Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Houten kast

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een houten kast te gaan maken.
Maar ik heb geen idee of ik problemen zal krijgen met het feit dat hout uitzet en krimpt naarmate het kouder/warmer word.
En is er meer brandgevaar met een houten kast of maakt dat weinig uit.

Zelf dacht ik eraan om aan de binnenkant een frame van stevig hout te maken om mn HDD en Brander/DVD-Rom vast te kunnen maken.
En waarschijnlijk een ATX-plaat voor het moederbord.
De zijkanten wou ik dan van Triplex of iets dergelijks maken.
En de voorkant dan van dikker Triplex (MDF??)

heeft iemand tips en dergelijke voor mij?

Verwijderd

dat hout uitzet of kript is niet zo heelveel.
maar brandgevaar mwa met een paar goeie koelers erin zal dat wel koel blijven.
anders bouw je der toch gewoon een brandmelder in mss leuk idee voor nieuwe uitbreiding
van je casemod

suczeven

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 19:23
Je moet eens navragen in de bouwmarkt wat voor hout weinig uitzet. Als je het verder goed behandeld met grondverf voor buiten zal het vrijwel niets meer doen.

Verwijderd

Er zijn 2 lopende CiP topics die met hout een eigen kast maken.
[rml][ CiP] Arcadekast :)[/rml]
[rml][ CiP] Plantenbak[/rml]

Er zijn wel meer mensen geweest die van hout een kast hebben gemaakt, zie daarvoor de search. Brandgevaar in verband met hout, tsja de meeste kasten bevatten ook plastic en dat is nou ook niet bepaald onbrandbaar of milieuvriendelijk als het verbrand. Bovendien is het niet de bedoeling dat je PC zo heet wordt als de ontbrandingstemperatuur van hout, want dan kun je de componenten ook wel weggooien.

Het makkelijkst verwerkbaar is MDF. Door de dichte structuur is het stevig en door de fijne korrel kun je het prima vormgeven zonder dat het gaat brokkelen. Daarnaast zet MDF niet zo uit bij diverse temperaturen en luchtvochtigheid. Laat je maar eens in een bouwhandel informeren over diverse houtsoorten.

Vroeger werden alle behuizingen van electrische apparatuur van hout gemaakt. Er zijn electrische apparaten van 100 jaar oud met een houten behuizing die het nu nog steeds perfect doen. Dat het geen computers zijn doet daar niets aan af.

De richtlijnen waaraan een computer (behuizing, koeling, voeding etc) aan moet voldoen kun je vinden op: http://www.formfactors.org/ Daar kun je handige info uithalen wat betreft maatvoering, marges, plaatsing van componenten etc.

Er staat dus niets jou in de weg om een houten computerkast te maken.

Kortom, Lees dit eerst voordat je een topic opent! - raadpleeg de search, doe wat meer vooronderzoek en laat dat ook blijken in de topicstart. Dat waarderen wij ontzettend in CME, maar ook elders op GoT. ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 17:39 ]

Dit topic is gesloten.