Toon posts:

Teveel "overbodig" de laatste tijd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef hier een paar posts van mijzelf:

In deze post leg ik uit dat ik iets waarschijnlijk niet goed (of verkeerd) begrijp, en vraag iemand om het uit te leggen. 0: Overbodig. (Ik zou zeggen +1 Interessant.) Het antwoord is +3 Inzichtvol i.p.v. +2 Behulpzaam...

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=835462

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=838457 (Overbodig, i.p.v. Interessant)

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=838492 (Overbodig, i.p.v. Behulpzaam)

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=838578 (Ook deze heeft een aantal keren Overbodig)

Ik begin me te ergeren aan het gegooi met "Overbodig" als iemand een legitieme vraag stelt, en aan "Inzichtvol" als iemand met de meute meeblaat. "Troll" wordt al bijna altijd direct gegeven als iemand kritiek geeft op Microsoft / Linux, afhankelijk van de thread, óók als deze kritiek goed onderbouwd is.

Soms zie ik de laatste tijd hele threads "Overbodig" gemarkeerd.

Aan deze zooi zou ik wel iets willen doen, maar een +1 of -1 zet geen zoden aan de dijjk. Hoe kan ik PowerMod (Plus) worden, zodat ik mee kan helpen om dat gesmijt met (vooral) Overbodig recht te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:33

Beaves

Usque ad Finem

Aan deze zooi zou ik wel iets willen doen, maar een +1 of -1 zet geen zoden aan de dijjk. Hoe kan ik PowerMod (Plus) worden, zodat ik mee kan helpen om dat gesmijt met (vooral) Overbodig recht te zetten?
Waarom wil je meteen Powermod worden? Als reguliere mod kan je ook aardig wat doen hoor en als het dan nog steeds niet goed staat, kan je altijd hier een topic openen.

Dan kunnen de LM'tjes als het nodig is een reactie meerdere keren modereren en als het echt te gek wordt kan een PM pre-alpha uitkomst bieden.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Wie zegt dat je het zelf goed zou doen? Ik heb ff snel door je url's gekeken, maar je verhaal over jou spamervaringen in real life is allemaal wel leuk en aardig... maarruh? Wie zit er op te wachten om bij een test over spamfilters een persoonlijke ervaring te lezen over hoe die persoon geen spam krijgt? Dat boeit niet echt IMHO.... 0-overbodig, ik zou misschien een 1 offtopic juist achten (voor de moeite), verder niets.

Ik zal nog 's ff goed kijken, maar ik moet zeggen dat qua reacties volgens mij het meeste wel redelijk beoordeeld wordt voor dat wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien ben ik een beetje bevooroordeeld ten opzichte van mijn eigen posts, maar hetgeen daarnaast zei, staat nog steeds. Soms zie ik hele threads als "overbodig" gemod, terwijl ze dat gewoon niet zijn.

Vaak genoeg zie ik ook vragen gemod naar "overbodig", net alsof iedereen alles weten moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 18:19:
Misschien ben ik een beetje bevooroordeeld ten opzichte van mijn eigen posts, maar hetgeen daarnaast zei, staat nog steeds. Soms zie ik hele threads als "overbodig" gemod, terwijl ze dat gewoon niet zijn.

Vaak genoeg zie ik ook vragen gemod naar "overbodig", net alsof iedereen alles weten moet.
Op zich kan ik me wel een beetje vinden in je stelling. Soms, als ik bij een stuk nieuws kom over een onderwerp waar ik geen bal vanaf weet (laten we bijvoorbeeld zeggen: magnesium >:) ), dan wil het nog wel eens voorkomen dat er een vraag staat, die ik ook had kunnen stellen. Voor mij zou het erg interessant zijn als die vraag dus beantwoord werd. De andere kant is, dat mensen vaak de nieuwsitems en reacties waar ze zelf veel vanaf weten, met extra aandacht lezen. Juist als je er veel van af weet, kan een bepaalde vraag al snel als "vragen naar de bekende weg" over komen. Waarschijnlijk willen vragen daardoor nog wel eens als overbodig gemod worden.

Ik moet zeggen dat ik persoonlijk het met de meeste vragen vrij gauw gezien heb. Je zult met me eens zijn dat er ook ontiegelijk veel vragen tussenzitten, die op het forum meteen een mooi Abus hangslot op zouden leveren. Als ik, in een topic over de AMD Athlon, vragen zie als: "maar het ligt niet alleen aan de processor, maar ook aan het geheugen hoever je kunt overclocken, toch? :? ", of wat voor debiele dingen je nog wel eens tegenkomt... jah... jah... dat zijn best interessante vragen hoor, maar niet als je ze met één druk op de knop via de search van GoT kunt vinden. ;)

Het beste wat je kunt doen (zoals Teckna ook al zei) is gewoon een topic hier in TMF openen, als je een concreet geval hebt waarvan je zegt: nou, hier moeten maar eens wat meer mensen naar kijken.
Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 16:32:
Soms zie ik de laatste tijd hele threads "Overbodig" gemarkeerd.
Ik zie die threads ook wel eens. :) Maar als jij onbewust topics in je hoofd hebt over illegaal downloaden of over maatregelen van bepaalde providers... Tjsa... daar zit ook vaak echt weinig hoogdravends tussen hoor. Mensen die gaan roepen: "maar bij mij is dit gebeurd" of "ik vind gewoon dat zoiets niet kan"... die scoren bij mij geen punten. En dat wil in zulke draadjes wel eens iets vaker voorkomen. :X

Ik nodig je dus van harte uit om hier eens een draadje te starten, als je er zelf niet te zeer bij betrokken bent, wanneer je vindt dat het de mist in is gegaan, omdat er teveel zuurpruimen aan het modden geslagen zijn. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Overbodig komt ook vaak op een andere manier ter sprake, vaak post je als 20e een bepaalde ervaring, die best informatief kan zijn. Vervolgens wordt er replied boven je, dus eigenlijk na jou posting, daar vertellen mensen wat hun ervaring is. Sommige mensen die van boven naar beneden modden, komen uiteindelijk bij jou terecht. En raken moe van de 6e die zijn levensverhaal gaat vertellen ;)

Vervolgens krijg je een overbodig, wat niet altijd terecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Superdeboer schreef op 26 August 2003 @ 21:39:
[...]

Het beste wat je kunt doen (zoals Teckna ook al zei) is gewoon een topic hier in TMF openen, als je een concreet geval hebt waarvan je zegt: nou, hier moeten maar eens wat meer mensen naar kijken.
Ik weet dat ik je grote voorbeeld ben :P maar dat was toch echt door Beaves hier neergezet ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Teckna schreef op 26 August 2003 @ 23:12:
[...]

Ik weet dat ik je grote voorbeeld ben :P maar dat was toch echt door Beaves hier neergezet ;) :+
Whuh? :? 8)7 * Superdeboer is helemaal confuus... :/

Nahja... ik ben ook zo gewend om te zeggen: "^^^ what Teckna says" ;)
Maaruh... bij deze gaan de credits naar Butthead toe. >:) :+

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Laatst online: 09:33

Beaves

Usque ad Finem

Superdeboer schreef op 27 August 2003 @ 00:02:
[...]

Whuh? :? 8)7 * Superdeboer is helemaal confuus... :/

Nahja... ik ben ook zo gewend om te zeggen: "^^^ what Teckna says" ;)
Maaruh... bij deze gaan de credits naar Butthead toe. >:) :+
Zeg, albertheijn, happen naar de baas? >:)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Pagina: 1