Yamaha receiver en speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-08 17:03

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Hallo,

Ik heb in een week veel uitgezocht over receivers en versterker maar wilde toch jullie mening horen.

Het gaat me echt specifiek om deze produkten en hoef geen suggesties voor ander spul.

Heb je ervaring met dit spul zou ik graag je mening willen.
Zelf luisteren ga ik ook nog doen, maar als hier positief of negatief gedaan wordt door meerdere mensen kan ik hier ook mijn conclusies uittrekken.

Het gaat om het volgende:

Yamaha RX-V440RDS

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/81678ED834A8E365C1256D1600422A60/$file/rx-v440rds.jpg

Yamaha NS-150

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/DB56E31A097E5FE6C1256CCD004FA625/$file/ns-150.jpg

• Darius
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:48
Heb zelf een rxv-800. Voor speakers raad ik je jbls aan (xti serie roelt :>). Die gaan heel goed samen met Yamaha's.

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Ja ik ken de xti serie, erg mooi inderdaad, maar ik wilde de zuilspeakers rond de 175 euro laten kosten.

Dus het gaat mij meer om deze speakers.

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
PnD schreef op 26 augustus 2003 @ 17:06:
Ja ik ken de xti serie, erg mooi inderdaad, maar ik wilde de speakers rond de 175 euro laten kosten.

Dus het gaat mij meer om deze speakers.
Is de JBL LX serie dan nix voor je? De 2004 of de 2005, de 2004 zit rond de 190 Euro per stuk.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Ja ik heb de meeste andere merken al bekeken, er zijn idd veel alternatieven waarover ook meer informatie te krijgen is.

Ik hoop dat er ook mensen ervaringen hebben met deze set

Verwijderd

ik heb zelf ook een rx-440RDS , top apparaat , ik heb er 2 infinity's reference 81 mk2 op staan , center + rears jbl , mooi geluidje alleen in stereo had het beter gekund ( had hiervoor een hk die in stereo roelde ) en de sub standby is een beetje irritant , gaat pas na een minuut ofzo aan....

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik kan je alleen verder helpen met de amp.

Die heb ik nu een weekje in huis en die is die 350 euro wel waard.
Het ligt er een beetje aan wat je allemaal aan wil sluiten (er zit bijv maar 1 optische ingang op) of je niet voor de 540 moet gaan. Qua vermogen moet je je niet gek laten maken, deze amp kan genoeg herrie maken. Verder is de voeding goed zwaar en zitten er een paar dikke condensatoren in. Prima ding en goed geluid. (heeft zelfs de eisa award gewonnen: http://www.eisa-awards.org/awards/2003-2004/ht.htm)

Enneh.. speakers... heb je al aan zelfbouw gedacht? Weet je wat voor lekkers je met 175 euro per stuk kan doen???

Wise enough to play the fool

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Ik ben al blij dat ik goeie koop, laat staan dat ik ze bouw :D

Verwijderd

Ik heb zelf die RX 440 thuis staan, met Jamo E 350 front speakers, en JBL SCS 178 Center + Rears.

Ik vind het een te gekke versterker, met een enorm goeie prijs-kwaliteit verhouding.

Toen ik mijn versterker ging uitzoeken heb ik letterlijk op dit ding gewacht... Ik ben er apetrots mee en hij voldoet voor mij prima!

Hij heeft overigens meer dan genoeg vermogen (vind ik) voor in mijn huiskamertje...

Vooral de 6.1 mogelijkheid is ook gaaf. Er zijn relatief weinig receivers in deze prijsklasse die dat (goed) doen.

De verschillende Cinema standen (DPLII) zijn gaaf, je kan er wat mee spelen en ik vind er veel bijzonder goed klinken

(extra: ik vind de AB ook te gek: al mijn andere apparatuur (philips + panasonic) werkt er ook goed mee!)

Een woord: Kopen!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Over de versterker heb ik geen twijfels meer, die had ik al bijna niet.

Ik hoop dat er nog wat mensen zijn die hun mening over de speakers kunnen geven.
Want reviews zijn ook niet te vinden.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah yamaha versterkers kan je ERG veel ervaringen over terugvinden. Speakers is dermate persoonlijk dat het niet boeit. Audio koop je niet door middel van dit soort draadjes, maar door te luisteren. jij moet het mooi vinden, niet wij :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.