Netwerkopstelling:WAP aan een routerserver

Pagina: 1
Acties:

• Tjomo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:35
Even checken of ik het goed heb.

DE volgende opstelling wil ik maken
Kabelmodem --->Linksys BEFW11S4 ---->wireless over 50m naar--->Server met Wireless PCI kaart en een gewone NIC ---> aan deze NIC een switch ----> 2 Workstations

De server gaat ook als router fungeren is de bedoeling. Nu is mijn vraag of de 2 workstations ook gewoon het inet op kunnen via switch--->server(router)---Linksys router????

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

ja dat kan, maar als er verder geen apraten aan je Linksys router hangen, kun je hem beter op DMZ zetten, aangezien 2x NAT routen slecht is voor je snelheid

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Jimbolino schreef op 26 August 2003 @ 19:32:
ja dat kan, maar als er verder geen apraten aan je Linksys router hangen, kun je hem beter op DMZ zetten, aangezien 2x NAT routen slecht is voor je snelheid
Een DMZ heeft niets te maken met routering. Alleen met de mate van veiligheid in dat subnet. En dan nog, op een kabelverbinding ga je dat echt niet merken in je snelheid.

Plan ziet er prima uit, Tjomo. Vergeet niet de computers achter de laatste server in een ander subnet te zetten dan waar de eerste router naartoe route.

• Tjomo
Mooizo.
Ik wilde het subnet van de Linksys 192.168.1.x doen en die achter de server 192.168.2.x. Dat zou dan toch moeten werken volgens mij. Toch?
Moet ik verder nog ergens op letten?

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

als je de subnetmask maar op 255.255.255.0 of kleiner zet werkt dat goed

het enige wat even wennen is: het portmappen. maar erg ingewikkeld is dat ook niet

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

2x NAT routen slecht is voor je snelheid
Heb je ook iets om dat in cijfers uit te drukken?? Ik zie wel eens situaties waar meer dan 2x Ge"NAT" wordt zonder snelheids verlies. (niet duidelijk merkbaar iig)

• Tjomo
Poortmappen?? Dat kan ik toch gewone instellen met de software van de Linksys? En op de server hoef ik daar verder niks mee te doen? Of moet ik daar verkeer op poort 80 doorsturen? Ik dacht dat als ik de gateway goed aangaf de pc's achter de server automatisch wel het internet op konden.

Verwijderd

Tjomo schreef op 26 augustus 2003 @ 23:02:
Poortmappen?? Dat kan ik toch gewone instellen met de software van de Linksys? En op de server hoef ik daar verder niks mee te doen? Of moet ik daar verkeer op poort 80 doorsturen? Ik dacht dat als ik de gateway goed aangaf de pc's achter de server automatisch wel het internet op konden.
Je hoeft in principe niets te portmappen. Pas als je bepaalde services van je interne netwerk wil publishen komt dat aan de orde.

En die 192.168.1.x en 192.168.2.x gaat prima werken als je - zoals Jimbolino zegt - een subnetmask van 255.255.255.0 aanhoudt, wat standaard is.
Pagina: 1