Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Met het geluid van je tv/pc/whatever zal je dan moeten een line out kabel kopen en die in de aux van je receiver steken voor het op het setje te krijgen ..
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
De dvd-speler sluit je via digi-coax of glasvezel aan op je receiver (voor het geluid) en met een scart-kabel op je tv (zoals je nu al hebt, voor het beeld).
Aan het scart-blok waar je je pc + dvd al aan hebt hangen sluit je een extra verloopkabeltje aan waarmee je een audiosignaal via 2 tulpjes naar je receiver brengt (€12,00 bij Staffhorst). Zo breng je een analoog stereosignaal naar je receiver die dat dmv Dolby ProLogic II of Logic 7 (ligt aan je receiver) omzet naar een 'soort' surround geluid.
Je zou ook je pc direct op je receiver kunnen aansluiten (audio + video uit van je pc) maar over het algemeen is het beter video direct van de bron (de pc of kabel) op de tv aan te sluiten.
AMD Duron 800@800, 640MB, MSI 6340, 40GB Maxtor@5400rpm, 4.3GB Quantum Fireball, Lite-On 32x12x40, Noname 32x, MSI GeForce 4 MX440, Realtek 8029.
ik heb 2ehands een reciever gekocht, 400 euro (vette matsprijs van een vriend) voor een Harman Kardon AVR500. beetje overdreven voor jou wellicht, maar het voordeel van een losse reciever is duidelijk:
- veel aansluitmogelijkheden (alles tegelijk dus: pc/tv/dvd/video/cd etc..)
- power (50 tot 100 watt per kanaal is mogelijk)
- zelf speakers kiezen en ook zelf kopen als je het nodig vind/ geld hebt
- geen dure dvd speler nodig ivm surround, gaat digitaal de versterker in (DTS / Dolby Dig.)
- dvd speler gaat doorgaans minder lang mee dan reciever, dus vervanging is niet duur als je gewoon een simpele hebt.
- je kunt beginnen met 2 speakers en dat steeds uitbreiden. de speakers bij die setjes zijn doorgaans gewoon slecht, helemaal bij CD (stereo). Ik heb nu 2 B&W speakers als front en dat is echt wel genieten.
- een grote zware reciever ziet er gewoon cool uit
- je kunt em makkelijker verkopen als je dat ooit zou willen, waardevast ding omdat het kwaliteit is.
surf maar eens op ebay en marktplaats, voor goede kwaliteit de SONY ES serie bijvoorbeeld, is 2e hands best te doen. Pioneer heeft ook wel aardige surround versterkers. voor het betere werk: Marantz, Harman Kardon of Denon bijvoorbeeld.
voor speakers: eerst luisteren bij een goede zaak en dan over de prijs onderhandelen, is veel mogelijk doorgaans. eventueel tweedehands maar moeilijk te zien hoe oud ze zijn meestal.
O ja, ook belangrijk: ik ben nu sinds 1 jaar geen student meer en heb nu een eigen huis met huiskamer, zo'n setje geeft gewoon niet genoeg power voor mij, als je je eigen speakers hebt ben je veel flexibeler. je kunt ze vaak ook nog goed verkopen, kijk maar eens naar de prijzen op marktplaats en wat er voor geboden wordt!
[ Voor 12% gewijzigd door BuG2FiX op 27-08-2003 11:48 ]
AMD Duron 800@800, 640MB, MSI 6340, 40GB Maxtor@5400rpm, 4.3GB Quantum Fireball, Lite-On 32x12x40, Noname 32x, MSI GeForce 4 MX440, Realtek 8029.
wel scherp trouwens, moest even kijken maar nu heb ik het topic weer gevonden, jij hebt een 4500, nou zie ik het. iets te enthousiast gereageerd
[ Voor 83% gewijzigd door BuG2FiX op 27-08-2003 12:13 ]
Mijn foto's op Flickr.
Voor een normale kamer is het kleine vermogen (6x12W) voldoende mits je fatsoenlijke speaker gebruikt.
Aangezien ze er al een jaar mee lopen te adverteren zullen ze ze nog wel hebben.
Kijk uit dat je geen kat-in-de-koopt bij al die online zooi. Je zal niet de eerste zijn.
Senile! Senile Oekaki