwijder, wanneer kan ik ze dan opnieuw installeren? Eerst ook video-drivers opnieuw installeren?

iemand een idee?

[ Voor 34% gewijzigd door paulman op 29-08-2003 18:01 ]

• paulman
ik kan trouwens niet roll-back drivers doen, heb m'n voorgaande drivers eerst gedeinstalleerd.

win xp opnieuw installen is toch niet nodig?

Verwijderd

Gewoon de recente geinstalleerde software even verwijderen en eventueel
backuppen. Dan kijk je of de drivers nog ergens zitten. deinstalleer deze
dan. Installeer de drivers opnieuw en kijk of het goed werkt. Werkt dit
goed dan kun je verder gaan met installeren van de software. Gooit de
software het weer in het roet dan weet je waar het aanligt.

igg s6 en anders is de laatste optie gewoon een herinstallatie van windows.

• paulman
ik zal kijken

hou je op de hoogte

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
zelfde geintje van monitor die standby gaat (+systeem hangt) heb ik pas met m'n radeon 8500 gehad. ding doet t nog, maar in 3d krijg ik texture corruption of artifacts.
grote kans dus dat ook jouw kaart gaar is.

probeer ook eens wat anders dan ut2003 te draaien (bv 3dmark2k3)

• paulman
ik draai niet alleen ut2003, hij hangt gewoon na een paar minuten, niet na een bepaalde applicatie...

zal wel kijken of ie ook hangt als ik geen drivers geinstalled heb staan, maar dan moet ie wel een keer voorbij het inlogscreen komen... als ik snel achter een crash aan reboot, crasht hij de volgende keer sneller, dit lijkt met temps te maken te hebben, maar ik snap niet hoe

Heb net trouwens m'n video-kaart in een andere pc gestopt, deed t uitstekend.
Ga nu dus maar gewoon win2000 installen op een andere partitie, win xp verwijderen, en re-installen op oude partitie

[ Voor 70% gewijzigd door paulman op 29-08-2003 21:27 ]

• paulman
aangezien mijn pc nu al crasht na een paar minuten, moet ik m'n harddisk formatteren op een andere pc. Maar hoe werkt dit? Kan ik m'n harddisk gewoon naast degene in de andere pc zetten?

Moet het minstens op een andere IDE kabel?

Moet ik nog een jumpertje omzetten?

kan ik nog iets anders proberen? Hoe groot is de kans dat het een hardwarematige fout is?

HELLuP!

[ Voor 7% gewijzigd door paulman op 30-08-2003 17:13 ]

• Adam
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-11-2022
WinXP kun je niet installeren en vervolgens de schijf in een andere PC hangen, XP controleert namelijk of de hardware niet al te zeer veranderd is. Je krijgt alleen een blauw scherm met een waarschuwing en that's it.

Verwijderd

Maar waarom heb je sowieso niet gewoon system restore gebruikt, 9 van de 10x lost dat het probleem op gewoon restoren naar een paar weken ervoor weet je tenminste zeker als het dan fout gaat dat het een hardwareprobleem is....
Moet je het natuurlijk wel hebben aanstaan :), maar je kan winXP idd niet installeren op een andere pc door de HDD eraanvast te hangen ik geloof zelfs dat er niet meer dan 3 onderdelen mogen verschillen van de oorspronkelijke configuratie.....

Verwijderd

Het lijkt mij persoonlijk heel sterk dat het een hardware-probleem is, ik heb een heleboel van dat soort computers gehad in winkel waar ik werkte en die konden eigenlijk allemaal gemaakt worden met system restore....

• paulman
sorry, ik bedoelde formatteren op andere pc en windows op eigen pc weer installen

Tegen de tijd dat ik in windows ben, ingelogd en wel, is mn beeld al weer zwart, moet dus wel opnieuw windows installen

Heb je trouwens het hele topic gelezen? Dat ie na rebooten steeds sneller achter elkaar beelduitval heeft, lijkt voor mij wel harwarematig. Soms zelfs al tijdens het booten dat ie vastloopt, of toen ik op een andere partitie windows probeerde te installen, (en dus in DOS zat), kreeg ik al een zwart beeld.

Maargoed, hoe kan ik mijn schijf in een andere pc formatteren?

[ Voor 92% gewijzigd door paulman op 30-08-2003 17:19 ]

• Adam
Het veiligste is om de eigen schijf van de andere PC even af te koppelen en die te vervangen door de te formateren schijf.
Je loopt dan niet het risico dat je per ongeluk de verkeerde schijf formateert.
Verder kun je dan gewoon de jumper setting overnemen en zit je direct goed.
Ten slotte in het BIOS op boot van CD-Rom zetten en Windows CD erin, daarmee kun je gaan formateren. (Even uitkijken of XP niet automatisch verder gaat met installeren na het formateren)

Maar zou je niet liever eerst het hardware probleem localiseren?
Als de uitval namelijk door een beschadigd onderdeel wordt veroorzaakt levert een schone XP installatie niet zoveel op, die loopt net zo goed weer vast.

*edit: Het is mij nog niet helemaal duidelijk waar de PC nu precies vastloopt, als je in Windows een applicatie start? dan moet je toch nog wel kunnen booten van CD-Rom en gaan formateren?

[ Voor 13% gewijzigd door Adam op 30-08-2003 17:47 ]

• paulman
dus het is eigenlijk zeker dat het hardwarematig is?

ok, en hoe lokaliseer ik m'n hardwareprobleem dan?

• Adam
Kun je nog eens precies aangeven waar het fout gaat?
Alleen onder Windows of ook tijdens het booten en in het BIOS?
Als het alleen onder Windows fout gaat is het waarschijnlijk géén hardware probleem, als het ook tijdens het booten al fout gaat is het waarschijnlijk wél een hardware probleem.

Verwijderd

ik zie iedereen van alles zeggen maar niemand heeft het over direct x? installeer direct x 9.0b overnieuw van internet, misschien is die van ut de direct x beschadigd of incompleet, wie weet. je videokaart heeft een EIGEN bios , het is de 1e bios wat je ziet bij opstart, de 2e is je mobo bios. DAARIN kan je kijken, probeer default settings.als je veel vrije slots heb op je mobo dan houd je zoveel mogelijk ruimte tussen de kaarten, veelgemaakte fouten zijn dat bijv de geluidskaart direct onder videokaart zit, wordt lekker broeierig maar zie je niets van op je mobotemperatuur, je ziet het alleen in de videokaartbios.

probeer maar wat ik zei.......

• paulman
het gaat fout als ik een tijdje windows run, meestal een halve minuut en soms al als ik net het windows load-screen heb gehad, nog voor het inloggen of kort daarna (dus ook geen tijd om directX opnieuw te installen).

In de bios heb ik geen crash, hoe lang hij daar ook op staat, dat zegt dus wel iets, maar hij crasht WEL als ik van een win98 floppy boot en kies voor cd-rom support

heb alleen onboard geluidskaart trouwens en m'n video-kaart doet et wel in een andere pc.
Hoe kom ik in de BIOS van m'n video-kaart trouwens? Of sloeg "DAARIN" toch op mobo BIOS?

[ Voor 3% gewijzigd door paulman op 30-08-2003 18:07 ]

Verwijderd

hetzelfde probleem heb ik ook met UnrealTournament2003, mijn videokaart is een
club3d radeon 8500 op een giga-byte GA-7VAXP mobo volgens mij is het een hitte
probleem, als ik 5 min. wacht kan ik het spel weer opstarten.........na nieuwe
drivers en nieuwere bios te hebben geinstalleerd is het probleem nog niet weg :(

Verwijderd

ik had pas geleden hetzelfde probleem en bij mij bleek de monitor niet meer helemaal jofel te zijn. probeer dus eens een andere monitor als je die hebt

Verwijderd

heeft niks met de monitor te maken, ik kan uren me pc aan hebben zonder dat er problemen zijn. pas als ik een game opstart kan het beeld dus ineens zwart worden overigens hoor je dan nog wel geluid , ik weet niet of jij dat ook hebt Paulman?
mijn pc doet in ieder geval dan ook helemaal niks meer ik moet hem echt helemaal uitzetten en een paar min. wachten

Verwijderd

kan iemand me uitleggen waarom ik mijn eigen reacties zie VERDWIJNEN????? ik plaats ze en dan 10 minuten later is het weggehaald? zijn hier duistere krachten aan het werk :(?

edit: hoe je in je bios komt van je videokaart: direct bij het aanzetten van je puter zie je de merk of fabrikant logo helemaal boven aan en daar ergens tussen in kleinere lettertjes hoe je in bios komt en DAN pas zie je de gebruikelijke optelsom van hoeveelheid geheugen, dus DAARVOOR AL......... bij mij is delete de de knoppie om in bios van videokaart te komen en insert om in bios van mobo te komen

het klinkt VOOR mij als een probleem met je videokaart, je andere moederbord kan misschien meer hebben of zo maar ik heb ook ooit zo een dergelijk geval gehad dat als je videokaart verwisselde dat ie steeds zomaar uitviel binnen minuten of de doorstart niet eens haalde, ook een hdd dat je zomaar van andere puter in deze stopt zal zelfde symptonen geven.

formatteren is eenvoudig als je hem in andere puter stopt(VERGEET NIET OP SLAVE EN MASTER TE LETTEN, maakt niets uit welk idekabel je gebruikt ik zou second nemen. en dan in verkenner net doen alsof ie een floppie is en hem op dezelfde manier formatteren

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 19:01 ]

• paulman
bomber, mijn probleem is volgens mij iets anders: als ik net het windows-load screen heb gehad, en dus bij de gebruikerprofielkeuze uit hoor te komen, valt het beeld soms al uit, en anders een paar minuten later wel..... heeft dus niets te maken met of ik een applicatie start of niet

Als je de rest van het topic leest, zie je dat ik ook al nieuwe drivers heb geprobeerd, maar dat maakt geen ruk uit. Misschien directX wel, maar ik heb gewoon geen tijd om dat te installen, dus dan maar opnieuw windows installen. Als mijn beeld uitvalt, blijft mijn pc gewoon aan en ik had aan een vriend gevraagd of ik gewoon online stond weergegeven en dat was zo, geluid weet ik niet, maar zal ook wel blijven spelen. toetsenbordcommando's werken niet meer volgens mij, maar de uitknop (niet geforceerd, gewoon windows afsluiten zoals t hoort) doet het wel. Misschien blijven de processen runnen maar valt alle randapparatuur uit?

En Bomber, waarschijnlijk weet je dit zelf ook wel, maar misschien toch niet bij stilgestaan: ff checken of iet niet doet als je al je power-management dingen ff uit hebt staan

ik heb gisteren ook al een andere monitor geprobeerd, maar dat is het idd ook niet.

Dat het andere moederbord meer kan hebben lijkt me vrij stug, is namelijk budget ECS'je, met onboard VGA, ik zelf heb een MSI KT-3 Ultra-2, lijkt me toch dat die iets meer moet kunnen hebben, hiervoor trouwens nooit problemen gehad met m'n video-kaart

[ Voor 3% gewijzigd door paulman op 30-08-2003 21:32 ]

• paulman
heb nu net m'n hd naast de gewone hd op de andere pc gezet en 1 partitie leeggehaald en geformatteerd. Nu weer terug in m'n eigen pc en windows xp (re)installen.

ben tot nu toe in de installatieprocedure geen uitvallende beelden tegengekomen

Edit:
De installatie van win2000 en win xp is klaar, nog geen fouten tegengekomen. Het probleem lijkt dus opgelost, maar eerst nog ff de video/mobo drivers installen en zien of dat goed gaat.

_/-\o_ Allemaal heel erg bedankt iig _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door paulman op 31-08-2003 00:49 ]

• paulman
:( TERING!!!! :(

dacht nu dat et voorbij was maarnee hoor

had succesvol gisteravond w2k en xp geinstalled, zat nu ff wat op m'n hd op te ruimen enzo, VALT M'N FUCKIN' BEELD WEER UIT!!!!!!!!!!!!! (na ongeveer 30min.)

had nog niet eens drivers geinstalled!

Hoe zoek ik nu uit welke hardware voor problemen zorgt?
Wat kan het uberhaupt zijn? Geheugen? Mobo?

[ Voor 107% gewijzigd door paulman op 31-08-2003 14:10 ]

• paulman
als het mijn geheugen is, hoe kan ik dat dat testen?

ik heb een andere pc met een ECS K7VMML+ mobo, dat ondersteunt pc2100 ddr sdram. Kan daar mijn OEM pc2700 512MB DDR in?

• paulman
heb net na een tip de voltages eens nagekeken in de BIOS
en deze waren als volgt:
vCore: 1,720V
+5V : 4,3V
+12V : 12,3V
-12V : -12,9V
-5V : -5,2V

kan de lage +5V ervoor zorgen dat de video-kaart niet meer gevoed wordt?

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

paulman schreef op 31 augustus 2003 @ 14:46:
als het mijn geheugen is, hoe kan ik dat dat testen?

ik heb een andere pc met een ECS K7VMML+ mobo, dat ondersteunt pc2100 ddr sdram. Kan daar mijn OEM pc2700 512MB DDR in?
Run Memtest86 :)

En ja, je kan gewoon sneller geheugen in een mobo proppen...

[ Voor 9% gewijzigd door RomeoJ op 31-08-2003 16:35 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• paulman
heb net al een andere memory test gerund, en gaf geen errors. krijg morgen andere video-kaart en zal ook memtest86 wel ff proberen.

Maar die lage voltages dan? en kan het niet iets anders zijn?

• MasterFreak
  • Laatst online: 15-08 22:57

MasterFreak

Zeker weten!

Kan iemand hem vertellen of die lage 5 Volt lijn een boosdoener kan zijn? ik weet dat zelf niet, maar niemand wil hem blijkbaar nog helpen?

Verwijderd

donders he het kan je voeding dus wel is even zijn.

mag maar 5% afwijken dus rond de 4,8. Probeer maar ff
een nieuwe voeding. Trouwens hoeveel staat de 3.3v lijn?

• paulman
emh... dat weet ik niet, in m'n bios staan volgens mij alleen de 5 en 12V lijnen, maar ik haal morgen wel ff een andere voeding, was ik sowieso al van plan, heb m al een keer moeten repareren...

maar welk voltage voedt de video-kaart? Of is het sowieso mogelijk dat een brakke voeding voor mijn probleem kan zorgen?

Verwijderd

Ik zou nog eens goed kijken naar dat geheugen, ik las dat je een kt3 ultra 2 hebt, heb ik zelf al eens genoeg gezeik meegehad, gaf bij mij de meest vage fouten. Maar OEM geheugen en MSI borden = fout en dat heb ik niet van mezelf....

http://www.gistron.com

en dan onder het tabje geheugen daar geven zij het ook aan 'uit ervaring is gebleken dat OEM geheugen en MSI borden niet met elkar samengaan'

En dat van die 5V lijn....wat voor een voeding heb je sowieso, een of andere 300W generic voedinkje neem ik aan?

• paulman
heb nieuwe voeding erin gezet, en probleem is verholpen,

heb trouwens nooit problemen gehad met mn OEM geheugen en MSI bord
Pagina: 1