Toon posts:

problemen met E-tech router en VPN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal, ik heb een behoorlijk lastig probleem waar jullie me misschien wat mee kunnen helpen:

Heb via zonnet een router gekocht (e-tech 4 pports adsl/kabel router) die ik tussen m'n pc en met alcatel speedtouch home) heb geknoopt. Na wat configureren heb ik de internet verbinding met zonnet wel voor elkaar, maar heb ik een paar dingen die niet werken:
- Heel vaak wordt m'n verbinding verbroken (tussen router en modem) en in de host status zie ik dan de geweldige melding 'lcp negotiation fail' Als ik dan een aantal keer probeer de verbinding weer op te bouwen, lukt dat uiteindelijk wel weer. Maar het idee van zo'n router is volgens mij dat ie op de achtergrond z'n werk doet, niet dat ik continue verbindingen moet herstellen
- Voor mijn werk heb ik een vpn nodig, die zonder router altijd prima werkte. Nu mijn router er tussen hangt heb ik ook daar een vaag probleem. De connectie maken met m'n werk gaat prima. Ook server pingen is geen probleem (reactietijd zo'n 50ms). Maar als ik nu probeer een drive op de servers te mappen of een terminal service client te starten dan gaat dat niet goed. Bij het mappen van drives moet ik heel veel geduld hebben (30 sec) en bij de terminal service krijg ik uiteindelijk de melding dat de netwerkverbinding verbroken is (is niet zo, maar waarschijnlijk duurt het te lang)

Nou heb ik zelf al een tijdje rond lopen zoeken op internet en wat mailtjes richting e-tech gestuurd, maar ik kom er niet uit... Wat me wel opvalt, is dat bijna iedereen in z'n router configuratie ongeveer 3 menu's heeft voor het configureren van z'n connectie met internet, en ik moet het doen met een 'onepage setup' waar je veel minder kan instellen. Zelfs de handleiding die bij de router zat, omschrijft de menu's zoals bijna iedereen die heeft... Oudere firmware erop gooien hielp ook niet, ik blijf beperkt tot het onepage-gedoe :'(

Humpf, is best een lang verhaal ... even samen gevat een paar vragen
- Weet iemand waar ik die oudere firmware vandaan kan halen of moet ik iets anders doen (bv. ander wachtwoord ofzo)???
- Hoe kan ik de logging van een router bekijken (kan het aanzetten en naar een ip-adres sturen, maar hoe kan ik het op dat ip-adres dan uitlezen?)????
- De problemen met het vpn lijken op configuratie fouten in m'n ip-setup ofzo ... heeft iemand ideeen wat daar kan leiden tot die problemen die ik heb (geen ip-conflict, dit heb ik op aanraden van e-tech al getest)??

Alvast bedankt, ik ga weer verder stoeien met m'n router.... :'( :'(

Verwijderd

Hmpf, een vraag heb ik zelf opgelost na nog wat rondzoeken op dit forum, die logging... is gewoon een proggie logviewer voor te vinden op e-tech site ..

Maar die andere problemen zijn er nog steeds, dus hellup!!!