Geluidskaart met xlr- en jack-ins

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
Ej guys ik zoek een betaalbare geluidskaart met xlr- en jack-inputs. Ik heb een aantal reviews gelezen van Creative kaarten, maar heb eigenlijk geen idee of er iets vergelijkbaars is qua prijs, dat veel beter is.

* Het is belangerijk dat de inputs voorop de PC zitten, dus niet direct op de PCI kaart.. achter de PC prutsen met pluggen is irritant.
* de SNR verhouding moet dermate gunstig zijn, dat er aardige demootjes mee kunnen worden opgenomen. Ik zoek natuurlijk niet het beste, enkel het beste waar voor mun zuurverdiende euro's.

Dank u :7

" Play the violent strings of my symphony "

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

XLR heb ik nog nooit gezien en ik verwacht als je het vindt, dat je het ook niet voor goedkopere (< €400,-) kaarten zal vinden.
Wat je beter kunt doen is een goede kaart (bijv. RME digi-serie bijv, topkwaliteit) kopen, daar zitten geen analoge in- uitgangen op, maar je kan dan een Analog Expansion Board kopen met bijv. 4 gebalanceerde inputs (is dan stereo jack, maar kun je natuurlijk zo verloopje voor XLR bij maken/kopen)

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33
Een geluidskaart met XLR? Volgens mij heeft Creative die niet.

Er zijn naar mijn weten twee "kaarten" die XLR hebben: de M-Audio Delta 1010-LT (€395,=) en de Esi-pro Wamirack 192X (€729,=). Dit zijn toppertjes, hoor :9~!

Moet je daar de specs maar 's van bekijken.

Is het niet handiger om een eenvoudiger kaart te nemen en een mengpaneel erbij?

EDIT:
Ik heb die RME kaart 's bekeken: net zo duur als die Delta 1010-LT, maar dan moet je nog beginnen met aansluitingen maken. Lijkt me niet zo'n handig alternatief.
Bovendien heb je er dan ADAT aansluitingen bij, die je waarschijnlijk niet eens gaat gebruiken. De audiospecs zijn wel GEWELDIG! _/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door AxiMaxi op 26-08-2003 17:18 ]

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]